Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 16:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 28 aug, 2005 14:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 08 maart, 2005 14:24 pm
Berichten: 2847
Woonplaats: Belgie
Iedereen, de organisators, de broodjes dames. ( ja wat is het nu broodje of pistolet?? :lol: ) de mensen die de demo's gegeven hebben. de bezoekers.
kortom iedereen heeft zij steentje bijgedragen
Aan allen proficiat, bedankt , het was echt een heerlijke dag.
Wegens de zorg voor mijn gehandicapte echtgenoote, kan ik niet zo snel overal heen. Ik moet altijd voor een betalender opvang zorgen !!!!!!! maar ik ben iedereen echt dankbaar, dat ik eens een dagje uit de huishoudelijke- medische zorgen ben geweest, eens een dagje enkel heb kunnen wijden aan me zelf, aan mijn hobby, aan mijn interesse.

maar een ding wil ik wel kwijt.
zo'n dag met demo's eens even praten met enkelen, even van ideën wisselen doet een mens goed. ik heb meer geleerd, op die die dag door te kijken, dan dat me tien boeken kunnen leren
PS ik kon me natuurlijk niet houden, ben al naar de zolder geweest van mijn vrienden en heb daar al drie mislukkelingen van kits uit de zolder gehaald.
Ik dacht dat ik kon airbrushen, maar na de demo van "will" wist ik direct dat ik maar in de kinderschoenen stond.
Niet getreuzeld , direct die compressor op een veel lagere druk gezet, een een paar druppeltje verf in het pistool, veel geduld en ja hoor Ik kan het ook!!!!! ( hetgeen me 4 boeken niet konden vertellen.)

Bedankt "Will" voor de demo, je hebt me echt veel geleerd .... door het even voordoen.

Ieder van ons heeft zekere technieken in huis. Ik ken veel van schepen, hun geschiedenis, hun bouwwijze, ik wil ze wel graag delen met de mede brouwers, maar dat wil niet zeggen, omdat ik niet post op rij-dingens, vlieg-dingens, landschap-dingens, dat ik ze niet lees.!!!ik heb met het lezen ervan al heel veel geleerd. maar het eens ZIEN doen is toch helemaal anders. :idea:
Ik zou voorstellen dat we dat volgend jaar nog eens terug doen een brouwers meeting met demo's.

Dan wil ik wel eens, mocht er belangstelling bestaan, vertellen hoe je zelf je eigen vier-vijf draads links-geslagen anker touw maakt. hoe je zelfs touw kan maken en hoe eenvoudig dit wel is.

_________________
Ship modelling is not a hobby, it has become a way of live. © Brian King.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter © E.B.
Geen kernnis zonder kunde, Geen kunde zonder Kennis. © Ab Hoving
Grtz Erik
http://modelships-beagle.eu/index.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 aug, 2005 14:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 mei, 2005 20:42 pm
Berichten: 241
Woonplaats: Rijssen
wheeeeee :) , heb nu al spijt dat ik niet ben geweest.
goed te horen dat het een succes is geweest. de volgende keer zal ik er ook zijn.

_________________
voor de exacte spelling zie: http://www.vandale.nl/


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 aug, 2005 17:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 sep, 2004 20:18 pm
Berichten: 452
Woonplaats: Deventer, NL
Iedereen bedankt voor de brouwersdag! Leuk om eens de handen te zien die de modellen maken :D Zeer geslaagd!

Ik kon mij niet bedwingen om 's avonds direct met de gewonnen BMW M1 aan de slag te gaan! Topic komt zodra er foto's zijn!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 aug, 2005 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
Echt jammer dat ik er niet bij kon zijn :? :cry:

maar bij een volgende brouwersdag (die komt er toch wel he? ja toch? zeg ja! ja! ja! :lol: ) hoop ik dat ik dan kan

Jelle


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 aug, 2005 22:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 dec, 2004 15:18 pm
Berichten: 12239
Woonplaats: Eibergen
RemcoZ schreef:
Ik kon mij niet bedwingen om 's avonds direct met de gewonnen BMW M1 aan de slag te gaan! Topic komt zodra er foto's zijn!


Afbeelding


:lol: :lol:

Maak er maar wat moois van.

Ronald

_________________
2024 bouwsels
WIP MFH. BSA Bleu Star [1933] https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55473
Gereed Norton Manx 500cc. https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=55417
Gereed. MFH 1/9 Crocker (motorfiets). https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... =5&t=54931


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2005 9:55 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 14 aug, 2004 17:51 pm
Berichten: 2304
Het was erg leuk, ik heb genoten! Bedankt voor iedereen die langs is geweest, de demo-ers en de medeorganisatoren Arno en Wilko. Zeker ook Jannie en Ineke voor het verzorgen van de catering.

Er volgt nog een verslagje van deze dag (wie vindt dat leuk om te doen?), maar ik vraag alvast iedereen die foto's heeft genomen om ze te uploaden! Er is een speciaal album voor aangemaakt onder 'whatever' op http://albums.modelbrouwers.nl.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2005 10:26 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 feb, 2005 23:27 pm
Berichten: 274
Woonplaats: Jubbega
Uiteraard wil ook ik iedereen die heeft geholpen bij de organisatie hartelijk bedanken. De catering was prima verzorgd!

Ondanks dat kunstof mij helemaal niet ligt, was ik zeer onder de indruk van de getoonde modellen. De foto's die hier voorbij komen geven toch een heel ander beeld van de schaal.
Ook heb ik met grote aandacht de verschillende demonstraties gevolgd. Het blijft voor mij fascinerend hoe mensen helemaal opgaan in hun hobby, en hun grenzen (in het detail van het model) blijven verleggen. Hoewel ik er dus waarschijnlijk nooit iets mee ga doen vond ik het wel leuk om een keer gezien te hebben hoe enkele forummers met hun hobby bezig zijn.
Ik wil de mensen die een demonstratie hebben gegeven dan ook hartelijk bedanken.

Groeten, Corné

_________________
"If I have seen further, it is by standing on the shoulders of giants"; I. Newton.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former"; A. Einstein.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2005 10:31 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Nou ik heb eindelijk wat tijd gevonden (en wat rust) om jullie verhalen te lezen en daar mijn steentje aan bij te dragen...

Ik heb heel lang met veel plezier uitgekeken naar deze dag, maar dat kon absoluut niet tippen aan de belefenis VAN die dag!
De sfeer wat erg goed en de modellen waren allemaal zeer fraai. Helaas heb ik niet alle demo's meegekregen (waaronder die van de spandraden) omdat ik toen elders nodig was. Maar het was me een waar feest.
We hebben in elk geval een paar kleine verbeter puntjes voor ons (de organisatie) en wat nieuwe ideeen voor de volgende Brouwersdag) Die zal nog wel even op zich laten wachten, want de gezien de gehele organisatie, gok ik dat we volgens jaar rond deze tijd pas een nieuwe bijeenkomst hebben.

Iedereen heeft nu ook de Brouwersshop kunnen aanschouwen en dat heeft natuurlijk ook mooi wat omzet met zich meegebracht.

Ik dank iedereen voor hun aanwezigheid en de geweldige sfeer!

De rest van de week ga ik lekker uitrusten (ben namelijk gisteren ook erg druk geweest) in de baas z'n tijd :wink:

Ik blijf iedereen natuurlijk spreken op het forum, maar ook alvast:
TOT DE VOLGENDE BROUWERSDAG!

Groeten
Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2005 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 apr, 2005 18:36 pm
Berichten: 5514
Woonplaats: Heemskerk
Ik heb mijn foto's verplaatst naar het 'whatever' album. Ik zal binnenkort nog wat fotootjes plaatsen van de modellen die te bewonderen waren(die had ik nog niet geupload).

Robin

_________________
Ik brouw dus ik ben.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 aug, 2005 18:51 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 30 sep, 2004 17:43 pm
Berichten: 5913
Woonplaats: Oost Vlaanderen
Mooie foto's Robin! :lol:

Ik heb ze eens op mijn gemakske gekeken en hier en daar zie ik toch ook al gezichten waar ik al een naam kan opkleven:
Jij (uiteraard), Ronald Kok, BertUs, Nico, Beagle, Wilko... .
De andere brouwers moeten me excuseren hoor maar dit zal in de toekomst al veel beter gaan. :oops:

Het zag er daar in ieder geval zeer gezellig uit.


Droop

_________________
Usus magister est optimus


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement