Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 20:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 jan, 2010 22:21 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Ronald1903 schreef:
Al een heel eind zie ik. Je hebt de naadjes op de bommen niet even kunnen wegwerken zie ik?



Ronald


Nee die naadjes zitten in het plastic zelf eigenlijk. Dit zijn niet de lijmnaden. Die heb ik wel weggewerkt ( voor zover ik daar goed in ben :P )

Voor de rest probeer ik wel een beetje rap te werken omdat het nog maar kort dag is naar 31 Januari natuurlijk.

Dat bovenste linkje heb ik even opgeslagen, en ik zal volgende keer even kijken naar wat ik er uiteindelijk onder ga gooien aan bommen etc.

Ik had dus aanvankelijk gedacht aan 6 van die rockeyes dus. En ik heb ook maar 2 sidewinders en dan 3 van die droptanks omdat dat ene ophangpunt er nooit onderzat volgens jou en ik dan al vrij rap door mijn ophangpunten heen ben voor de overige bommen. Maar ik kan er naast zitten hoor. Die 3e droptank gooi ik er dan ook onder om hem vol te laten lijken. Maar als dit nooit voorkomt tsja gil dan maar dan laat ik het nu het nog kan.

@ Gerald
ik ben dus bezig met een F-15 van het 4 TFW ( af87-181 ) als je daar wat leuk materiaal over hebt is het natuurlijk altijd welkom!

Morgen op het programma: veel schuren, kijken wat er onder komt te hangen en heel misschien het zilverkleurige gedeelte achter in de kleur zetten, piloten proberen af te maken zodat deze in hun stoelen kunnen en de canopy er op kan.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2010 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Je kunt 6 Mk-20's op elke kant hangen. Je hebt die lange "rail" onder elke rompzijde zitten, daar kunnen elk 3 op. Dan heb je op elke kant van de romp, op de CFT's nog 3 ophangpunten waar de rest op kan. Zo kun je 12 Mk-20's kwijt. En die centerline tank kun je er best op doen hoor, zo zullen ze vast wel eens gevlogen hebben.

Hier zitten zat foto's tussen met configuraties en kun je ook duidelijk de ophangpunten zien:
http://images.google.nl/images?as_q=&hl ... es&as_st=y

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 03 jan, 2010 22:49 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Als ik jou toch niet had!! :D
Dan ben ik er al uit! Alle Bommen er onder, ik had inderdaad geen rekening gehouden met die "lange" rail. Dan word het ook wel een mooie volle bak onder dat ding.

TNX!

Vandaag weinig kunnen doen helaas, dus vandaag geen update.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: F-15
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2010 0:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Dat valt me tegen van jouw :D

Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: F-15
BerichtGeplaatst: ma 04 jan, 2010 11:02 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Red Arrows schreef:
Dat valt me tegen van jouw :D

Gerald


Ik hoor anders ook niet zo veel geluid uit de Tornado fabriek hoor :D

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jan, 2010 0:07 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
de hoogste tijd voor een klein updatje anders lijkt het net of doe ik niks.
maar het is gewoon zooo koud daar in mijn bouwhok dat de motivatie nog wel eens te wensen overlaat.

Plus het feit dat ik nu in mijn hoofd heb dat dit voor een wedstrijd is ( had beter vantevoren kunnen beginnen wat dat betreft ) dat ik echt op elk kiertje ga lopen muggeziften voor mezelf. Waar ik dan weer filler in stop en dat moet ik dan weer schuren, dat haalt weer details eraf etc etc.

Tevreden tot nu toe? Nee niet echt. Noem mij een verwende bouwer maar geef mij maar zo'n kitje wat als een droom in elkaar valt zodat ik niet teveel hoef te schuren. :P

Maar goed, nu maar even een paar foto's van hoe het er nu bij staat.
( foto's zijn gemaakt met mijn gsm deze keer dus vandaar de wat mindere kwaliteit )
Zie nu net op de grote foto dat het cockpit gedeelte niet mooi dicht lijkt, in het echt valt dit in mijn ogen niet op, eerst maar eens kijken hoe het lijkt na de grondverf. Dat hele kiergedeelte onder de cockpit en over de neus heeft ook weer een laagje filler gekregen nadat ik de foto heb genomen.

Afbeelding

en de onderkant
Afbeelding

Tips, suggeties? Brand los....

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jan, 2010 1:30 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Tip: als het te koud is, ga je net als ik lekker in de (huis)kamer werken. Wel zo gezellig.

Suggestie: lekker plamuren, lekker schuren, vooral aan de onderzijde heb je nog wat werk te doen.

Krijg je hem wel af voor de einddatum?? Indien niet, raffel hem dan niet af, zul je later wellicht spijt van hebben.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Eage
BerichtGeplaatst: ma 11 jan, 2010 10:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Heico ,

Net wat René zegt ga lekker in de huiskamer zitten ,je vrouw kijkt even boos maar het is net een onweersbui die trekt wel weer over .

Heico niet te haastig te werk gaan (vaker gezegt) ,ben bang dat jij te veel naar de einddatum kijkt hoeft niet inprincipe heb je tijd genoeg maar ik denk dat jij je hierdoor zelf behoorlijk zit op te jagen ,zoals bij de bommen kun je nog steeds de naden wel wegschuren ik zou het wel doen en dan doe je ze nog een keer over ,maar dan heb je het wel goed ,neem gewoon lekker de tijd ervoor .

Sgt Big G


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jan, 2010 12:05 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Leuke tips, ga in de huiskamer zitten schuren. UHUH! nee jongens dat gaat er bij de vrouw eeeecht niet inkomen :lol:

Of ik hem voor de einddatum afkrijg? Dat durf ik niet te zeggen, ik heb nu nog wel even wat tijd maar dat is niet gezegd dat ik dat na deze week nog heb.

Maar die bommen waren die glad dan? want ik heb nog eens weer goed gekeken en er zitten inderdaad nog wel wat kiertjes van het bouwen zelf in maar de meesten zitten er al in gegraveerd.

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 jan, 2010 13:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik doe niet anders (in de huiskamer). We hebben laminaat, dus na afloop van het schuren even de stofzuiger erover, klaar !! Het is ook maar net hoe je schuurt, met beleid of met de spaanders in het rond :lol: :lol:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement