Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 16:45 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 apr, 2009 11:26 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Tja, had ik mij dat nou maar eerder afgevraagd........ want:


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Ik doe het allemaal een beetje "thinking out of the box" en ik ben ook nog lang niet klaar.

We zien wel hoe het verder gaat. Voorlopig ziet het er vrij geloofwaardig uit allemaal.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 apr, 2009 11:50 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
O er is nog geen man je kan nog prima met een lichte pinwash aan de gang om wat details te benadrukken, als je de pinwash in bruin uitvoerd en lekker cappilair laat vloeien verpest je ook je pastel laag niet en mocht er onverhoeds een spoortje lopen, deppen met een wattestaafje geeft ook een mooie verwering

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 apr, 2009 12:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Ik denk dat ik eerst eens probeer de pastel te fixeren, het Stalinorgel moet daarvoor als proefkonijn gaan dienen. Daarna is Bradley weer aan de beurt.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 apr, 2009 21:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Weer een stukje verder. De Bradley heeft een paar washes gehad en begint er al aardig geweatherd uit te zien. De tracks zitten eronder, helaas trok ik er eentje in twee, maar gelukkig wordt dat gecamoufleerd door de bepantsering en houdt de secondenlijm alles netjes op zijn plek.

Enkele plaatjes, beetje tegenlichtig, maar voor het idee:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Voorts dus maar met een priegelwerkje, het uitboren van het loopje. Nu wordt dat dus niet echt boren, want ik beschik slechts over een zeer goedkope, Lideliaanse imitatie-dremel, die perfecte diensten aflevert als aandrijver voor een roeijzeertje voor verf, als schuurmachine, als aandrijving voor de staalkabelvervaardiging, maar heel precies boren doet hij niet, hij maakt een uitslag van ongeveer 3 milimeter, teveel voor wat ik nu wil gaan doen, namelijk het loopje van de Bradley uitboren.

Derhalve een alternatief gezocht. Iemand opperde een gloeiende naald. OK, naalden hebben we zat. Nu nog iets om hem fatsoendelijk vast te houden. OK, kurken hebben we ook genoeg, daar hoeft niets een fles voor open, want de kurkentrekker lag er nog als volgt bij:zat.

Afbeelding

Dan krijg je dus een naald in een kurk. Eerst maar eens proefproberen, vrijwilligers? Jawel, daar steekt er al eentje zijn hand op. Sorry, is flauw. Dit lelijke poppetje zat bij de kit, je vraagt je af wat ze bij Acedemy bezielt om zo'n lelijk poppetje bij zo'n verder toch mooie kit te stoppen. Maar goed, de naald even verwarmt en...... het resultaat is verschrikkelijk, de naald gaat door Jan de Soldaat heen als was het boter. (ik denk dat ik teveel naar Myth Busters kijk, die vertonen eenzelfde soort enthousiasme als ze Buster te grazen nemen)

Afbeelding)

Dan maar het echte werk. Noppes. Nada. Nog geen putje. Kennelijk is het loopje van een ander soort plastic dan het poppetje. OK, nog maar eens proberen. Na veel gloeiende naalden en wat peuren met een scherp vijltje is er dan toch iets van een gaatje van een paar milimeter diep in het loopje. Niet echt spectaculair maar het zal verder met een puntje zwarte verf opgeleukt moeten worden.

Afbeelding

Morgen de onderkant, het wielenloopwerk en de rupsbandjes maar eens verder verviezerikken.

Verder is er schaal 1:24 razorwire in bestelling, dat komt in de vorm van een velletje pe, en een setje origineel stoffen USA vlaggen. Schaal 1:35, leuk, kan ik vlaggen op de 4 th of July. Ben benieuwd, ik vond dat voor deze speciale Desert Storm editie er wel iets van vlagvertoon bij mocht komen. Ik heb twee setjes van twee vlaggetjes besteld, dus voorlopig kan ik vooruit. Zal mij alleen benieuwen hoe dat ook alweer zat met die sterren, waren het er in WO2 nou net zoveel als in 1991? Hoe zat dat ook alweer?

Wordt vervolgd.......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 30 apr, 2009 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 jun, 2008 11:25 am
Berichten: 760
Hmm, je bent goed bezig daar niet van. Maar wat voor kleur heb je gebruikt voor je Bradley? Ik vind het er toch raar uit zien.


Afbeelding
Afbeelding

Oke, die foto is dan wel recht in de zon genomen, maar volgens mij klopt jou kleur niet helemaal.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei, 2009 5:59 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Mijn Bradley lijkt op veel foto's bijna wit, dat is hij echter niet. Ik heb veel referentie foto's waarp Bradleys in de Desert Storm campagne een soort van licht beige zijn. Dus heb ik Light Sand genomen en er een paar washes van Dark Sand overheen gedaan. Misschien moet ik dat nog een keer doen om hem toch iets minder bleek te laten lijken.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei, 2009 8:07 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Geef je je bepakking nog een verschil ik kleur, dat geeft veel meer cachet aan zo iets

Voor het boren gebruik ik altijd een v
handboortje, dit gaat misschien wat langzamer, maar wel beter gecontroleerd dan een Dremel of zoiets. ben even de engelse naam kwijt waar deze om bekend staan, maar ze werken verrekte handig en je breekt minder snel die kleine boortjes

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei, 2009 8:44 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Dat was ik inderdaad van plan, de rugzakken worden iets lichter, de slaapzakken en dergelijke worden iets meer donker grijs. Verder komen er nog wat jerrycans aan te hangen, dat breekt ook de vorm weer een beetje.

Met dat handboortje, zet je het loopje dan ergens in vast of zo?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei, 2009 8:57 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Nee dat hou je gewoon in de hand

Ik bedoel dus zo'n dingetje
Afbeelding
foto geleend van http://www.ateliervalkenbos.com/

Maar zoals gezed ze worden ook anders genoemd voor internationaal gebruik :lol:

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 mei, 2009 11:47 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 okt, 2007 21:49 pm
Berichten: 2064
Woonplaats: Den helder
Bert?
Hoe breed is dat ding?
Want ik wil ook gaten in de loop maken voor me 1:350 schaal tirpitz, maar alles wat ik heb is te breed :S

Mitch ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement