Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 maart, 2009 6:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Op verzoek de binnenboel er nog maar eens losjes ingezet. Het is ongelofelijk krap. volgens mij moest je leterlijk over elkaar heenklimmen wilde je ergens bij kunnen. En dat in die hitte!

Maar goed, enkele plaatjes van het binnengebeuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[
Oplettende kijkers zullen gemerkt hebben dat miss April ook van de partij is. Of ik haar daar laat zitten of misschien toch tegen een ander plaatje aanloop weet ik nog niet.

Verder geklust met de buitenboel, de koepel is ongeveer klaar, de hull moet nog het nodige aan zooi hebben. Enkele dingen moeten eerst apart in een andere kleur geverfd, dus die komen er pas op het laatst op.


Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 maart, 2009 9:56 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21302
Woonplaats: Bodegraven
Leuk werk he? wat extra details aan brengen? Het gaat dan net effe wat beter lijken en de lol die je er over het algemeen aan heb heb is onbetaalbaar

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 maart, 2009 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Nog maar wat ongenadige macro plaatjes van de Bradley zoals hij er nu in zijn buitenjas bijstaat. Met de zijplaten erop is hij best wel stoer. Maar, wat denken we, zal ik er nog een paar halve plaatjes afslopen? Ik heb ook plaatjes gezien waar de middelste twee platen weg zijn. Kennelijk waren die scharniertjes een zwakke plek.

De stowage, oftewel de handbagage van de jongens moet nog helemaal geschuurd en zo, dus niet over gietnaadjes miepen. En ja, er moet her en der nog een extra schuurpapiertje overheen.

Voorlopig gaat hij even op de plank, want aan spuiteren kom ik dit weekend niet toe. Maar een volgend projectje zit er al aan te komen, iets Roeskies.

Maar, plaatsjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de vorige afbeelding sond het bestuurdersluik helemal open. Geen gezicht natuurlijk. Maar om het half open te laten staan zoals op de volgende foto moet ik iets bedenken. Nu heb ik er even een stukje sprue tussen gestoken. Maar als definitieve oplossing denk ik aan een klein blokje aan de rechterkant van de sponning te plakken, mee te spuiten en als het luiikje dan daarop rust zie je er niets meer van.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 apr, 2009 23:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 19 sep, 2006 22:07 pm
Berichten: 137
Netjes gebouwd!

Moet me alleen iets van het hart. Ik ben het niet geheel eens met de auteur van het boek The world encyclopedia of armoured fighting vehicles.

Zoals jij aangeeft zou volgens dit boek onder het luik op het achterdek een ruimte zitten om een zeil o.i.d in op te bergen.

Volgens mij was dit luik er zodat de infanteristen, even simpel gezegd, een frisse neus konden krijgen en een hoofdjes eruit steken om te zien hoe mooi de wereld is.

Het lijkt me ook heel onpraktisch om daar een bak te plaatsen. Je zit op jou foto ook dat je hiermee de periscopen “afdekt”.

Op onderstaande foto zie je hoe krap de ruimte al is, als een infanterist het voertuig verlaat via de achterkant. Als ik me dan nog bedenk dat hier een bak zou zitten dan zou het betekeken dan een infanterist bijna het voertuig in of uit zo moeten kruipen omdat er te weinig ruimte is.

Afbeelding

In de boeken die ik heb, Osprey Military Nem Vanguard M2/M3 Bradley Infantery Fighting Vehicle 1983-1995 en Verlinden Warmachines M2/M3 Bradley Infantery Fighting Vehicle Cavalry Fighting Vehicle , kan ik hierover ook niks vinden.

Ik vindt het zonde van je eerste scratch werk, maar het moest met toch even van het hart.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2009 12:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Bedankt voor je meedenken. Ik moet zeggen, ik had ook al een tijdje mijn bedenkingen bij die bak, inderdaad, het wordt allemal wel errug krappies an daar binnen. Je moet je toch al zo ongeveer dubbel vouwen om in zo'n ding te komen, ik heb dat eens geprobeerd.

Helaas pindakaas, die bak gaat er dus weer uit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2009 17:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Klopt van de klep! Dat is een inderdaad een luik dat open kan, dan kunnen infanteristen al rijdend vuur uit brengen als het voertuig in contact komt met de vijand .. dat hebben nederlandse YPR's ook! :wink:

Die rugtassen aan de buitenkant staat altijd stoer, alleen ik vind ze niet realistisch geplaatst .. omdat ze natuurlijk niet naar binnen zakken die torenbak in, ik zou ze aan de buitenkant van de toren hangen voor een meer realistische look. Verder ziet het er echt top uit, blijft wel een lelijk ding :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2009 18:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Die tassen zitten er alleen nog maar even voor het uitproberen. Ik zie ook op verschillende foto's prikkeldraad hangen, vind ik ook wel wat. Maar waar halen wij dat vandaan?
Suggesties?

En die klep snijden we vanavond nog met chirurgische precisie onder die klep vandaan!

Ik heb iets met lelijke militaire voertuigen.

Overigens, wat is mooi en wat is lelijk in militaire voertuigen-land.

Misschien een leuk topic.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 apr, 2009 21:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Nou .. de CV90 ons nieuwe pantserrupsvoertuig is dus wel mooi tegen over de bradley :D

Afbeelding( Kan niet wachtte tot dat ik boordschutter ben 8) )

Dat prikkeldraad .. je bedoeld die rollen voor op? Waarschijnlijk concertinas voor roadblocks etc.
Ik denk dat je dat zelf moet gaan maken, staan wel wat how to's op internet


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2009 18:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Het is inderdaad geen prikkeldraad, meer iets scheermesjesachtigs, brrr, gemeen spul.

Ik heb iets van prikkeldraad proberen te scratchen, maar het ziet er niet echt overtuigend uit, oordeelt u zelvers maar: Afbeelding

Voorop een Bradley zag ik zoiets liggen:
Afbeelding

En soms werd het ook wel ingeplakt, prettig voor de onoplettende voorbijganger: Afbeelding

Maar dat lijkt dus in niets op mijn geklungel.

Mar goed, het prikkeldraad gaat eventjes in het bakje met zoekgeraakte onderdeeltjes.

Vervolgens kwam ik in mijn archief nog een plaatje tegen dat mij helemaal om haalde voor wat betreft die vermaledijde bak, kijk de jongens eens zwaaien:

Afbeelding


Maar weer eens verder met een ander project, ook daar moet een en ander gescratched worden, hopelijk met meer succes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 04 apr, 2009 22:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 09 sep, 2008 19:14 pm
Berichten: 153
Woonplaats: Heerhugowaard
het prikkeldraad is een stuk anders dan die op de foto.
maar ik zou er mee kunnen leven,
op deze schaal is dit toch een best goed resultaat volgen mij :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement