Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 jan, 2010 21:57 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Vind hem ook leuk. Mooie kleuren!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 jan, 2010 22:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Mental-Marco schreef:
Mooi model zeg, ziet er erg netjes uit :)
Hoe heb je doe rotorbladen zo gebogen gekregen? Ben zelf ook bezig met een heli en staat wel beter.


Ik doe het door met een pincet of iets anders hards er bij langs te wrijven, zoals je ook met een schaar doet om mooie krullen in papier te maken. Liever een paar keer licht wrijven, dan in één keer de kromming aanbrengen. Denk er wel om, het ene plastic is het andere niet. Als je plastic begint te verkleuren dan komt er teveel spanning in/op en krijg je kans op scheuren of erger, je rotorblad breekt. Je zou het plastic ook kunnen verwarmen (oven / föhn / warm water), dan gaat het vervormen wat beter. Check ook: http://www.modelbrouwers.nl/forum/phpBB ... sc&start=0

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 09 jan, 2010 23:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 jan, 2008 20:33 pm
Berichten: 3690
Woonplaats: Pforzheim, Duitsland
tsjopper bob schreef:
Mental-Marco schreef:
Mooi model zeg, ziet er erg netjes uit :)
Hoe heb je doe rotorbladen zo gebogen gekregen? Ben zelf ook bezig met een heli en staat wel beter.


Ik doe het door met een pincet of iets anders hards er bij langs te wrijven, zoals je ook met een schaar doet om mooie krullen in papier te maken. Liever een paar keer licht wrijven, dan in één keer de kromming aanbrengen. Denk er wel om, het ene plastic is het andere niet. Als je plastic begint te verkleuren dan komt er teveel spanning in/op en krijg je kans op scheuren of erger, je rotorblad breekt. Je zou het plastic ook kunnen verwarmen (oven / föhn / warm water), dan gaat het vervormen wat beter. Check ook: http://www.modelbrouwers.nl/forum/phpBB ... sc&start=0

René


Bedankt voor je antwoord/reactie :)
Dan ga ik nog ff kijken of het heel misschien met de fohn nog lukt. aangezien mijn rotorbladen al geverft zijn wordt erlangs wrijven niets :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2010 1:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zou ik niet doen, beschrijvingen zijn voor alle verfacties!! Ben bang dat als je föhn te heet is, je deze als verfstripper kan gaan gebruiken.

Maar als je het echt wil, eigen verantwoordelijkheid.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2010 10:20 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 28 sep, 2007 0:48 am
Berichten: 5507
Woonplaats: Ede
Allen hartelijk dankt voor de reacties!
Ondanks de tegenslagen die ik heb gehad met dit model ben
ik er uiteindelijk tevreden over het eindresultaat!
Op naar de volgende groepsbouw:

http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... hp?t=25425

@Mental-Marco:

Je kan geschilderde rotorbladen ook een paar uur op een kartonnetje op de verwarming leggen en vervolgens stukje voor stukje je bladen voorzichtig in model buigen.

Succes
Dave


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2010 15:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Als je het dan toch met warmte gaat proberen, zou je ook de oven op de mist hete stand (100 graden?) kunnen opstoken en de rotorbladen daarin leggen met een gewichtje in het midden. Heb net een aantal artikelen gelezen over zelf plastic vervormen. Dat gebeurt bij zo'n 120 á 130 graden, hierbij wordt het plastic rubberachtig en is het eenvoudig te vervormen. Buiten de oven koelt het snel weer af en heb je blijvende vervorming. Maar denk er dus om, niet te lang in de oven, vanwege die vervoming cq. verweking van het plastic.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement