Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 14:29 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2009 22:08 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 0:06 am
Berichten: 263
Dat 'andere prikkeldraad' is ook wel bekend als razor wire, oftewel scheermesdraad, voor de taalpuristen. Het is niet echt draad, maar een soort plat lint met nare punten.

Eduard maakt het spul in ieder geval op schaal en dat ziet er - wat ik van fotos van modellen op het net zie - best overtuigend uit. Prijs valt best wel mee (zo rond de 6 euro excl. verzending).

Ik heb ooit zelf geprobeerd dit na te maken door strengen te snijden / knippen uit gaas voor hordeuren, maar dat was het toch best wel net niet.. :roll:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 6:00 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Uit hordeuren lijkt mij wel heul errug klein. Meer schaal 1/72!
Wat ik ook gezien heb is uit kippengaas knippen. Zag er weer net te grof uit.

Ik ga eens op zoek naar Eduard PE razor wire. Scheermesdraad, mooi woord!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 23:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 0:06 am
Berichten: 263
Het 'hordeurengaas' wat ik had liggen had vakjes van een mm of 2, dus op schaal is dat ongeveer 7 cm. Best groot nog dus, want bij het echte razorwire zijn de afstanden tussen de 'prikkels' tussen de 1.5 en 5 cm (ongeveer).

Er zal zeker ook nog fijnmaziger gaas zijn dat meer geschikt is voor 1/72, maar het grootste probleem was bij mij niet de afstand tussen de 'prikkels' maar meer de 'look'. Het is het gewoon net niet, om het zo maar te zeggen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 apr, 2009 18:47 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Gisteren de luchtborstel maar eens angeschopt en an wat opstartmogelijkheden begonnen met een oefenmodelletje. Daarna de Bradley onderhanden genomen.

Het binnenwerk zit er nu in, inclusief pin-up, de stoeltjes zouden nog eens over moeten maar zitten daarom ook nog niet vastgelijmd, de rest wel. Erkomt nog een rekje met ammo bij. Ook de handwapens van de boys komen zo he en der binnein te liggen, eventueel een helm of iets dergelijks erbij, of wat ander klein spul.

Gewoon wat foto's, lekker buiten op het balkonnetje genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij die laatste foto hab ik nog een vraagje. Volgens de bouwbeschrijving zouden door deze gaten de machinegeweren gestoken moeten worden, teneinde ermee op de vijand te schieten. Maar op deze manier zie je natuurlijk voor geen meter wie, wat, en wanneer je wat raakt. Dus mijn vraag: waar zijn die dingetjes dan wel voor? Zouden het een soort van camera's kunnen zijn? Die zou ik eerder aan de voorkant verwachten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 apr, 2009 19:11 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
Ik weet niet waarvoor die gaatjes zijn maar ik vind het wel een cool dingetje!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 apr, 2009 19:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 0:06 am
Berichten: 263
Die dingen op de zijkant zijn wel degelijk geschutspoorten. Ze werden gebruikt met een speciale versie van de M16, namelijk het M231 Firing Port Weapon

De M231 heeft geen vizier, schiet alleen volautomatisch en heeft een vuursnelheid van meer dan 1200 schoten per minuut (en da's veel, als er maar 30 patronen in het magazijn gaan). Het is dan ook niet echt een precisiewapen... Richten gebeurt met de periscoop die er (schuin) boven zit in combinatie met lichtspoormunitie.

Op de meeste huidige Bradleys is alleen de geschutspoort in de achterdeur nog in gebruik. Die aan de zijkanten zijn meestal verwijderd / verdwenen achter extra pantser.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 11 apr, 2009 21:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
OK, bedankt voor de info. Nu snap ik de foto's van de Bradley van collega-brouwer Joep ook beter:

Afbeelding

ierop is inderdaad duidelijk de extra bepantsering te zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2009 14:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Inmiddels een adresje voor razor wire gevonden. Weliswaar 1/25, maar als dit "as close as you can get" is, dan ga ik ervoor.

En anders ga ik het gebruiken als afrastering voor mijn witte-muizen-speelweitje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 apr, 2009 9:43 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Na een uitstapje richting Stalinorgel waarmee ik wat ervaring opgedaan heb met pastelkrijt, koffiemolens, fijnstof en roest, weer terug bij de Bradley.

Eerst een ietsjes lichtere variant van het pastelkrijtstof aangemaakt, darna om te proberen de ene kant van de Bradley een beetje te "stofferen".

Zoek de verschillen:


Afbeelding


Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 27 apr, 2009 10:14 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
Korneel, is het niet handiger om eerst wat washes en eventueel wat chipping etc te gebruiken voor je met krijt gaat spelen?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement