Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 jul, 2009 23:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Na even te hebben getwijfeld omdat ik nog maar net op dit forum zit heb ik toch besloten om toch mee te doen met de MEGA groepsbouw Dessert Storm en ik heb er veel zin in.

Het model wat ik ga maken is een Boeing C-135FR (Heller) van de Armee d`l Aire,de eerste C-135F kwam op 4 Februari 1964 in dienst bij de Franse Luchtmacht ,tussen 1985 en 1988 zijn alle 12 machines gemoderniseerd waaronder nieuwe CF-56 motoren.
Normaal zijn deze toestellen gestationeerd op Istres ,Frankrijk ,tijdens de Golfoorlog waren ze op Al Dhafra AB in de VAE gestatinoneerd . De Fransen gebruikte het codewoord Daguet voor Dessert Storm , het vliegtuig wat ik ga bouwen is de 93-CF van GRV.0093 ''Bretagne''
Ik vond dat de KC/C-135 niet mocht ontbreken in deze Megabouw Dessert Storm ,want zonder deze werkpaarden was de luchtoorlog niet van de grond gekomen . Tijdens de 6 weken duurende oorlog zijn 262 Amerikaanse en Franse 135`s ingezet en maakten samen 13,587 vluchten en hebben 40.781 keer geallieerde toestellen bijtankt in de lucht en waarbij 234.562 ton aan kerosine is bijgetankt aan andere vliegtuigen ,hele getallen en dat voor 6 weken.

de komende tijd kun je hier mijn verslagen lezen van dit toestel ,waar ook nog een toilet in zit ,in feite is dit het oude AMT kit ,die ik hier al heb staan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dit moet het toilet worden waar die stoel staat.


Laatst bijgewerkt door Red Arrows op do 09 jul, 2009 8:01 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 jul, 2009 0:38 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Wordt wel een Frans toilet toch??
Zo'n hurk-ding.

Geweldige kist ga je maken. en leuk dat je meedoet, maar dat had ik al per PB gemeld.


Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: C-135FR
BerichtGeplaatst: do 09 jul, 2009 7:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Ik hou niet zo van die Franse hurk dingen ,voor een keer word de Franse trots maar op zij gezet :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 jul, 2009 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Tjong... En dan meteen maar zo'n grote kist. Suc6 ermee. Net als alle andere topics in deze groepsbuilt, blijf ik ook deze volgen. Ik ken het toestel verder niet (zoals je weet ben ik meer van de wentelwiekjes), maar ziet er imposant uit.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: C-135FR
BerichtGeplaatst: do 09 jul, 2009 13:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Ik heb hem voor 21 jaar geleden ook al een keer gemaakt toen in de uitvoering van de USAF, maar het gaat om de zelfde modellen alleen toen uitgebracht door AMT/ERTL en binnenkort word hij uit gebracht door Italeri.

En ik vond deze kist er wel bij passen tussen de Nighthawks ,Strike Eagles en de rest van de gevechtvliegtuigen ,want door deze jongens konden zij hun doelen bereiken.

Ik heb eerst nog getwijfeld tussen deze of een B-52 ,maar de B-52 die ik hier nog heb liggen is een H versie en zover ik weet is alleen de G versie ingezet tijdens Dessert Storm.

Ik heb hier thuis het boek Woestijn Storm van Tom Clancy waarin Gen Chuck Horner de luchtoorlog tijdens Dessert Storm goed omschrijft ,hier haal ik veel info uit.

Ga nu vaart maken met mijn B-1 dan kan deze C-135 hem opvolgen in de produkteilijn :D

Hier nog een foto van mijn oude KC-135A ik bouwde in die tijd nog niet zo netjes als nu en hij is licht beschadigd door verhuizingen.
Afbeelding

bedankt voor je reactie Tsjopper Bob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 jul, 2009 11:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ik ben benieuwd! :)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: C-135FR
BerichtGeplaatst: vr 10 jul, 2009 12:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
Jeroen : Zou er een meeting komen en je hebt een dorstige A-6 kan die aanhaken ,krijgt geen zegels :) .

Arjen :je hebt er mooi achter gezet C-135 met toillet ,als er een meeting komt moet ik dan nog een toillet jufrouw meenemen ,want die rotzooi van een ander ga ik in mijn rolstoel niet schoonmaken ,vooral van een Frans toillet niet :D

gr.Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 jul, 2009 21:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Beetje jammer weer, toch maar een KA-6D tanker bouwen nog ff voor die tijd, die werden in de wandelgangen "Texaco" genoemd, en daar krijg ik wel zegeltjes! :mrgreen:

In elk geval succes met dit enorme ding, vind dit soort toestellen altijd machtig mooi, maar ik heb er zelf totaal geen ruimte voor, anders had ik deze al eens gedaan, net als de KC-97 van Academy waar ik ook al eens mee in m'n handen gestaan heb...

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 jul, 2009 21:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
red arrows,

mooie kist dat je gaat bouwen. ik heb zelf nog een victor tanker liggen in 1/72 voor deze bouw. veel succes met deze vliegende BP.

groeten christiaan

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: C-135FR
BerichtGeplaatst: vr 10 jul, 2009 22:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 27 mei, 2009 13:41 pm
Berichten: 1200
Woonplaats: Almelo
@Jeroen
Dankje komt wel goed 16 januari is nog lang en ik kan er hele dagen aanwerken en probeer er iets moois van te maken als hij optijd klaar is kan zijn als ik dan mijn B-52G in bezit heb deze er nog achteraan ga bouwen voor Dessert Storm ,maar dit is onder voorbehoud.
Ik heb hier een heel tank bedrijf KA-6D ,Victor K.2 ,KC-135A en deze C-135FR ,ter ondersteuning van de grootte jongens die hier staan E-3F ,B-52D ,B-2A Spirit ,Vulcan B.2 ,Mirage IVA in aanbouw B-1B en in opslag B-52H en komt binnenkort nog een B-52G erbij.

@Christiaan
dankje
Ik ga ervoor en heb er zin in en ik ga er iets moois van maken.
Die Victor heb ik hier ook in Dessert Storm uitvoering in de hangaar staan ,is een leuke kist wel een apart model vooral de voorkant vind ik mooi,het probleem wat ik in die tijd had was met het cockpitkapje dat niet goed paste maar met veel werk toch toen voor me kaar gekregen zou trouwens wel eens willen weten of er ook een Vailant verkrijgbaar is kun je de hele RAF V Bomber Force maken.

Jou Su-24 heb ik ook gezien strak model ziet er erg mooi uit ,ik hoop wel dat er een meeting komt.

Gr.Gerald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement