Nu de F-16 bijna klaar is ben ik vast begonnen met het voorbereiden van de volgende klus: deze staat ook al weer een jaar of wat in de kast, en past hier mooi.
Stap 1, net als altijd bij Revell, het verbouwen van de doos...
En dan maar eens het plastic bekijken:
Even om een ideetje te geven:
Wordt nog een hele klus om een plek te vinden als ie af is...
En na wat nagespeurd te hebben, bleek de Flightpath set bijna een moetje. Ben er niet zo dol op, al dat AM spul, maar ach, laten we eens gek doen. Je krijgt dan wel twee seamless intakes, en dat schijnt een van de grote manco's van de kit te zijn. Ook een leuk PE fretje erbij, en een paar A4tjes met mooie kleurenfoto's.
Eerste punt op de agenda is het opnieuw inkrassen van de opliggende paneellijnen. Een k*twerk, dt veel tijd vergt. Maar Revell heeft het idee gekregen om ipv een paneellijn een groot deel (en dus niet alle) paneellijnen dubbel te maken. Nou ja. Dus na enige uurtjes werk hebben we nu een deel gedaan. Ik krijg het helaas niet goed op foto.
Het eerste manco van de kit waren de intakes. Het tweede manco is de pasvorm. Lees voor de aardigheid Grendel's avonturen met zijn indiaan maar eens door, dan krijg je een idee waar het over gaat. Om precies te zijn dit:
Ach, met deze dryfit kon ik tenmonste wel zien dat de ingekraste paneellijnen mooi op elkaar aansluiten....
En van de positieve kant: het is nog niet zo erg als bij de Avro Shackleton Mk III die bijna af is (na 4 jaar...) Verslag daarvan komt nog