Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 12:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 jun, 2009 20:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Michiel de Boer schreef:
Overnieuw lijkt me de beste oplossing inderdaad. Zou het misschien te maken kunnen hebben met de spuitafstand? Dat de lak al te "droog" is voordat het, het model raakt? Ik noem maar wat op hoor maar omdat sommige plekken wel goed zijn, kan het toch geen probleem zijn van de combi tussen de verf en lak soort.
Succes in iig.


Jij mag het zeggen. :lol: Spuitafstand was wel oke, die houdt ik altijd aardig gelijk.

Iemand nog een briljante tip om de cockpit te beschermen als ie in de Muscle ligt te soppen? Die wilde ik eigenlijk wel zo laten, daar kan ik nu onmogelijk bij om dat opnieuw te doen. Volproppen met (nat) keukenrol en dan maar hopen?

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 21 jun, 2009 20:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 nov, 2005 17:28 pm
Berichten: 942
Woonplaats: Planet Earth
Ships!! Kliko is zonde inderdaad. Heb laatst ook een kist kompleet weer gestript, en heb toen zo'n verpakkings sponsje in de cockpit gedaan misschien voor de zekerheid wat tape er over?? Zou inderdaad voor gunze gaan bij de volgende verfbeurt. H305 uit het hoofd. En misschien p+ als laklaag?? Werkt goed met gunze verf en matlaag. Suc6

Gr jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jun, 2009 1:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Citaat:
Iemand nog een briljante tip om de cockpit te beschermen als ie in de Muscle ligt te soppen? Die wilde ik eigenlijk wel zo laten, daar kan ik nu onmogelijk bij om dat opnieuw te doen. Volproppen met (nat) keukenrol en dan maar hopen?


afdek-lapje uit een boterhamzakje knippen en vastzetten met een paar dunne reepjes tape op de cockpitrand?

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jun, 2009 17:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Daar gaat ie dan:

Afbeelding

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jun, 2009 17:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 maart, 2006 0:16 am
Berichten: 1208
Strike Eagle met winter camo :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jun, 2009 17:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 08 nov, 2005 17:28 pm
Berichten: 942
Woonplaats: Planet Earth
Toch nog wel een F-15 in te herkennen :lol:

Jan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jun, 2009 18:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Ik doe er altijd een plastieken zak omheen en spuit hem dan in die zak in, vervolgens knoop ik die zak dicht. Ik doe dat omdat ik denk dat de dampen dan hun werking op het model, in plaats van op mijzelf richten. Maar misschien is dat helemaal niet nodig, ik doe ook mar weer andere brouwers na.

Hopelijk komt hij weer goed, het is toch een mooi ding.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jun, 2009 19:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Doe ik ook (in plastic zak), kun je na afloop zo weggooien. Een buurman van mij legt hem zelf nog een nachtje in de koelkast. Heb ik maar niet gedaan, de tranen sprongen al mijn ogen bij het spuiten. Laat staan wat het doet met je eten....

Je hebt niet per ongeluk je Flankert ingesopt he??? :wink: :wink: :wink:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jun, 2009 20:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Moet er niet aan denken als dit met de Flanker was gebeurd...

Hij staat nu een dikke 3 uur in de muscle maar nog geen tekenen van afbladderende verf. Niet eens zacht aan het worden wat meestal na een uurtje wel het geval is met vallejo... Zou Hobbybob gelijk krijgen met zijn verhaal dat de muscle tegenwoordig anders is?

Ronald (Heeft er een hard hoofd in)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jun, 2009 21:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Meschien een domme vraag maar waarom heb je geen korrel 2000 over je alclad gehaald duurt ff denk maar dat is beter dan je hele kist in de mussel zetten, ikzelf heb het ook wel eens gehad en dat heeft wel te maken met dat de verf droog is voordat het het oppervlak raakt.

De truck die ik daar dan voor gebruik is minder druk op me airbrush zowiezo in hoeken doe ik dat mocht het dan wel gebeuren dat het schuurpapier word pak je een tandenborstel en flink rauwzen met dat ding vervolgens korrel 1000 en dan 2000 en het is weer als nieuw.

Wat grendel zegt klopt wel mussel is niet meer wat het geweest is.... en helemaal schoon krijg je hem niet denk ik omdat je niet overal goed bij kan.

Annyway suces en ja maar goed dat dit niet bij je flanker is gebeurt..

Groeten Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement