En als je dan toch weer een doorstart wilt maken....
..dan kun je natuurlijk het beste ook gelijk weer het eerstvolgende beschikbare moment meteen aan de slag gaan
vandaag mooi weer rondom huize Hobbybob, dus de ideale gelegenheid om de dochtert naar buiten te schoppen ("jij gaat maar fijn stoepkrijten") en wegens moeders de baas was vandaag fijn op stap om de behoeften van de hypotheekverstrekker te bevredigen had 'ie dus mooi het rijk voor zichzelf.
en dus tijd om een beetje wat werk te verrichten om jullie plaatjeshonger te stillen...
uiteindelijk niet echt bruut veel opgeschoten wegens het was allemaal nogal pietepeuterig precisiewerk wat verricht moest worden, maar toch voldoende om d'r een update van te kunnen maken leek me zo.
kijkt en huivert...
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
gelijk maar even in de verdediging schieten
sommige foto's zijn nogal aan de donkere kant en dat komt omdat ik even vergeten had dat ik gisteren tijdens het maken van wat andere foto's met de belichting aan het pielen ben geweest. met name de stuurkuil komt nogal erg donker over maar als dat ding straks heulemaal klara is zal ik even een paar fatsoenlijk belichte plaatjes maken. echt waar. als ik er aan denk.
dus.
ennieweg, gisteren dus de badkuip in z'n basissapjes gezet en vandaag eerst maar eens begonnen met het afronden van het meeste werk voor daar. ik was zo handig geweest om alle controlepanelen lekker diep zwart te sproeien, dus dat ging niet zo handig zijn als er wat diepte in moest gaan komen. eerst maar eens begonnen met een flink robbertje droogkwasten dus:
om de hele dekselse bende niet gelijk te overdone te laten lijken er voor gekozen om met een donkergrijs kleurensapje aan de klieder te gaan en volgens mij heeft dat voor een redelijk subtiel effect gezorgd. en tja, toen kwam het lock-on boekie weer tevoorschijn en schoot ik gelijk bijna weer in een stuip; niet alleen de cockpit is voor het grootste deel zwart maar ook nog eens het merendeel van de knoppies. oké, d'r zit dan wel wittigheid op en rond sommige knoppen, maar al met al behoorlijk van de saaie allemaal.
...maar gelukkig had Hobbybob dus inmiddels besloten om in tegenstelling tot wat oorspronkelijk de bedoeling was zich toch maar weer eens wat dichterlijke vrijheden te veroorloven en na een uurtje lekker crea gekliederd te hebben met een 000000000000000000-penseeltje (of eentje met wat minder nulletjes; zo'n hele dunne in ieder geval
) was dit het resultaat:
vervolgens nog even de stoeltjes wat onder handen genomen (donkergrijs sapje gemengseld, d´r op gekliederd, laagje p+ en daarna wat drooggekwast met een wat lichterderder grijziggeitje):
en ach, ziet er best wel grapvol uit als je zo eens schuin naar binnen koekeloert vond ik eigenlijk:
op de stuurstokjes na dus eigenlijk wel zo'n beetje klara vond ik zo, en wegens een uurtje bezig zijn met een badkuip vond ik toch eigenlijk wel een hele prestatie voor mezelf, tijd om eerst maar weer eens wat anders te gaan doen. je moet het natuurlijk niet overdrijven enzo
volgende klus dus en dat ging een fijne worden. meneer verlinden vond dat de veeg-het-water-van-m'n-raam-stokkies van meneer revell toch niet echt helemaal erg overtuigend waren dus had ' ie er heel lief een paar vervangende pe-stukkies voor meegeleverd. erg lief allemaal en als je op het plaatje kijkt lijkt het al snel een done deal:
..maar wegens meneer revell had bedacht dat je op een 1/32 model natuurlijk geen losse stukkies voor dat soort onderdelen mee hoort te leveren en dus maar voor deze oplossing had gekozen:
..had ik toch wel even zoiets van "YIKES!"
maar ja, die dingen van revell ging ik echt niet mee weg kunnen komen vond ik stiekempjes dus dan toch maar de verlindenstokkies in gebruik gaan nemen. en dat kon dus alleen maar door een klus uit te gaan voeren waarbij het een reeel risico was dat ik m'n indiaantje richting de eeuwige jachtkliko's kon gaan zenden...
stokkies van de ramen afhalen dus!
even een keertje diep ademgehaald, de "'tis maar plastic, 'tis maar plastic, 'tis maar plastic" mantra gepreveld, een emmer koffie ingegoten en aan de slag gegaan!
eerst maar eens begonnen met alles wat enigzins krasvrij moest gaan blijven te bedekken met plakselband:
en zonder er verder bij na te denken aan het vijlen gegaan. dat cockpitglaswerk is meestal boel veel stijver dan het niet doorzichtige plastic en is dus heerlijk breukgevoelig dus zo voorzichtig mogelijk zonder al te veel druk uit te oefenen gewerkt.
5 minuutjes later...:
..en toen was het ergste in ieder geval al verdwenen. nog 5 minuutjes verder en huppakee:
zo goed als helemaal foetsie-wegweg. even ter controllee-overflakkee de boel uitgepakt:
en ja, daar gare we wel wat mee kunnen doen. wederom wat plakselband rond de stokkies geplakt, maar deze keer net wat ruimer allemaal:
...en vervolgens met vriend p220 an het krassen:
..gevolgd door wat wetworks met p600:
en om te voorkomen dat je straks met spoorvorming komt te zitten ook maar even wat meer van het raampie opgeschuurd. wederom met p600 in het nat en met zo min mogelijk druk om de krasdiepte zo minimaal mogelijk te houden:
wat er voor zorgde dat het geheel klaar was om weer enigzins blingbling te gaan doen. niks geen dure polijstsetjes en dat soort toestanden maar gewoon met good ol' mister tandenpoetspasta. tippie op een vochtig lappie, poetsepoetsepoetse en presto:
..'t matglaseffect was al behoorlijk verdwenen. nog even wat fijner aan het polijsten met een ander huismiddeltje en hatsieflats:
...zo kun je in ieder geval weer mooi naar buut'n kiek'n a'j in dat ding zit. nog steeds niet heulemaal 100% krasvrij dus nog efkes een laatste rondje tandpasta gedaan en vervolgens tijd om de glasbak maar eens even op z'n plek te zetten:
wat er nu nog aan krasjes inzit gaart wel verwijnen door het p+-badje wat gaat volgen als er een paar nieuwe lijntjes zijn getrokken in het raampie (wat ook weer zo'n zenuwslopende klus gaat worden, ben ik bang
) dus wat raampie betreft zal alles wel goed komen. wat ik zorgelijker vind is dit:
d'r zit dus gewoon een aircospleet op de neus onder het raampie! daar gaat dus mooi niks met plamuur gedaan kunnen worden door de constructie eronder dus maar eens even verzinnen hoe ik dat nou straks weer op moet gaan lossen
but ach, het blijft natuurlijk een revell-gebakje
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
gren out