Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 5:04 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 maart, 2009 18:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 okt, 2007 21:49 pm
Berichten: 2064
Woonplaats: Den helder
Ziet er wel chillybilly uit grendel!
Leuke scratch erbij :cool:
Mitch ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2009 2:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535


Jaja, hij is er eindelijk weer!

ondanks dat ik de laatste tijd dus echt wel wat brouwtijd te besteden had wilde het maar niet echt vlotten met indiaantje; met name het vele vijlen en schuren maakte dat het op een gegeven moment bijna productiewerk begon te lijken en toen er ook nog eens een brouwdip bij kwam wegens ik liep hevig vast doordat ik de cockpit niet naar m'n zin kon krijgen dreigde het hele project zelfs te gaan stranden :cry:






..maar da's genoeg trieste praat voor vandaag! vandaag is het namelijk een hele blije dag want we hebben een verjaardag gevierd.

en wie was er dan de jarige job vandaag?

nounounounou???

Afbeelding

konijn was jarig!
mevrouw de koningin wist het heulemaal zeukers want anders had konijn echt niet z'n mooiste ketting en z'n mooiste oorelastiek (met beertje!) omgedaan!

duuuuus..veel gebak, cadeautjes en natuurlijk..

Afbeelding

BEZOEK!

jaja, 'tis wat



(..en hij had zowaar eindelijk weer eens zin om een paar uurtjes de schuur in te duiken. ook dat :wink:)



______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________


het was even zoeken om te kijken waar ik gebeeindigd was vorige keer, maar zowaar toch kunnen vinden dus kan ik weer verder waar ik gebleven was. en dat was dus schuurwerk.
zoals ik een poos geleden al liet zien is de passing van de meeste onderdelen nou niet echt van de jippie-de-pippie, maar met een hoop geduld en nog veel meer lijm is er van de meeste ellende wel wat te maken. om even een voorbeeldje van een uurtje noeste arbeid te tonen:

Afbeelding

zo brak zit dit ding dus in elkaar. voornamelijk een kwestie van bruut schuren met p220 en lager, vervolgens met p400 de zooi weer enigzins toonbaar maken en als afsluiter met waterproof 600 het hele spulletje weer glad maken. en dat dan maal heel vaak omdat echt zo'n beetje elk gecombineerd onderdeel zo'n behandeling nodig heeft. lekker ouderwets steunen en kreunen bij dit kitje dus :wink:

maar goed, da's allemaal dus wel vervelend maar nog niet echt een drama ofzo. wat wel een paar slagen storender was, was ditte:

Afbeelding

de nieuwe luikies van meneer verlinden zijn dus mooi een slagje kleiner dan die van meneer revell. en da's dus best wel onhandig wegens ik kan dus niet gewoon de buitenlijnen van de gegoten luiken aanhouden. tijd voor wat creabea vijlwerk dan maar. eerst met de dremel aan de slag om het grootste deel van de luiken weg te hakken en vervolgens netjes aan het vijlen geweest:

Afbeelding

en dat leek dan aardig te kloppen:

Afbeelding

jammer-de-bammer alleen dat er dus nog steeds van die leuke opstaande randen op de romp zaten. en wegens wel erg veel klinknageltjes vlakbij niet echt handig om met een flinke lap schuierpapier aan de slag te gaan. dan dus inderdaad maar even crea doen en er een rondje veilig vijlen van maken. stukkie tape strak langs de paneelrand geplakkerd:

Afbeelding

en vervolgens met de vijl zo horizontaal mogelijk aan de slag gegaan om de opstaande rand flink wat lager te maken. und warum dan dat stukkie tape?
nou:

Afbeelding

..omdat op het moment dat je je tape begint te beschadigen met de vijl je weet dat je opstaande randje zo goed als vlak is geworden. daarom.

vervolgens alle andere randen ook op dezelfde manier behandeld en voorzichtig met een reuzeklein stukje schuurpapier de randjes nog even verder wat glad gemaakt en hatsieklatsie, 4 vierkante gaatjes:

Afbeelding

en ja, vierkant ja. :roll:
aangezien Hobbybob in z'n enthousiasme vooral even niet meer op de tekening van meneer verlinden had gekeken toen ie begon met vijlen had 'ie dus mooi even vergeten dat er ronde hoeken moesten gaan komen :roll:

ah well, ik durf te wedden dat dat uiteindelijk helemaal niet meer op gaat vallen. en zo wel; vette pech.

na wat laatste schuurwerkzaamheden rondom de gaten maar even wat verf door de sproeiert gejakkerd en hupselakidee:

Afbeelding

ik vinnut mooi zat zo. en ja, je kunt inderdaad aan de onderkant van de gaten nog wat bobbeltjes zien zitten maar da's voor een groot deel met opzet gedaan; zoals je op de tekening die onder de romphelften ligt kunt zien gaan daar slotjes komen te zitten en met die gietrestanten daaro scheelt dat straks mooi weer wat reken- en tekenwerk om te bepalen waar die slotjes precies moeten gaan komen. gemakzucht dient de mens zullen we maar zeggen :wink:

tja, en toen had ik het eigenlijk wel een beetje gehad met al dat schuur- en vijlwerk. op zich best wel leuk om te doen, maar als je op een gegeven moment al bijna een week alleen maar bezig bent met aanpassen en rotzooi opruimen dan wil je op een gegeven moment ook wel eens wat anders. een buurthuis ofzo. en een bmw.

oh wacht, ik associeer een beetje door nu.

wat ik bedoel te zeggen is dat ook leuke dingen geestdodend kunnen gaan worden.
ofzo
ach, laat ook maar.
:roll:

anywho, tijd voor wat anders dus. en wat werkt er dan beter dan eerst even de boel fris en fruitig te maken:

Afbeelding

precies; de boel fris en fruitig maken en een emmer koffie zetten!

voorbereid op alles wat komen ging het bouwboekie opengeslagen en eens even een blik geworpen op de plaatjes die bij mijn uberfrustrator hoorden; de cockpit. zoals al vele malen eerder vermeld heeft Hobbybob een beetje een ongefundeerde hekel aan stuurkuilen en ook deze keer zat ik d'r weer hevig tegenaan te hikken om aan de badkuip te beginnen.

..en dan met name omdat ik het gevoelsmatig niet kon maken om d'r even een vluggertje van te maken; dat ding is loeigroot, boel veel zichtbaar en meneer verlinden had zelfs een paar andere stoeltjes in z'n doosje gepropt. nou ja, met frisse tegenzin aan de slag dan maar!

de stoeltjes d'r bijgepakt, eens even goed bekeken en, euhm...

Afbeelding

waarom zitten die dingen erbij eigenlijk?
ik wil niet heul lullig doen, maar stiekempjes zien die van meneer revell d'r eigenlijk dus mooi wel beter uit! oke, d'r zitten van die lelijke gietplekken op de zitting, maar de stoeltjes van revell zijn a)minder massief qua uiterlijk en b) d'r zitten zowaar riempjes op. niet dat ik nou zo'n hele grote fan van meegegoten riempjes ben, maar meneer verlinden levert dus gewoon helemaal niks mee wat vastmaakapparatuur voor de piloten betreft!
gevalletje gemiste kans wat mij betreft dus.

voor het idee nog wel even zo'n stoeltje geassemblagieerd, maar:

Afbeelding

..om eerlijk te zijn ga ik ze dus denk ik mooi niet gebruiken.

nou ja, dat kon straksjes ook nog wel gebesloten worden dus eerst maar even de overige badkuipprutjes tevoorschijn gehaald en na wat schuurwerk (joh!) het hele spulletje even in mekaar gezet:

Afbeelding

best wel volle bak zo en volgens mij heeft meneer revell zich een beetje verrekend met de voorste joystickdinges; die zit dus strak tegen dat grote blok aangepropt. moet dus nog even wat ingekort worden..

tja en toch uiteindelijk maar de knoop doorgehakt wat stoeltjes betreft; ik gaart voor de oorspronkelijke. eerst maar eens begonnen met die gietrondjes wegkrabben met een scalpel:

Afbeelding

en om de boel een beetje te camoufleren vervolgens d'r een druppel lijm opgegooid en wat uitgesmeerd:

Afbeelding

even laten inweken, een korte stugge kwast gepakt en lekker aan het tamponeren gegaan:

Afbeelding

zo, dat gaart helegaar niet meer opvallen :wink:

tja, en met alle onderdelen voor de badkuip klaar tijd om de verspuit maar weer eens tevoorschijn te halen. en dat was dus mooi even een gevalletje jammer. ik heb hier het mooie lock-on boekje van verlinden liggen en als ik zo de cockpitplaatjes eens bekijk moet alles dus eigenlijk gewoon...well:

Afbeelding

zwart zijn :roll:

yuk!

nog even wat geprobeerd met diverse hele donkere grijstinten maar van zo'n donker gat kon ik dus niet echt enthousiast worden. sterker nog, door dat donkere gat schoot ik spontaan in een bouwdip!
nou had ik me namelijk voorgenomen om voor de afwisseling eens een beetje wat realistischer te bouwen en dan moet je dus opeens een deel van je model waar je toch al niet van harte mee bezig bent ook nog eens op een dusdanige manier spuiten dat je meteen zoiets hebt van...

YUK!

ik heb dus vervolgens een paar dagen lang me er niet toe kunnen zetten om met de indiaan verder te gaan maar vanmorgen had ik dus opeens zoiets van:"ik laat $#%@@! m'n hobby toch niet vergallen door zo'n k*ttig klein stuk plastic!" en vervolgens heb ik de hele dekselse bende in de mossel gedropt!

Afbeelding

dagdag verf!

..en daar zat ik dan met m'n groene plastic. de boel moest dus eigenlijk zwart worden maar toch mooi maar niet. maar wat dan wel? het moest in ieder geval enigzins realistisch over komen dus al te gek kon het niet worden dus eerst maar eens even wat kleurkandidaten uitgezocht en na wat rondsmeren en puzzelen besloten wat ik ging doen. dit dus:

Afbeelding
Afbeelding

zo dan, da's al heel wat beter vond 'ie zelf. de zittingen van de stoelen moeten natuurlijk ook nog een kleurtje krijgen (wordt waarschijnlijk het grijs wat ook op de neus zit) en de riempjes moeten ook nog worden gedaan, maar dat staat op de planning voor de volgende spuitronde.
goed, de kleurtjes gesmeerd maar het is allemaal nog wel wat vaal. gelukkig maar dat vriend p+ daar altijd fijn weer een oplossing voor is:

Afbeelding

rara waar had ik nog geen p+ gesmeerd :wink:
nog efkes doorsoppen, het hele spulletje weer in mekaar gehangen en in de romp gezet et toilet:

Afbeelding

ziet um es glimmuh!

oh joy! wie weet komt er nu weer wat schot in de zaak!
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________


gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2009 3:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Halsrijkend keek ik uit naar een update, en wat lees ik, een brouwdip :? . Gelukkig liet je je er niet onder krijgen en pakte je de draad weer op. Ik vind je verfkeuze zeer verfrissend en het ziet er ook nog eens veel beter uit. Zo zie je maar dat je super resultaten krijgt als je je gevoel volgt en af en toe de brouwbeschrijving terzijde legt. Ik snap ook heel goed dat je de verlinden zetels niet gebruikt, Revell heeft gewoon zeer goede chesterfield gemaakt en schreeuwen om gebruikt te worden. Succes en hou het moraal hoog.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2009 11:08 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21286
Woonplaats: Bodegraven
Mooie update Gren, het laat zien dat je met meer moeite een veel beter resultaat kan krijgen, btw mooi werkplekkie zo

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2009 11:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
En nog gefeliciteerd!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2009 15:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 18:35 pm
Berichten: 375
Ziet er mooi uit maar de hele cockpit van een Apache is matzwart i.p.v donker groen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2009 15:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Rick luiken schreef:
Ziet er mooi uit maar de hele cockpit van een Apache is matzwart i.p.v donker groen.


Heb je zijn verslag eigenlijk wel gelezen? Zo dadelijk schiet 'ie wéér in zijn bouwdip door die opmerking!

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2009 16:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Grendel schreef:
oh joy! wie weet komt er nu weer wat schot in de zaak!

Afbeelding
zoiets?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2009 17:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 06 sep, 2007 18:35 pm
Berichten: 375
MarChant schreef:
Heb je zijn verslag eigenlijk wel gelezen? Zo dadelijk schiet 'ie wéér in zijn bouwdip door die opmerking!

Sorry mijn fout, heb het verslag te snel doorgelezen (had een beetje haast). Let maar niet op mijn eerdere post... :oops:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 17 maart, 2009 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 okt, 2006 23:47 pm
Berichten: 119
Ha, gelukkig. Hij is weer begonnen :wink:
Maaruh, bouwdip of niet, ik kan het niet laten.
Gren, dat ene luikje heb je binnenstebuiten op de romp zitten. Dat luikje met die verstevigingsribben. Check dat effe.......
Kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat dit luikje finaal op de verkeerde plek zit.

En nu niet dippen! 8)

Deze dus:
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement