Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 mei, 2009 22:07 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Als die dingetjes het goed doen, waarom zou je dan iets nieuws uitvinden? Een goed ontwerp moet je niet veranderen, zeggen ze toch altijd? Of de Amerikanen werden gewoon met ouwe meuk de zandbak ingestuurd, ook goed mogelijk. In WO2 stond een goed anti tank wapen ook al bovenaan het verlanglijstje van de Amerikanen, nadat ze gezien hadden wat een panzerfaust kon aanrichten..
Maar ga toch maar even plat liggen als ze met zo'n AT4 gaan knallen......


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 mei, 2009 12:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
darka schreef:
Aapje_en_Marijn schreef:
Klopt, dat is de Dragon, de voorloper van de AT-4 die inmiddels in Nederland al weer is vervangen


is de AT 4 niet hetzelfde als de dragon, maar was AT-4 een soort gebruikersnaam.
AT-4 staat nl voor het kaliber (in english is het EIGHTY-FOUR of wel AT4...
maar is het verder hetzelfde buksje


Zoals op de foto van Korneel te zien is niet :wink: De Dragon is echt al behoorlijk ouwe troep, uit de jaren 80/90 dacht ik ik. Daarna is de AT-4 gekomen.
De zweden hebben een tijdje geleden een neiuwe AT-4 uit gebracht, die ook vanuit gesloten ruimtes ( dus vanuit een raam in een kamer ) kan worden adfgevuurd, maar Nederland heeft er toch voor gekozen om de Panzerfaust 3 aan te schaffen.
Mooi dingetje hoor, dan hebben we ook nog de bunkerfaust, ram je zo overal mee door heen :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 mei, 2009 15:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Meende het wapen ook te herkennen in een film welke ik afgelopen maandag heb gezien: The War of the Worlds (met Tom Kruis). Aan het eind nemen een aantal G.I. 's the Alien MoFo's op de korrel. Overigens wordt vrijwel het gehele U.S. arsenaal ingezet, met o.a. Hummers en Apaches en ik meende ook Raptors te herkennen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 mei, 2009 17:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 27 jan, 2008 0:06 am
Berichten: 263
Ik heb het nog even opgezocht, maar de Dragon is nog iets ouder dan gedacht. Ontwikkeling begon in 1964, met de eerste (Amerikaanse) aankopen in 1970. Kaliber is overigens 5 inch oftewel 127mm.

En de AT-4 heet overigens gewoon echt zo (tenminste, zo heeft de fabrikant het ding genoemd). Of dat ook zo bedoeld is als een soort woordgrap ten aanzien van het kaliber, dat weet ik niet. Dat kaliber is trouwens inderdaad 84 mm.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 23 mei, 2009 19:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
AT-4 is volgens mij de afkorting van: Anti Tank - 4 ..

Maar ik ben ook benieuwd naar een update :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jun, 2009 21:37 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Nou, een kleintje dan.

Ik was niet vn plan een echt diorama te maken, maar wil de Bradley toch wel op een ondergrondje zetten. Al is het alleen maar dat je het model dan niet steeds met je handen hoeft vast te pakken. Vandaar dus een lijstje en wat klei, tracks er een beetje ingedrukt en laten harden.




Vervolgens wat Dark Sand eroverheen. Het is nu wat gladjes, ik weet nog niet wat ik er verder mee ga doen. Ik heb iets gehoord van kattebakgrit maar ik heb heel geen kat. Ook bloem bij wijze van zand op schaal is mij ter ore gekomen.

Anywaytjes, ik heb de tracks voor een kant van de Bradley af. Ze zijn bij Fruil niet zunig met linkjes, ik hield nog een handje over.

De tracks eerst zwart geverfd en vervolgens met Dark sand gedroogborsteld. Ziet er op zich wel ongeveer uit als op de referentie foto's en verder bijwerken gebeurt tegelijkertijd met de ondergrond, denk ik zo.

Alleen denk ik dat er nog wel een paar linkjes tussenuit kunnen, het zit allemaal nog een betje slapjes. Ook moet ik nog even goed checken of de tracks straks niet verkeerd om zitten, er is een linker en een rechter en ze moeten ook nog eens voorsteachter zitten in plaats van achterstevoren.

Plaatjes, beetje dramatisch in de ondergaande zon, maar wel spannend.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Inderdaad, er mag nog wel een schakeltje of twee tussenuit. Zo gebeurd, net eender als een metalen horlogebandje.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 jun, 2009 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Dat is een zeer mooi ondergrondje wat je daar hebt. Lekker klein en compact. Dat past in ieder geval op de plank.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 87 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement