Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 jul, 2009 14:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 18:35 pm
Berichten: 375
Hallo allemaal,

Hier is hij dan eindelijk, de 1/72 CH-53E Super Stallion van Italeri. Ik zal voor de verandering eens beginnen met 2 inleidende filmpjes van deze machtige machine.
http://www.youtube.com/watch?v=lWh8QXHQEUg
http://www.youtube.com/watch?v=Dqd8ZTsgR0I

De kwaliteit van de kit is zeer matig. De foto's van het interieur zou ik jullie besparen want zoals Rob Geus (smaakpolitie) dat altijd zegt ''daar word je niet vrolijk van''. Cockpit heeft zeer weinig detail en de laadruimte is gewoon compleet leeg.

Dit is dus de kit waarover het gaat.
Afbeelding

En dit is hoe ze er nu bijstaat.
Afbeelding
Afbeelding

Het interieur zat al vrij snel inelkaar (omdat je maar 3 onderdeeltjes hebt) en paste ook wel redelijk in de romp. Italeri heeft helaas de bodemplaat er los bijgedaan die niet helemaal lekker aansluit dus daar moet nog wel wat plamuur tussen. Ook gaf de bouwbeschrijving aan dat de laadklep open moest maar dat heb ik maar even niet gedaan vanwege het lage of beter gezegd; geen detail in de laadruimte.

We weten natuurlijk allemaal wat er met die van Grendel is gebeurt dus hopelijk heb ik wat meer geluk met de decals.

Groet,
Rick


Laatst bijgewerkt door SauberF1 op vr 29 jan, 2010 14:04 pm, in totaal 9 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2009 12:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Hey Rick, leuk model. Ik neem aan dat je niet de heli gaat bouwen uit het eerste filmpje. Ben je als piloot blij dat je levend uit het wrak komt, laten je maten je vallen. Daar word je inderdaad 'niet vrolijk van'.

Ook de piloot van het 2e filmpje heeft een klein probleem. Bijtanken in de lucht doe je alleen als je peut nodig hebt. Dan ga je niet je tankbuis verknallen.

Betreffende je model, je hebt al wat gedaan. Vette bak hoor. De Chinook waarmee ik bezig ben heeft ook weinig detail binnenin. Toch heb ik ervoor gekozen om de laadklep open te zetten. Ik ga verder geen stoeltjes / bedrading e.d. aanbrengen.

Suc6 met de bouw.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2009 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
rick,

ten eerste mooi kist dat je gaat bouwen. ik heb zijn grote broer in 1/48 dstaan die ik nog voor deze groepsbouw in de planning heb. wens je veel succes met deze. en wat word de camo groen/grijs/zwart of bruin/grijs?

groeten christiaan

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 jul, 2009 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
/me krijgt weer nachtmerries...


succes :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 jul, 2009 21:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 18:35 pm
Berichten: 375
viper_technician schreef:
en wat word de camo groen/grijs/zwart of bruin/grijs?


Ze wordt waarschijnlijk helemaal grijs.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 jul, 2009 22:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
ja das ook een mogelijkheid. nou veel succes

groeten christiaan

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 jul, 2009 12:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 18:35 pm
Berichten: 375
Bouw tempo is toch iets lager dan dat ik gehoopt had. Helaas waren aan de linkerkant van de heli 3 van de 4 raampjes eruit gevallen dus die moest ik er weer proberen in te prusten. Maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan.

Helaas kwam mijn vinger maar tot het 2 raampje van links dus daar moesten we wat op verzinnen.
Afbeelding

Na wat trial and error had ik eindelijk een goede oplossing gevonden. Men neemt een lang saté stokje, klein bolletje plakgum op, en daarna zachtjes het raampje er tegen aan drukken zodat je het stokje er makkelijk kan aftrekken als het raampje op z'n plek zit. Doe je dit niet, dan trek je het hele raampje er weer af en kan je overnieuw beginnen. Nou ja, dat ziet er ongeveer zo uit.
Afbeelding

Raampje voorzichtig plaatsen, goed aandrukken en even laten drogen.
Afbeelding
Na 15 minuten voorzichtig het stokje proberen los te maken en als het goed is zou je raampje goed moeten vast zitten.

Dit ging goed met 2 raampjes maar bij het derde raampje kroop er een klodder lijm achter het raampje langs met het resultaat dat m'n hele raampje onder het lijm zat. In paniek ren in naar de kraan om het lijm er af te spoelen. Na dat ik het 5 minuten had laten drogen kwam in terug om de schade te inspecteren.
Afbeelding
Tsjaa... :? Iemand nog ideeën om het raampje weer helder te krijgen?

Snel even in de reserve bak gekeken en dit is wat er het dichtse bij in de buurt kwam.
Afbeelding

Maar daar hield te ellende niet op. Helaas had ik weer het lierhaakje eraf gebroken dus moest ik weer de PE bak in duiken om weer iets geschikts te vinden. Wonder boven wonder had in nog een reserve haak liggen dus die paste perfect!

Dit is um dan.
Afbeelding

En zo ziet het eruit op de hele lier.
Afbeelding
Wel een grote verbetering aangezien het haakje van Italeri gewoon een cirkeltje was. Hopelijk wordt dit het enige PE wat ik aan deze heli moet plakken.

Ook moest bij de motoren een soort van beugel geplaast worden maar of ik heb iets fout gedaan of Italeri heeft iets fout gedaan wat dat ding wat een heel stuk te kort.
Afbeelding
Grendel, had jij dit ook?

Gaat weer lekker, de bouw van deze heli :?

Groet,
Rick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 jul, 2009 13:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 681
Al geprobeert om je Raampje beetje op te schuren, daarna te poleisten met Tandpasta en vervolgens in de P+ te dopen? heb deze techniek gelukkig zelf nog niet hoeven gebruiken maar wel al bij aantal mensen gezien dat het schijnt te werken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 jul, 2009 14:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
op deze foto lijkt het alsof je de hele motorgondel nog niet goed hebt geplaatst. Verderop op de gondel zie je nog wat donkere kieren. Zit t geheel wel goed???

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 17 jul, 2009 15:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 18:35 pm
Berichten: 375
darka schreef:
op deze foto lijkt het alsof je de hele motorgondel nog niet goed hebt geplaatst.

Klopt, las het net op ARC. Motorgondel van de stuurboord zijde zit op de bakboord zijde :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement