Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 1:18 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 0:24 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
nagenoeg 48 weken over 1 modelletje gedaan.. Maar wat voor model.

Wat een ontzettend moddervette bak. Verdient m.i. een glazen plank in je overvolle vitrinekast voor zich zelf..
Geweldig om te zien hoe je je zelf hebt overtroffen met PE, Airbrushen bij broertje en vervolgens aan de klus met eigen airbrush en niet te vergeten zelf gescratchte snesoren.. haha


Superresultaat.

Maak mooie buitenfoto's en stuur ze richtin info@RAF.com.uk of zo, kijken of je reacties krijgt :lol:

Geweldig.

en nu.... net als olympische sporters na de spelen in een dip??

of is de navy apache de eerste die volgt...

tot snel
(sorry dak niet langs ben geweest, maar je hebt je wel vermaakt begrijp ik)

Arjen

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 0:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Thx allemaal.

Mental-Marco schreef:
Heel mooi model geworden. Maar wat een werk om al die streepjes zo te krijgen :lol:


Ach... zo'n 4 uurtjes voor alleen de zwarte streepjes. Zo'n 2 uurtjes voor de olijf-groene streepjes en zo'n 0,5 uur voor de olijf-grijs. Je moet toch wat als je de zaterdagavonden niet meer op stap gaat :lol: :lol:

Hij zal denk ik ook met trots in de vitrine staan naast de andere Chinooks. Inmiddels 4 af in 1:72. Een jungle-schema (US Army), de jubileum uitvoering van de Engelsen (zie begin van dit topic) en een MH-47 SOA (ook US Army). Heb nog enkele(n) te gaan. Wordt zo wel een heel vet plankje in de kast. Ik denk dat ik ze allemaal maar even meeneem naar Sneek a.s. 6-2.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 0:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
darka schreef:
nagenoeg 48 weken over 1 modelletje gedaan. Maar wat voor model.

Arjen


Tja, gelukkig niet non-stop aan gewerkt. In het begin fanatiek gebrouwd en zo tegen het eind aan (vanaf eind november weer wat opgepakt). Stom dat je ergens heel lang tegen aan hikt om iets te doen. De eerste airbrush-sessie trok me over een drempel. Tussen april en november is niet zo veel gebeurd.

darka schreef:
en nu.... net als olympische sporters na de spelen in een dip??

of is de navy apache de eerste die volgt...

tot snel
(sorry dak niet langs ben geweest, maar je hebt je wel vermaakt begrijp ik)

Arjen

Inderdaad, wil eerst maar even verder met Navy Apache. David heeft me aan wat meer info geholpen.

René

PS zoek maar een mooie foto uit voor je 'stickie' bovenaan.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 13:26 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
tsjopper bob schreef:
PS zoek maar een mooie foto uit voor je 'stickie' bovenaan.


reeds :lol:

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 jan, 2010 13:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Knap werk! Ik vind de "striping" erg mooi gelukt. Al met al een mooi verzorgd model waar veel moeite in gestoken is.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2010 18:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ik vind hem ook erg mooi geworden! Die streepjes zien er inderdaad erg overtuigend uit! :)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 29 jan, 2010 23:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Over die 'striping'. Weten jullie hoe een zebra geboren wordt?

Streepje voor streepje :lol: :lol: (zo ging het bij mij dus ook).

Ben vanavond begonnen met een grondplaat voor de Chinook. Heb eerst wat geëxperimenteerd met verschillende ondergronden en zand. Heb eerst met water verdunde houtlijm op mdf gesmeerd en hierin een velletje keukenrol gelegd om wat glooiing te suggereren. Een woestijn is toch ook niet zo glad als een biljartbal. Heb trouwens een paar leuke foto's op dstorm.eu gevonden die ik als basis gebruik, zie hieronder:
Afbeelding
Afbeelding
Met name op de onderste zie je redelijk reliëf en (banden)sporen van voertuigen.

Met dit eerste resultaat was ik na droging niet tevreden. Het zand was te grof (zand is 1:1 en model is 1:72, vandaar) en het reliëf niet realistisch. Ik heb toen me ook even verdiept in wat diorama's (bij de afdeling diorama's). Iemand gebruikte speciaal zand (Chinchilla-zand, verkrijgbaar bij speciale dierenwinkel). Dit is nog fijner dan schelpenzand (verkrijgbaar bij een normale dierenwinkel), echter voor het beetje dat ik nodig ben, vond ik het zonde om 3,5 kg fijn zand te kopen.

1e idee --> zand fijn slaan met hamer --> na 10 minuten maar opgehouden, pff, wat een werk.
2e idee --> vond nog een brandstoftrechter - met zeefje. Heb het zand (overigens gebruik ik scherp metselzand) hier maar in gedaan om de fijnere fractie er uit te filteren. Deze lijkt fijn genoeg om door te gaan tot woestijnzand.

Mijn 2e test was ook weer op een mdf plankje, nu 50% met een dunnere doekje en 50% rechtstreeks op het mdf. Dat laatste lijkt de oplossing. Daar waar de houtlijm wat dikker is opgebracht, krijg je wat reliëf.

Op mijn bodemplaat heb ik lijnen gesmeerd met onverdunde houtlijm (dikke lijnen voor hoogte), daartussen opgevuld met verdunde houtlijm. Hier overheen hier en daar wat rotsen, groen en mos. Als laatste het zand gestrooid en voorzichtig de Chinook in het zand gedrukt. Na redelijke afdrukken in het zand heb ik deze er weer afgehaald. Kan ik later de onderplaat ook voor een ander model gebruiken.

Met een knijper heb ik gepoogd om sporen in het zand te trekken.

René

Nu eerst maar eens een nachtje laten drogen en afwachten wat het resultaat na droging wordt.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2010 7:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
cool om er een mooi bodemplaatje bij te maken. Ben benieuwd. Wat je beschrijft klinkt al veelbelovend.

Ben benieuwd naar fotomateriaal..

tot snel. Misschien het weekend nog ff afspreken???

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2010 10:00 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Zie nog wel even of ik nog een totaalplaatje plaats.

Na een kort nachtje, vanmorgen (na eerst de kids eten te hebben gegeven) vol verwachting het overtollige zand er af gehaald.

:cry: :cry: Daar waar juist meer zand had moeten liggen (de ribbel onverdunde houtlijm) ligt vrijwel niets. De ribbel is ingedroogd tot een heel dun ribbeltje (met weinig zand). Rondom de strook licht ook vrij weinig zand. Heb met een kwastje deze stroken wederom ingesmeerd en nieuw zand er overheen gesprenkeld. Laat ik eerst weer een paar uurtjes drogen. Als het reliëf me nog te weinig is, kan ik dit proses nog één (of meerdere keren) herhalen.

René

@Darka:
Vandaag past niet. Moet zo met de oudste een dagje de natuur in met de scouts. Vanavond verjaardagsvisite. Morgenavond zou kunnen, hangt even af of ik pa moet helpen 's middags bij TS.

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 30 jan, 2010 10:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 04 apr, 2009 20:25 pm
Berichten: 558
Mocht je houtlijm echt niet pakken dan adviseert ik behangplaksel. Is wat dikker, droogt onregelmatig op en geeft een hoop ribbels, maar ik begrijp dat dit juist het idee is...
hele vette bak geworden, een prachtapparaat...
De Chinook overigens die Bravo Two-Zero en Bravo One-Zero heeft gedropt was door de amerikanen uitgeleend. Wel een erg leuk beginstukje erbij. :D

_________________
Eh... Zijn we een beetje eigenstewijs misschien??


Projects:
Nam '68 http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=27429
Iraqi freedom http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=30881
Afgerond:
P.A.R.R. 2010 deelname: The Inspector http://www.modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=160&t=27900


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 196 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement