Aan huis gekluisterd door de immer gezellige bereikbaarheidsdienst, tussendoor lekker aan de A-6 bezig geweest.
Allereerst maar eens verder gegaan met schuren, her en der nog een likje plamuur wat nog even goed moest drogen. In het kader van de multi-tasking intussen maar even in de grote rommeldoos gerommeld, op zoek naar Mk.82 bommen en MER's om die dingen aan te hangen. Uiteindelijk is het hele doel van zo'n bommengooigeval uiteindelijk bommen gooien bij nacht in ontij!
Na in één grote bende bommen, raketten, granaten en ander ongerief in verschillende groottes en schalen gegrabbeld te hebben had ik zowaar 1 MER, 1 in twee stukken gebroken MER, en 7 Mk.82 low-drag bommen.
Maar ik moet er eigenlijk 12 hebben... zoeken, zoeken, Mk82 Snakeyes, Fuse extenders, Mk.83, Mk.84, M117s, alles wat maar knalt en bruin was passeerde de revue. Op een gegeven moment ging het lichtje branden: ik had onder een ouwe Hasegawa Skyhawk eens een setje Mk.82s gezet op de MER uit de doos. En verrek, enige sloperijen verder had ik dit:
Dat hele zaakje in de ovenreiniger gedumpt en maar eens kijken hoe dat er dan uit ziet, veel slechter als dit kan haast niet dunkt me!
Toen de plamuur inmiddels gedroogd was, eerst maar weer eens wat geschuurd en toen aan de echte fun begonnen: de cockpit. Wit, geel, grijs, zwart, washes, dry-brush, 000 penseeltjes, cocktailprikkers, alles passeerde de revue en een paar uurtjes later had ik dit:
Volgens het boekje van Italeri moesten knopjes wit, schermpjes groen. Ik had ik een boek nog een foto van een A-6E TRAM cockpit. Het VDI-scherm van de piloot is zwart als het uit staat, het radarscherm van de
B/N (bombardier/navigator) oranje en het scherm erboven wit. Vond ik niet zo mooi, dus de VDI van Piet Piloot donkergroen gemaakt, en beide B/N schermen donker oranje. Verder met een cocktailprikker knopjes en schakelaars geschilderd, meest wit, sommige grijs, en her en der waar ik het leuk vond een kleurtje.
Op deze foto zie je trouwens ook goed, dat de piloot in de Intruder hoger zit als de B/N; in het eggie zit hij ook iets meer naar voren, maar op schaal denk ik niet dat je daar veel van ziet. Ik zit nog te twijfelen of ik er piloten in zal zetten.
De stoelen zijn Humbrol 67 Panzergrau geschilderd, daarna een wash met zwart en tot slot een hele lichte drybrush met Humbrol 140 dark gull grey -dit is de grijze kleur van de hele cockpit.
De kussens zijn Humbrol 84 Khaki met een was met Khaki+zwart, en een drybrush met Sand (H63) en op de hoeken nog een drybrush met puur wit.
De gordels zijn voor het contrast groen, met zilveren gespen.
En tot slot nog even een overzichtje met de cockpit gedryfit in het toestel. Ik heb net nog het voorraam pas gemaakt, ik moet de afdekking van het instrumentenpaneel (geen idee hoe dat heet) bijna doorzichtig schuren omdat anders het glas er tegenaan komt. Dat staat dan te hoog met haast onmogelijk te corrigeren kieren als gevolg. Ook moest ik nog een beetje een V-vorm maken aan de voorkant, waar de tankbuis komt, omdat de ramen daar in een V staan en de romp om onverklaarbare reden gewoon recht is. Had een foto van de dryfit van het glas, maar daar zie je niet zoveel op omdat hij uit zichzelf niet goed aansluit, met wat fröbelen zit het stukken beter maar kan niet vasthouden en foto's maken tegelijk!
Nu effe genoeg gedaan, ff afwassen en lekker voor de TV ploffen!
Groeten, Jeroen