Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 10:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 mei, 2009 23:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Hey Ronald,

Netjes! Fijn om te lezen dat alles bij jou wel goed loopt, en past. Heeft die van mij wat GROTE problemen mee, maar dat is te volgen in mijn verslag. Ben benieuwd hoe die eruit ziet als die uit de spuitschuur komt rollen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2009 9:31 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 maart, 2006 0:16 am
Berichten: 1208
Die gaat lekker vlot Ronald. Prima kit voor een tussendoortje dus :wink:
Die knalstoelen; worden die geleverd met de canopy breakers? Of zitten die er wel op en kan ik ze niet goed zien zo?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2009 9:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Qua in elkaar zetten zit hier een nu uurtje of 2-3 in denk ik zo. Wat al eerder gezegd is, is dat de intakes even wat aandacht nodig hebben maar is ook prima te doen.

Die canopybreakers zijn toch die uitsteeksels aan de zijkant bij de headrest? Die zitten er op inderdaad. Wel een beetje gepruts en niet een ideale constructie. De uitsekende delen zijn los meegeleverd op een blokje resin. In mijn ogen te klein.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2009 10:01 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Mooi werk van zo iets eenvoudigs echt netjes

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2009 10:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
de uitstekende delen aan de zijkant zijn de pitotbuizen van de stoel.
voor zo ver ik weet hebben deze stoelen geen canopybreakers

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2009 10:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 maart, 2006 0:16 am
Berichten: 1208
Volgens het boek van Jake Melampy (blz 43/44) hebben de F-15's deze wel. Ik weet zo niet of alle F-15's ze hebben of dat ze er misschien niet altijd op gezeten hebben. De canopy breaker bij de F-15 is een metalen frame dat over de headrest heen gemonteerd is en dient igv van nood, als de canopy niet wordt afgeschoten. (kan er zo snel geen goede afbeelding van vinden op het net sorry)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 mei, 2009 11:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Ah, dus dat zijn ze... Quickboost levert een miniscuul fretje PE mee waar de betreffende dingen in zitten. Ik heb ze niet gemonteerd. Als ik op zoek ga naar foto's en bekijk mijn boek van "F-15e during Desert Storm" dan heeft de ene het wel en de andere niet. Ook vond ik nog info dat ze pas "later" zijn geinstalleerd dus eerst hebben ze er ook niet op gezeten. de reden dat ik ze niet heb gemonteerd (wel geprobeerd) is dat het totaal niet wilde (verrekte kleine onderdelen waarvan er één 4x gebogen moest worden) en er stond zelfs bij dat het een "option" was. in mijn ogen niet fraai te maken met de betreffende onderdelen dus weggelaten.

Hier een duidelijke foto waar ze wél zijn toegepast:
Afbeelding
De stalen frames boven de headrest. (Foto: Wikipedia)

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 mei, 2009 19:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 28 maart, 2006 0:16 am
Berichten: 1208
Oké duidelijk :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jun, 2009 22:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Verf d'r op:

Afbeelding

Afbeelding

Gespoten met vallejo Air 048 (Dark see grey, FS36118). De hele handel wel even lichter gemaakt met lichtgrijs. Daarna postshading met dezelfde kleur, dan wat lichter gemaakt. Daarna dezelfde kleur :roll: met zwart en een paar lijnen een beetje geaccentureerd, toen weer een waasje met de basiskleur... Neus, zelfe verhaal met een flinke drup zwart er door.

Van de week het motorgedeelte spuiten. Waarschijnlijk met Alclad, dat is wel bevallen en geeft een mooie glans aan het geheel. Dan zijn we alweer een heel eind.

De tanks en hardpoints zijn ook gespoten maar de de tanks heb ik lichtgrijs gedaan. Staat leuk op zo'n kist en dat gebeurde nogal eens destijds. In het boek "F-15e during desert storm" staat een verhaal dat de lichtgrijze tanks werden geleend van 494TFS (Lakenheath F-15c) vanwege dat het betreffende squadron van Seymour Johnson te weinig tanks had meegenomen.
Afbeelding

Latert.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jun, 2009 0:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Tjemig, amper bekomen van al het Flankert-gedoe, is 'ie er alweer met z'n F-15. Modelbouw met de afterburner aan zeg maar....

Vette foto overigens.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement