Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 17:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 07 apr, 2009 12:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Staat op pagina 5, bij het verwijderen van de 'windscreenwiper'. Lees maar even door. Ik ga er tenminste vanuit dat dit op dezelfde manier is gedaan. Zo niet dan moet Mr. Grendel maar even zelf reageren.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2009 1:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Hallo!

Sjongejonge, ik begin d'r zo onderhand wel een beetje zat van te worden. we zijn inmiddels zo'n 2 weken voorbij de laatste update en NOG zit die #$@! cockpit niet dicht :(
erg irritant allemaal; eindelijk die glasrommel klaar na veel geplak en gepolijst (3(!) dagen druk geweest met polijsten om een paar hardnekkige krassen weg te krijgen...), zet je de hele bende in de p+, blijkt de volgende ochtend dat de p+ besloten heeft om lekker te gaan vlekken met als gevolg dat er weer eerst een ammonia-badje nodig is. weer een poging, weer vlekken, weer ammonia en toen waren we dus al weer een kleine week verder...

en als je daarbij dan ook nog eens een nieuw speeltje klaar moet maken:

Afbeelding

...en je bezig moet houden met...:

Afbeelding

...het biologieprojectje van de dochtert en d'r ook nog werk tussendoor komt dan snap je waarschijnlijk wel dat ik dus eigenlijk zo'n beetje nog niks verder ben dan bij de vorige update. zuigzooi. maar goed, toch maar even een update doen want de foto's begonnen zich zo onderhand weer aardig op te stapelen...



______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________


vorige keer gebeeindigd met de nieuwe raamkozijnen dus maar verder met het plaatsen daarvan. op zich niet zo heel erg veel werk om te doen wegens ik had zowaar alles ook nog goed uitgemeten, maar ondanks dat ik dus voorzichtig die witte dingen van achteren met lijm ingevet had met behulp van een kwastje natuurlijk alsnog dit:

Afbeelding

precies, een mooie vingerafdruk midden op het raam wegens hij had niet in de gaten dat 'ie wat lijm aan z'n vingers had :roll:
naast de middelstijl ook wat smeerzakkerij wegens ik had in eerste instantie even niet opgelet en het geheel niet goed neergelegd, maar ach...

onderhand al zoveel aan het schuren en polijsten geweest dat ik me d'r niet zo benauwd om kon maken. voorzichtigjes doorgeplakseld en na een kwartiertje of zo etwas was de hele dekselse bende mooi opgetuigd:

Afbeelding

de verbinding tussen zijkant en bovenkant lijkt op de foto wat aan de brede kant, maar da's optisch bedrog wegens de camera had wat ruzie met het felle wit. de zijkozijnen staken op deze foto nog zo'n halve centimeter uit naar boven, maar na wat snij en vijlwerk...:

Afbeelding

...zag het er al heel wat passender uit. het enige nadeel van deze constructie is dat het vrij kwetsbaar is allemaal zolang de kap niet vastgezet is. de onderrand van het voorste ruitje hangt zo'n beetje vrij in de lucht wegens het glaswerk was te kort en had dus amper steun.

..en natuurlijk moest Hobbybob weer zo nodig dat ding uit z'n vingers laten donderen, in een reflex de boel opvangen en gelijk maar even de voorrand fijn af laten breken :roll:

resultaat: mooie breeklijn in m'n raamstijl en d'r zelfs wat donorplastic met veel lijm tussen moeten vrotten om de boel weer wat te repareren. ach ja, het houdt je van de straat zullen we maar zeggen.

nadeel van deze handige actie was echter wel dat ik dus mooi even niet verder kon. aangezien ik dus styreen gebruik als plamuurmiddel voor dit soort breuken moet de boel behoorlijk lang drogen voordat er weer verder gewerkt kan worden en kwam Hobbybob dus mooi even stil te zitten.

...maar gelukkig wilde Eelco graag weten hoe ik die raampjes precies weer glimmend krijg!

nou heb ik dat al wel vaker vluchtig laten zien, maar wegens iedere keer hetzelfde verhaal uit moeten leggen wordt ook zo vervelend maar besloten om eens even fijn wat how-to plaatjes te maken zodat ik in het vervolg gewoon mensen door kan verwijzen naar dit topic.

dus, blame Eelco voor het feit dat deze update zo debiel veel plaatjes bevat :mrgreen:

daar gaart 'ie:

______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Grendel schuurt een ruitje!

Leuk! lekker modelletje plakken, beetje schilderen, raampjes plaatsen...sh*t! lijmklodder!

voor veel modelbouwers betekent dit meestal het einde van hun projectje want een leuk model met beschadigd glaswerk ziet er natuurlijk niet echt fijn uit. toch is het vrij eenvoudig om dit soort problemen met wat eenvoudige huis- tuin- en keukenmiddeltjes te verhelpen.
aangezien ik op dit moment geen beschadigd stuk glaswerk heb liggen en ik het ook zo wat vond om met opzet een flinke klodder lijm op een onbeschadigd raampje te gooien gebruik ik dus maar even wat anders als voorbeeld en wel dit:

Afbeelding

2 zijruiten van een apache. zoals je ziet zitten er gegoten lijnen op de ramen en om het helemaal spannend te maken zijn er ook nog een paar blokjes die scharnieren voor moeten stellen. aangezien ik nieuwe kozijnen aan wil brengen op die raampjes gaan die lijnen en scharnieren verwijderd moeten worden en vanuit praktisch oogpunt is het het handigst om eerst de scharnieren te verwijderen. dat gaat in dit geval gewoon met een vijl!
als eerste begin je met het glaswerk rondom de scharnierpunten zo veel mogelijk te beschermen omdat je met een vijl natuurlijk behoorlijk diepe voren in je plastic kunt trekken en dat doe ik meestal met een stukje tape:

Afbeelding

vervolgens een kwestie van voorzichtig vijlen en op het moment dat je met de vijl de tape begint te beschadigen ben je ver genoeg om verder te gaan met stap 2:

Afbeelding

schuurpapier dus. en om precies te zijn waterproof schuurpapier, korrel 600. waarom waterproof? omdat doordat je nat schuurt het weggeschuurde plastic in combinatie met het water een polijstpasta vormt met exact dezelfde hardheid als je glaswerk. in feite schuur je dus het plastic met het losgeschuurde plastic. schuren doe je bij voorkeur in een cirkelvormige beweging; door cirkels te maken overlap je de hele tijd net gemaakte schuursporen waardoor je een vrij egaal schuuroppervlak krijgt. zou je alleen in een rechte beweging schuren dan creeer je al gauw voren die later moelijk te verwijderen zijn en er is daarbij het risico dat je, wanneer je lang schuurt, een geul krijgt in je raam.
net als bij een zaag moet je het gereedschap het werk laten doen; niet als een gek gaan duwen tijdens het schuren want het enige wat je hiermee bereikt is dat je erg diepe schuursporen creeert. gewoon rustig aan met weinig druk rondjes blijven schuren en laat de schuurpasta het werk doen:

Afbeelding

na eenmaal alle opliggende lijnen verwijderd te hebben is het tijd voor de volgende stap. het doorzichtige plastic is onderhand behoorlijk veranderd in matglas dus tijd om de grootste krassen weg te gaan werken. ik gebruik daar meestal dit voor:

Afbeelding

kost een euro of 10 ofzo bij de halfords en bouwmarkt en als je niet net zoals ik ook je motoren d'r mee te grazen neemt zit er genoeg in voor een life time. en dat blijkt helemaal als je ziet hoeveel je nodig hebt voor een raampje:

Afbeelding

erg weinig dus. zoals je trouwens ook kunt zien heb ik in dit stadium de schuurpasta van het schuurpapier gewoon op het glaswerk laten zitten. de reden hiervoor is dat het zal vermengen met de polijstpasta waardoor je net even wat egaler kunt schuren. wederom vrolijk in rondjes poetsen en na een poosje ziet je ruitje d'r zo ongeveer uit als de linker op dit plaatje:

Afbeelding

nog steeds erg dof, maar je kunt er in ieder geval al weer doorheen kijken :wink:
na het rechterruitje ook te hebben behandeld tijd om de boel eens onder de kraan wat schoon te spoelen en met wat pure commandant aan de poets te gaan. de commandant heeft een minder schurende werking (is "zachter") dan de schuurpasta die je had na het waterschuurwerk dus deze keer net even wat meer gebruikt:

Afbeelding

en na een minuutje of 5 poetsen ben je dan als het goed is zo'n beetje alle diepe krassen kwijt. en dan wordt het dus tijd om weer wat glans in het geheel te krijgen. wederom een huismiddeltje, verkrijgbaar bij de blokkert en de meeste supermarkten:

Afbeelding

zilverpoets. wederom een polijstmiddel en dan weer net wat zachter dan de voorgaande. een dun laagje aanbrengen en even in laten drogen:

Afbeelding

en vervolgens met een zakdoek lekker aan het poetsen gaan voor een minuutje of 10. aangezien de schuur/polijstwerking een stuk minder is heb je natuurlijk ook wat meer tijd nodig om alles een beetje glad te krijgen :wink:
en joechei leverpastei, na wat poetserij is in ieder geval de glans al weer terug:

Afbeelding

zoals je kunt zien zit er nog steeds een wat grijzige waas over het glaswerk en dat wordt veroorzaakt door "micro-krasjes"; krasjes zo klein dat je ze amper kunt zien. om van deze krassen af te komen ga ik aan de slag met het fijnste polijstmiddel wat ik zo in huis heb liggen en dat is tandpasta:

Afbeelding

tandpasta?
ja, tandpasta.

bij voorkeur de ouderwetse witte variant en die koop je voor een paar centen bij de aldi. een klein druppie per glaasje, vervolgens je poetsdoek wat vochtig maken en poetsen maar!

..en als je dan zo een poosje lekker bezig bent geweest spoel je de hele bende af onder de kraan, kijkt of alle krasjes weg zijn en je glas helder is en zo niet dan poets je nog rustig even door.

en dan na verloop van tijd....:

Afbeelding

hatsieklatsie!

klaar is klara!


wil je uiteindelijk echt een glashelder (:roll:) resultaat dan kun je je glaswerk het beste een keer onderdompelen in een badje ParketPlus en vervolgens je glaswerk stofvrij ergens te drogen leggen. de p+ vult de laatste minieme krasjes op met als gevolg dat je een volledig strak glaasje overhoudt. na het drogen van je glas en het afbouwen van je model nog even de boel oppoetsen met wat turtlewax en een brillendoekje en voordat je het weet heb je een raam waarin je je make-up kunt bijwerken!

______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

duuuus....

na het poetswerk en maken van de plaatjes was er inmiddels al dusdanig veel tijd verstreken dat m'n raamkozijntje weer heulemaal uitgehard was, dus tijd om de boel eens onder handen te gaan nemen met wat vijlen en schuurpapier en er voor te zorgen dat het hele spul straks ook nog plaatsbaar ging zijn. en da's me wel vrij aardig gelukt dacht ik zo:

Afbeelding

nou, dat karwei in ieder geval klaar voor nu. eindelijk. :roll:

tijd om maar ens verder te gaan met de zijruitjes. die had ik dus inmiddels al mooi opgeschuurd en ontdaan van lijnen en andere troepies (joh!) en voor de grap maar eens even een proefpassinkje gedaan:

Afbeelding

had ik dit ding met dichte ramen willen bouwen dan was ik met die achterruit nog wel weggekomen, maar met de voorste ruit....

nou ja, het plan was gelukkig toch echt om de boel open te zetten uiteindelijk wegens ik had natuurlijk niet heulemaal voor niks wat meer aandacht dan anders aan de stuurhut besteed, dus dat ging geen issue zijn. gelijk maar even wat raamkozijntjes voor de zijruiten geregeld:

Afbeelding

en uiteindelijk moeten die dingen ongeveer zo komen te zitten:

Afbeelding
Afbeelding

(vooral niet letten op de tape; die zat erop wegens er moest nog even wat geschuurd worden en krassen in je glas staan zo slordig :wink:)

kozijnen geplakt?
-check
alles passend gemaakt?
-check
plakband verwijderd?
-check

p+ tijd dus!

en daar ging het feest dus fijn finaal de mist in. vlekken, niet goed hechten (zelfde effect als verf op een plek zien te krijgen waar een vingerafdruk zit) en na meerdere pogingen de moed opgegeven. het geheel heeft uiteindelijk een uurtje of 3 door moeten brengen in een bak met pure ammonia (was moeders de baas erg blij mee toen ze terug kwam van het werk wegens ik had dat spul natuurlijk gewoon in een plastic bak in de gootsteen staan. zonder deksel. :mrgreen:) en na wat hevig borstelwerk met een zachte kwast, een paar flinke soprondes met puur afwasmiddel en nog wat van zulke schoonmaakactiviteiten besloot ik dat ik toch fijn maar een keertje gewoon vette pech had.

nog efkes laten drogen, beetje opblingen met een lappie en weet je...:


Afbeelding

ik vond het wel goed zo!

een week lang lopen k*tten met een cockpitglaasje vond ik eigenlijk wel lang zat zo onderhand. tijd om maar eens wat echt werk te doen!

eerst de boel van buiten wat ingepakt:

Afbeelding

daarna gelijk ook maar even van binnen:

Afbeelding

en voor het gemak ook maar eens even aan het vakkenvullen geweest:

Afbeelding

zo dan. de preimert tevoorschijn gehaald, door de verfspuit heengejast en huppakee:

Afbeelding

en voordat er vragen over komen....:ik gebruik histor universeel grondverf. da's hardstikke goor spul wat je alleen kunt verdunnen met thinner (die zooi uit de bouwmarkt) en waar je fijne neurologische aandoeningen aan over kunt houden als je d'r wat teveel van snuift. waarom dan toch gebruiken?

well, dat glaswerk is zo debiel glad opgepoetst dat de kans erg groot is dat "normale" verf d'r zo afvalt wegens weinig tot geen hechting. deze verf op thinnerbasis is zo aggressief dat het enigzins invreet in het plastic en op die manier zichzelf vastzet. vies spul maar zorgt er wel voor dat je kleurtjes een prettige onderlaag hebben. enzo. dus.

wederom moest er dus weer een blikje droogtijd worden opengetrokken dus ach ja, tijd voor een tussendoortje.

die rakete!

Afbeelding

zowaar wat stukjes giethars waarvan ik de meerwaarde begrijp (sorry, de foto met de plastiekjes van meneer revell is wat erg onduidelijk) maar WHY OH WHY zijn die dingen niet allemaal hetzelfde qua vorm?????

kijk eens naar de neus van de voorste raket. die is dus gewoon stomper dan de rest!

ah well, het moet maar. bij die knalstokkies zit een hoep priegelspul:

Afbeelding

en jippie-de-pippie wat ben ik blij dat er maar acht van die dingen gemaakt moeten worden :roll:

Afbeelding

hoewel...:

Afbeelding

oi! nog 8! hmmm:

Afbeelding

tja, en dat klopt toch echt en is niet een verpakkingsfoutje. maar...

WAAROM ZITTEN ER GEEN VLEUGELTJES VOOR DE OVERIGE 8 BIJ DAN?

wederom een gevalletje pointless plastic. of nou ja, giethars.

zucht, gewoon maar verstand op nul en plakkerdeplakkerdeplak doen dan maar:

Afbeelding

yay. en die dingen gaan dus ongeveer zo gebruikt worden:

Afbeelding

..maar dan natuurlijk niet zonder voorvleugeltjes:

Afbeelding

en dan zit je lekker te plakken in de schuur, gaat ineens de bel!

een postcowboy met een pakketje! oooooooh, hij komt heulemaal in sinterklaasstemming. wat zou't zijn, wat zou't zijn:

Afbeelding

nounounounou?

jahaaahaaahaaa...:

Afbeelding

pulastic!

f*ck meneer evergreen; Hobbybob doet dat gewoon in vierkante meters bestellen!

en wat kost dat dan?

well:

polystyreenplaat 60x100 0,5 mm. per 5 pl. 1 19,95 19,95
polystyreenplaat 60x100 1,0 mm. per 5 pl. 1 34,95 34,95
polystyreenplaat 60x100 2,0 mm. per 3 pl. 1 35,95 35,95
Totaal 3 € 90,85

een nadeeltje ten opzichte van evergreen tho:

Afbeelding

waar ga je zo'n groot pak nou weer neerzetten :roll:

blijft lekker, luxeproblemen :wink:

maar goed, waar was ik gebleven. ah ja, ik had de raketten klaar. genoeg tijd verstreken om weer verder te kunnen met het glaswerk en gelukkig had ik nog wat spuitwerk vergeten. even een hypermoderne afplakmethode gebruikt om te voorkomen dat er sproeisel in de stuurhut terecht zou komen:

Afbeelding

en tegelijkertijd ook nog een nuttige besteding voor dat vodje van verlinden gevonden! toch nog iets goeds in die updateset zeg maar :wink:

de glasbak even voorzien van wat donkere grijzigheid (ja, je zou het niet zeggen met zo'n 100w lamp d'r boven :wink:):

Afbeelding

en één van de plastikjes die aan de binnenkant moet komen te zitten tevoorschijn gehaald. een verdwaald knoppenpaneeltje. ik weet alleen niet waar meneer revell precies naar heeft zitten kijken om tot deze vormgeving te komen:

Afbeelding

want in het echie is dat toch echt heul anders!

Afbeelding

ik gok zo dat dat rare blok wat er aan bengelt de linker "do not grab" plaat is, maar als dat zo is had meneer revell wel wat beter z'n best kunnen doen om die wat op die van de rechterkant te laten lijken. nou ja, tijd voor een kleine verbouwing dan maar weer. even wat hakken en zagen:

Afbeelding

touwtjes spannen:

Afbeelding

..en de boel zwart kliederen:

Afbeelding

en inderdaad, lekker duidelijke foto ja.

nou, en aangezien dat paneel dus bovenin moet komen te hangen en het plakselband wel wat in de weg gaat zitten dan de binnenkant ook maar vast even gestript:

Afbeelding

en om het allemaal net even wat meer een geheel te laten lijken alvast even wat tijdelijk groene geitjes d'r tegenaan gekwakt:

Afbeelding

nog een laaaaaaaange weg te gaan ben ik bang voor, maar het interieurtje doet in ieder geval al wel vrij overtuigend aan met zo'n besproeide binnenkant:

Afbeelding

dat dan weer wel.

tot ooit!

______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2009 1:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Citaat:
De beste manier om luxe-problemen op te lossen is zorgen dat je alles dubbel hebt, dus gewoon alvast een reserve laptop kopen,


ik heb hier al 3 pc's staan, dus een reserve laptop kreeg ik er niet door bij de commissie :wink:

Citaat:
alleen wordt het wel een plakwerkje omdat strak te krijgen


viel eigenlijk nog wel mee; het meeste werk zat in de zijkanten omdat die bol zijn, maar al met al was ook dat wel te doen; kwestie van eerst de onderkanten vastzetten en dan voorzichtig aan door naar boven werken tot aan de hoek. spul goed laten drogen zodat het niet meer los kon springen en daarna de zijplaat over de hoek gedrukt en vastgezet.

Citaat:
Je gaat het eerst spuiten neem ik aan


had gekund, maar het vervelende is dat je verf zo oplost door de lijm en je dus kans hebt op rare verkleurde vlekken. vandaar ook dus de huidige oplossing van aan twee kanten spuiten

Citaat:
En de "ik-laat-mij-niet-kisten-maar-ik-houd-vol" prijs gaat dit jaar onbetwist naar Grendel!


"en de boer, hij ploegde voort..."
:wink:

Citaat:
Denk je er wel om dat je de koffie niet (te) koud laat worden. Niks zo fijn als een goeie mok hete koffie. Houdt de geest scherp wanneer je blik vertroebelt..... dus.


och, koude koffie is ook koffie. zolang d'r cafeïne inzit vind ik het allang best :wink:

Citaat:
Je mag trots zijn op jezelf


eerst maar eens even zien of ik ding ook daadwerkelijk af ga krijgen...

Citaat:
Kan je me vertellen hoe je precies dat raampje weer glanzend gekregen hebt? Dat begreep ik niet zo goed.


-check

:wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2009 8:42 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21311
Woonplaats: Bodegraven
He Gren

Hoewel ik vaak jouw verslagen als een stripboek doorlees :lol: is het toch wel een leerzaam stripboek, ik heb nu al een paar keer, nu ook weer bij jou, het gegoochel op doorzichtig plastic gezien. Het is zo simpel en waarom heb ik er dan angst voor. Raar genoeg durf ik dit toch niet terwijl ik best van een experimentje hou. Nou ja, ik ga gewoon kijken hoe jij je boek verder volschrijft over die hele grote indiaan. Het geeft sowieso aan dat je ook van een wat mindere kit nog iets heel knaps weet te maken

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2009 12:05 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 maart, 2008 13:12 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Houthalen (België)
Mooie update Gren :wink: ,

Ik blijf het heel knap vinden hoe je telkens op je eigen originele en inventieve manier een model te lijf gaat, en het omtovert tot een juweeltje.

Jouw bouwverslagen zijn altijd erg plezierig om te lezen, én heel leerrijk.

Wederom puik werk.

PS : waar bestel je die polystyreen platen ?

Groeten, Pascal

_________________
KeepFightingMichael


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2009 19:10 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 aug, 2007 10:08 am
Berichten: 361
Woonplaats: Deurne
Mooi werk weer grendel!

Vooral je polijst-demo is prachtig om volgen! Maar 'k zat me nu af te vragen, (ja, dat gebeurt soms :wink: ) dat doe je nu op vlakke stukjes glaswerk die mooie cirkeltjes draaien, maar hoe doe je dat dan bij gebogen cockpit-glaasjes, zeg maar 1/72. Ik ben zelf nog enorm aan't sukkelen om dat voor mekaar te krijgen, dus ik dacht, ik vraag het de grote nonkel Grendel :P


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 apr, 2009 20:37 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6032
Woonplaats: Zwolle
:) Thanx!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2009 19:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Ik zit met :shock: :shock: :shock: naar jou verslag te kijken.
Man man man wat is dit mooi. :shock:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 mei, 2009 20:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 okt, 2007 21:49 pm
Berichten: 2064
Woonplaats: Den helder
Everybody loves grendel.
Ik heb weer eens gelaggen bij een van je oudere bouwwerkjes.
Prachtig.
Dat mensen niet geloofden hoe lang je aan een project bezig was.
Gaat ie 2 foto's maken van before and after :P
om 5 uur en 7 uur :lol:
Wederom ziet het er helaas weer prachtig uit.
Kan ik weer geen kritiek geven :evil:
Oja, je moet toch eens een keer een schip maken grendel.
Eentje met loeigrote kannonen erop :D
Misschien een what-if:D
Mitch ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 mei, 2009 23:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Gebeurt hier nog wat, het is wel erg stil Grendel of is de heli toch weggevlogen :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement