Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:59 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 15 aug, 2009 6:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Aapje_en_Marijn schreef:
Naar verluid is de Leopard 2A6 de beste (not yet tested in combat) geveschtstank ter wereld.


Of dat zo is durf ik niet te betwisten, maar er werd in mijn diensttijd (eerste uren van dit milenium zeg maar) gesproken over wie nou de beste tank had.
De amerikanen zeer zeker niet. Erg chauvinistisch om op discorvery een lijstje te zien met tanks waarin de abrams als beste getest wordt... Door amerikanen. Wat een bud-volk, maar dat terzijde...

als ik een lijstje maak, durf ik die niet eens van goed naar minder goed te ranken.
Maar ik schat dat ergens ver boven in de Leclerc van Frankrijk komt. In de buurt de challenger (dat die britten maar met hun kruitzakjes blijven prutsen snap je ook niet) de leo2A6, de merkavaIII
Volgens mij haalt de abrams de eerste 5 niet eens... Maar het is wel kicke om zo'n abrams te rijden. Ik ben ooit in Duitsland in zo'n Yanken opleidingscentrum geweest. 100 simulators waar je kon oefenen tot je er bij neerviel. Zo'n brommer stuur dat 60 ton staal van links naar rechts beweegt. Overigens val je wel snel in slaap in zo'n brams, je ligt er meer in dan dat je rechtop zit.

Overigens is een tank zo goed als zijn bemanning die er in werken....

Dat allemaal los van wat hier gebouwd wordt. Deze rus ziet er erg gaaf uit.
Ik zou de loopwielen een beetje bewerken. Her en der een flinke hap uit het rubber geeft een meer gebruikt effect. In het echt gingen loopwielen een tijd mee en zeker in de woestijn waar nogal wat materiaalslag plaatsvond was het niet ondenkelijk dat het rubber nogal afbrokkelde.
Ook kunnen de naven een flinke oliebeurt gebruiken.. Uiteraard ben je nog niet zover..

Succes!!!

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 16 aug, 2009 17:30 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
De Merkava III is inderdaad ook een hele vette tank. De Israëlisch hebben ook een geduchte moderne krijgsmacht.

Enfin, ik heb wat lopen klooien met alvast wat te weatheren.

Niet schrikken, dit is pas een eerste oefenlaagje. Het is toch de onderkant. Ik wist niet zo goed welke kleur ik zou gebruiken en welke dikte.
Afbeelding

Hier ben ik voorzichtig wat begonnen met antraciet.
Afbeelding

Afbeelding

Uit de loopwielen kan inderdaad hier en daar een hapje genomen gaan worden. Leuk idee.
Afbeelding

Is de kleur te licht? Want er komt straks nog vanalles overheen.

Ondertussen ben ik ook bezig met de tracks. Deze had ik eerst recht gemaakt met de föhn want ze zaten helemaal gedraaid. Daarna in de primer gezet en toen zwart waarna ik het metallic gedrybrushed heb. Grendel deed dit eerder zo (die brouwde bijna dezelfde tank dus kan ik mooi zijn verslag af en toe gebruiken). Maar blijkbaar hecht de primer niet goed dus ging het afbrokkelen, daarom maar eerst even een badje van p+. Daarna ga ik de tracks zo behandelen als ik bij de M1 gedaan heb maar dan niet zo heftig.

Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 17 aug, 2009 19:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
darka schreef:
Aapje_en_Marijn schreef:
Naar verluid is de Leopard 2A6 de beste (not yet tested in combat) geveschtstank ter wereld.


Of dat zo is durf ik niet te betwisten, maar er werd in mijn diensttijd (eerste uren van dit milenium zeg maar) gesproken over wie nou de beste tank had.
De amerikanen zeer zeker niet. Erg chauvinistisch om op discorvery een lijstje te zien met tanks waarin de abrams als beste getest wordt... Door amerikanen. Wat een bud-volk, maar dat terzijde...

als ik een lijstje maak, durf ik die niet eens van goed naar minder goed te ranken.
Maar ik schat dat ergens ver boven in de Leclerc van Frankrijk komt. In de buurt de challenger (dat die britten maar met hun kruitzakjes blijven prutsen snap je ook niet) de leo2A6, de merkavaIII
Volgens mij haalt de abrams de eerste 5 niet eens... Maar het is wel kicke om zo'n abrams te rijden. Ik ben ooit in Duitsland in zo'n Yanken opleidingscentrum geweest. 100 simulators waar je kon oefenen tot je er bij neerviel. Zo'n brommer stuur dat 60 ton staal van links naar rechts beweegt. Overigens val je wel snel in slaap in zo'n brams, je ligt er meer in dan dat je rechtop zit.

Overigens is een tank zo goed als zijn bemanning die er in werken....


Dat vind ik een mooie opsomming Darka. En van de bemanning is helemaal waar, jammer dat het zo snel wisselt en dat Defensie niets meer met onze mooie tanks doet!

Alleen nadeel van de Leclerc is het auto lader systeem! Ik weet niet echt of dat ik dat nou graag zou willen in mijn tank, tijdens een gevecht. Als dat ding uitvalt ..

Abrams is wel een mooie tank, aantal keer gezien in Bergen, net als de Britse Challenger.
Jammer dat de Challenger 2 eigenlijk een mega flop is geworden. Het moest de nieuwste en beste tank worden, maar enig operationeel gebruik bleek er heel wat ontwerp fouten te zijn gemaakt.

De noren (dacht ik) hebben de laatste update van de Leopard 2A6. Bestuurder die in een netje hangt als counter IED maatregel (is ook zo bij de CV90 trouwens) alles computer gestuurd, dus is er storing, laptopje er aan en ze weten waar, verbeterde toren + schuttersplek etc .. Mooi dingetje :D

Om op Eelcog zijn bouwwerk in te gaan: Ik vind dat je goed bezig bent, de kleur is volgens mij niet te licht, en ik denk dat als de p+ en de matte lak er over is gegaan het allemaal goed uitkomt.
Sommige chips lijken wel wat groot, maar dat had ik met mijn Challenger ook! .. Ben benieuwd naar de rest :)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 aug, 2009 15:38 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Het is buiten zo enorm heet, dus ik ben naar binnen gevlucht. Dat kon alleen maar in de ochtend want vanmiddag werd het op zolder ook te warm om er lekker te kunnen werken. Ik heb wat kunnen airbrushen, ik moet het nog wat onder de knie krijgen maar ik vind het heel leuk om te doen. Ik heb een donkergroene kleur op enkele plekken gespoten, dat is mooi gelukt.
Afbeelding

De voorkant. De zak die bij het begin van de loop zit (ben ff de naam kwijt) heb ik al kaki gemaakt.
Afbeelding

Zijkantje.
Afbeelding

En de tracks en de onderkant van de tank zijn ook al lekker bewerkt met modder, steentjes en zand.
Afbeelding

Van de week ga ik verder met weatheren en details schilderen.

Groet uit een plakkerig Zwolle,
Eelco

Ps. Als het Nederlandse leger al zo state of the art is, hoe is het Duitse dan? Het verbaast me wel een beetje dat de Amerikanen zo laag aangeslagen worden.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 aug, 2009 18:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
De tracks zien er al goed uit Eelcog!
Het groen is volgens mij wel strak gespoten, maar het lijkt mij dat het groen erg fel is. Misschien dat nog een beetje afzwakken?
Het patroon mag de volgende keer misschien ietsje grilliger .. als je snapt wat ik bedoel? Ik vind dat zelf ook altijd moeilijk om te doen.

Over de Amerikanen, tjah .. ze brengen zichzelf als s'werelds beste naar buiten, maar dat wil niet zeggen dat de rest van de wereld daar ook zo over denkt.
Opzich is het duitse leger best sterk, beetje zoals het Nederlandse de concepten van beide landen zijn ook redelijk hetzelfde.
Het enige nadeel is, is dat Duitsland nog werkt met de dienstplicht en dat roept natuurlijk niet altijd even gemotiveerd personeel op.
De duitsers hebben pas nog een contract afgesloten met GmbH om 405 Puma pantservoertuigen afteleveren over een tijd van 10 jaar. Mooi voertuigje met een onbemande toren, panoramis vizier voor de commandant etc. De bedoeling is is dat deze de Marder 3 gaat vervangen.

Maar dit even terzijde .. back to you Eelcog :D (Ik wil je topic niet te veel vervuilen met dat onzinnige gepraat :wink: )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 aug, 2009 19:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ik vind die onzinnige praatjes wel interessant naast het tankie. Het groen is inderdaad lekker groen maar komt wel overeen met het referentieplaatje bij post 1. Doch zwakt het nog wel wat af straks als er wat filter, wash etc etc overheen gaat.

Eelco

P.s. Waar blijft die verkoelende storm nou?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 aug, 2009 19:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Het groen komt inderdaad behoorlijk overeen met het refenterie plaatje! (Ik heb even gekeken :wink: )

Hier is de storm al flink bezig hoor :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 20 aug, 2009 23:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Wordt een leuk 'Rusje'. Wordt 'ie alleen wat gesmoetscht of wordt 'ie lekker verweerd, zodat het lijkt alsof hij al een hele poos 'onbeheerd' is achtergelaten?

Flink beschoten door bijvoorbeeld een Apache (sorry, maar ben toch meer een heli-bouwer), zou ook een mooi plaatje geven, maar dan zul je wellicht creatief moeten zijn met een soldeerbout.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 21 aug, 2009 9:49 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Goedemorgen!

Een kapot geschoten tankje was door mijn hoofd heengegaan maar ik heb er de tools niet voor. Ik denk dat ik dan met een hoopje smeulend plastic was komen te zitten. Maar verweerd gaat deze tank wel worden hoor! Zo'n bak die al meer dan 30 jaar mee rijdt en mischien wel gevochten heeft tegen Iran al moet wat te verwerken hebben gekregen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 25 aug, 2009 14:10 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Vanochtend ben ik verder gegaan met de weathering. Hier en daar me lekker lopen uitleven met chipjes. Ik wilde ook de tracks omdoen maar wat een dramadingen!! Natuurlijk te kort maar na een warm waterbad kreeg ik ze nog niet erom en schoten ze zelfs weer los :evil: . Wat haat ik dat! Allerlei modder en steentjes kwamen ook los. Maar ook omdat ik aan het prielen was met touwgaren om de tracks naar elkaar toe te trekken. Dus alles weer vastgeplakt met secondenlijm én het vastgeschroeid, volgende keer wat langer in het warmwaterbad.

Wat chipfoto's!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chippies gedaan met kwastjes, stippen en drybrush en een huishoudsponsje. Op sommige plekken kan ik nog wat meer doen.

Groet,
Eelco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement