Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 10:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Ja, nog een project voor de groepsbouw. De jaguar was ik mee begonnen maar dit was een dermate drama ding dat ik de F-15e als joker ga inzetten. Of ik de Jag daadwerkelijk ook ga afmaken is even de vraag maar eerst deze.

De F-15e. Jullie allen wel bekend wellicht maar even een korte inleiding:
Van http://www.f-15estrikeeagle.com/ :
The F-15E Strike Eagle is a dual-role fighter designed to perform air-to-air and air-to-ground missions with air-to-ground attack (especially deep interdiction missions) as its primary function. An array of avionics and electronics systems gives the F-15E the capability to fight at low altitude, day or night, and in inclement weather....

....For air-to-ground missions, the F-15E can carry most weapons in the Air Force inventory. It also can be armed with AIM-7F/M Sparrows, AIM-9M Sidewinders and AIM-120 advanced medium range air-to-air missiles (AMRAAM) for the air-to-air role. The "E" model also has an internally mounted 20mm M61A-1 Gatling Gun that can carry up to 450 rounds.....

En voor de geintresseerden:
http://en.wikipedia.org/wiki/F-15E_Strike_Eagle

Ik ga voor dit project een toestel maken van 335th TFS 4th Fighter Wing, bijgenaamd "Chiefs". Normaliter zijn deze toestellen gestationeerd op Seymour Johnson (SJ).

Als basis gebruik ik de Revell kit:

Afbeelding

Nu moet er voor een moderne geupdate F-15e nog het een en ander worden verbouwd maar dat probleem heb ik niet want alle updates zijn na Desert Storm gedaan en dan klopt de Revell kit, op één uitlaatje na (de Jet Fuel Starter op de onderzijde zit een gaasje overheen wat een gewoon gat moet zijn...) helemaal. Betreffende info heb ik van ARC, waar iemand helemaal heeft uitgezocht wat de verschillen zijn met een "oude" en "nieuwe" versie F-15e.

Decals van de kit ga ik niet gebruiken en heb daarvoor een setje gehaald van Superscale.

Afbeelding

Voor de bewapening:

Afbeelding
Ik bouw mijn modellen altijd vrijwel zonder bewapening maar voor een dergelijk onderwerp vind ik het wel essentieel.

En wat komt er dan onder te hangen allemaal, en hoe ziet dat er uit ongeveer uit?
Nou zo, lekker dik.
Afbeelding

Op genoemde site staan allerlei configuraties, aangegeven, per conflict. Erg handig en kun je als modelbouwer ook een realistische kist neerzetten.

Als referentiemateriaal het wereldwijde web en een fraai boek van Osprey:
Afbeelding

Zal niet zo lang meer duren voordat ik hier mee begin. De Flanker is al een heel eind en dit project is een mooie afleiding. Binnenkort meer.

Ronald


Laatst bijgewerkt door Ronald1903 op do 30 jul, 2009 13:07 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 10:57 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Mooi setje, maar waar haal jij dat plaatje van de bewapeningsconfiguratie vandaan, ik zal er dus ook aan moeten geloven bij mijn F14 Desert Storm

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 11:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Het betreffende plaatje komt van http://www.f-15estrikeeagle.com/, dus specifiek voor dit toestel. Voor een F-14 weet ik het zo niet maar ik zal even voor je zoeken en vragen :wink: En voor de rest, je moet zelf weten wat eronder komt te hangen. Deze site geeft er mooie info over en is dan ook gewoon handig om te gebruiken.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 12:16 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
1/48, zo dat wordt een grote! Succes met de F15!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ronald, jammer dat de Jaguar niks wordt. Maar deze F-15 is zeker een goed alternatief. Helemaal met deze bewapening. Ik zou het toestel omgekeerd op een standaard plaatsen, waarbij de F-15 dus op de kop vliegt en je de wapens duidelijk ziet :D :D :D

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 14:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 maart, 2006 0:16 am
Berichten: 1208
En daar was hij al! Prachtige bouwdoos deze F-15. Succes met deze Ronald.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 14:43 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Het perfectionisme bij de vliegtuigbouwers, dat vind ik altijd zo mooi. Een gaasje in plaats van een open gat, het zou bij een tank weinig uitmaken, daar werd door de bemanning zelf van alles afgejast danwel op- en aangehangen.

Met een gevehtvliegtuig doe je dat niet zo gauw, daar is het kleinste detail vaak van levensbelang.

Succes met deze, zo te lezen is hij in bekwame handen!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 17:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
Mooi !
Zeker met zo'n lading er onder.

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 19:08 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
Tjonge Ronald..dat beloofd heel wat met deze Eagle..en wat een flinke lasten..

Je gaat nog heel erg lang op missie vliegen..:D

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 19:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
nou Ronald moet toegeven is inderdaad een hele mooie kist die je gaat bouwen. ik zag ze bij ons wel eens vertrekken met oefeningen. straalt toch iets meer kracht en power uit dan de f-16, en vooral met alle wapentuig dat je eronder gaat hangen. maar veel succes met deze kist en dit wil ik even met jullie delen. vond ik best een mooie foto de nieuwe demo kist en de oude naast elkaar.

Afbeelding

groeten christiaan

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Laatst bijgewerkt door viper_technician op di 07 apr, 2009 20:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement