Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 19 maart, 2024 9:37 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 22:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 08 okt, 2006 23:47 pm
Berichten: 119
Kijk da's een A versie. Zo te zien nog met de oude Zinc-Chromate verf als primer. Die gele variant dus.
Je kunt goed zien dat er minder zwarte dozen in zitten.

edit; :D en dan bedoel ik minder in aantal en niet in kleur....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 23:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 27 mei, 2006 23:09 pm
Berichten: 4674
Woonplaats: Ergens anders in Leeuwarden
Grendel, je hebt pb.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 0:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
met dank voor de plaatjens!

mister plakhandjes komt ook opeens spontaan aanzetten met wat interessante extraatjes waar ik gebruik van kan maken, dus ik gok zo dat het met die binnenkantkleurtjes wel goed moet gaan komen!

helaas vandaag, ondanks een dagje vrij, niet al te veel kunnen doen buiten wat schuurwerk aan de motorpoddingessen dus een update moeten jullie nog even tegoed houden...

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 14:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 30 jun, 2008 13:06 pm
Berichten: 622
Grendel schreef:
het gaat me voornamelijk om de "kastjes" achter die luiken. de luiken zelf lijken allemaal in fout geel uitgevoerd te zijn en de binnenkanten van de bakken in iets vaalgroens, maar zijn ook alle apparatuurkasten overal hetzelfde? (oftewel zwart, zwart en nog meer zwart :wink:)



Volgens Lock On AH-64 Apche lijkt het daar wel op.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 18:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 okt, 2007 21:49 pm
Berichten: 2064
Woonplaats: Den helder
Wouwie grendelke!
47 centimudder :D
Die kan veel modder mollen :twisted:
Laat hem nu maar vechten tegen mijn 1/540 schaal saratoga en haar airwing.
Ik ga dan veel metalos mollen >:D
Ik kijk uit naar de updates!
Mitch ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 maart, 2009 0:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535


Zoals verwacht gaat het indiaantje dus inderdaad geen raceproject worden. boel veel drukdrukdruk met allerlei andere zaken waardoor alles nogal traag verloopt en als daar dan ook nog eens bijkomt dat je allerlei extra onzindingetjes voor je vlieggebakje gaat doen die wat meer werk zijn dan je had bedacht dan komt het er dus op neer dat er maar zo zo'n anderhalve week tussen updates kan zitten :roll:

afgelopen dagen dus al met al niet zo heel veel echt boeiende dingen kunnen doen maar aangezien ik natuurlijk wel door blijf gaan met plaatjes schieten leek het me wel verstandig om d'r maar even een tiepseltje uit te persen zodat ik straks niet één keer een 50+ plaatjesupdate hoeft te doen...

here goes...

______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________


nou had ik dus vorige keer alvast de motorgondeldingessen met veel pijn en moeite en met nog veel meer plakspul in mekaar gekliederd dus had ik zo bedacht dat het misschien wel een leuk idee ging zijn om daar eerst maar eens mee verder te gaan knutselen.

nou, en dat heeft 'ie geweten :roll:

in eerste instantie had ik nog de goede hoop dat ik met een velletje p240 een heel eind in de goeie richting zou gaan komen, maar dat werd dus een gevalletje helaas peanutbutter. het hoogteverschil tussen de gondelhelften was dusdanig veel dat er dus wat bruterder gehakt moest gaan worden:

Afbeelding

schraapschraap, kraskras dus.
altijd een ietwat gevaarlijke manier van werken wegens je loopt altijd behoorlijk het risico d'r een behoorlijke hobbelbende van te maken, maar met wat beleid gevolgd door een flinke lap p240 komt altijd alles uiteindelijk wel weer goed. well, in dit geval in ieder geval:

Afbeelding

nog steeds niet heulemaal dat je denkt van "jeuj, da's mooi strak!", maar in ieder geval al heel wat gladderder dan het was. nog een poosje doorpoetsen en langzaamaan...:

Afbeelding

kreeg ik die fijne kieren toch wel aardig gladjes. nog even lekker aan de kledder met de lijmplamuur:

Afbeelding

en aangezien boel veel sopzooi door erg veel plaksel het spulletje maar eens even aan de kant geschoven en aan de slag gegaan met een ander klusje. ik had dus al een poosje met die motoren in m'n handen gezeten en ik was me steeds meer gaan ergeren aan één van de mooie detailleringstoestanden van meneer revell. mooi tijd dus om alsnog aan de slag te gaan met een lap plasticard (die ik toevallig tegenkwam in een laatje toen ik wat anders zocht :roll:) en eens te proberen of ik het allemaal wat netterder kon maken. eerst maar eens even wat meten en tekenen:

Afbeelding

nog wat meer tekenen:

Afbeelding

wat sleufjes snijden:

Afbeelding

etwas vijlwerk verzetten:

Afbeelding

gevolgd door nog wat meer van dat:

Afbeelding

en na wat voorzichtig snijwerk...:

Afbeelding

had ik dus 6 mooie frutteltjes klaar liggen. en waarom dan?

nou...:

Afbeelding

daarom dus. en was dat dan echt nodig, al dat pietepeuterige gefreubel?

ja. best wel:

Afbeelding

en wegens nu toch bezig ook maar eens even hier wat meer naar gekeken:

Afbeelding

hardstikke leuk van die roostertjes, maar realistisch ho maar. en dan kun je wel aan de klieder gaan met wassap om d'r wat diepte in te krijgen, maar als je je dan bedenkt dat die uitlaatpoorten zoewartjes moeten gaan worden dan kun je je waarschijnlijk wel bedenken dat het wat lastig gaat zijn om de boel daarna nog wat op te leuken met wassapjes enzo :roll:

dan dus maar wat anders proberen (met fingers crossed dat je de boel niet erger gaat maken dan het al is :?) en vrolijk beginnen met een malletje maken. van plakselband. dus:

Afbeelding

de boel goed aangewreven met een tandenontstokertje en vervolgens met een pen de lijnen uitgezet:

Afbeelding

'tis dan wel niet heulemaal professioneel enzo, maar ach, als het werkt, werkt het. en dat deed het dus:

Afbeelding

het plakselbandje even vastgeplakt op een stukje styreen, schaartje d'r bij, knipperdeknipperdeknip:

Afbeelding

hatsieflats. en dat komt dan dus zo:

Afbeelding

...maar dan aan de binnenkant.
"maar Hobbybob, daar zie je toch helegaar niksniemeer van terug?"

NEEN!

...tenzij je eerst een flink slagveld aanricht met een boormachine en wat vijlen natuurlijk:

Afbeelding

al met al zijn het wel boel veel diepe gaten geworden vond ik eigenlijk stiekempjes, maar door de dikte van het oorspronkelijke plastic was daar niet zo heel veel aan te doen. aan de binnenkant aan de slag met een vijl was door de vreemde hoek ondoenlijk en de optie om de hele uitlaatunits te verwijderen en d'r nieuwe voor te bouwen zag ik niet zo heel erg zitten wegens dat was net iets teveel gevraagd van m'n zelfbouwskillZ. ik heet natuurlijk geen pascal :wink:
dan dus maar zo laten en er het beste van zien te maken. het zag er al met al in ieder geval al wat vrolijkerderder uit met al die mooie witte plaatjes d'r in en op:

Afbeelding

nou ja, en ook al zijn die gaten nogal diep, d'r moeten natuurlijk ook nog een aantal gaasjes in gaan komen. nou had ik diverse gaasjes in verschillende formaten geprobeerd maar uiteindelijk leek dit dan toch de meeste praktische wat plaatsen betroffeld:

Afbeelding

ik had ook nog wat fijner -kunststof- gaas liggen, maar wegens het zijn hele pietepeuterige stukkies was het praktisch onmogelijk om die d'r netjes in te krijgen. voor het idee even een dikke laag zwarte derrie d'r overgekieperd om te zien of het ergens op dreigde te gaan lijken:

Afbeelding

en ach, het kan er mee door. het lijkt dan wel niet heel erg op "het echie" maar ik vind het in ieder geval mooierder dan het was. en da's ook wat waard natuurlijk :wink:
even het gaasje d'r weer uitgepeuterd, de boel ontverfd en de definiteve gaasjes geknipt:

Afbeelding

en zoals wellicht al te zien was ook gelijk maar wat nieuwe lijntjes getrokken. meneer revell had bedacht dat er een paar nogal willekeurige opliggende streepies over die bakken moesten lopen, maar daar was ik het dus niet heulemaal mee eens. na het bestuderen van wat plaatjeswerk op interpret en het door plakhandjes opgestuurde lock-on boekje van verlinden had ik zo bedacht dat dit al wat meer richting net echt ging:

Afbeelding

niet heulemaal omdat die voorste diepe lijn eigenlijk had moeten lopen waar nu de lijmnaad van de cowlingdinges zit (oeps, Hobbybob deed niet helemaal goed opletten met het lijntjes uitzetten :roll:), maar het lijkt nu in ieder geval alsof er een openklapluik op die gondel zit. gelijk ook maar het blokeerblok voor desbetreffende openklapklep weggesneden en vervangen door een zelfgebakken u-profieltje gemaakt van coca-colablikmateriaal (op de linkergondel op het ploatien zit de oorspronkelijke van meneer revell nog..) en voor de heulveulste keer wederom een laag lijm op de fijne plaknaad gesmeerd :roll:

ik weet niet wat het met dat ding is, maar ondanks schrapen, plamuren, plakken en vijlen is dat dus gewoon een gevalletje wilniewegnie:

Afbeelding

en aangezien ik geen zin had om voor jan doedel nog een paar uur aan het schuren te zijn leek het me zo onderhand wel verstandig om maar eens even te kijken hoeveel je van die naad nog terug ging zien na een laagje verf. wegens het is wel prettig als je alles goed kunt zien besloten dat wit waarschijnlijk het handigst ging zijn en na een paar minuutjes sproei...:

Afbeelding

...bleek die lijn dus nauwelijks meer zichtbaar te zijn. beetje belicht vanaf een ander punt en voor de grap even aan de romp gehangen:

Afbeelding

mwoah, kan best zo.
zo, en toen was 'ie eigenlijk wel een beetje motorblokkendingessen-moe en werd het tijd om eventjes met wat anders aan de slag te gaan. en dat werd dus weer een fijne revell-ervaring. check dit:

Afbeelding

onder het motto:"mooi scheef is niet recht" zullen we maar zeggen :roll:
het grappige is dat het hier natuurlijk niet bij blijft; zoals je op de bouwtekening kunt zien zijn de voor en achterkant een soort van dopjes die je in de buizen steekt, maar na even proberen kwam ik erachter dat die dingen dus gewoon te groot zijn. het deel wat in de buis steekt drukt gewoon de 2 buishelften uit mekaar!

zucht.

kijk, bij 1/72 kan ik me zo bedenken dat het soms best lastig is om de juiste maten te berekenen, maar dit zijn potdorie buizen met een doorsnee van meer dan een centimeter! niet dat ik die buizen uiteindelijk niet dicht ga krijgen (gewoon tjoptjop doen en de insteekdoppies weghakken) maar toch...

nou ja, omdat dat wat mij betreft onder de afdeling afwerking valt me d'r nog maar niet al te druk over gemaakt en nog wat extra plastiekjes aan mekaar gevrot waarvan het merendeel met dezelfde problemen te kampen had:

Afbeelding

en toen leek het me zowaar wel een idee om maar eens te stoppen voor vandaag en even een eenvoudig tussenstandsoverzichtelijkheidsplaatje te maken:

Afbeelding

tjuus!

______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________


gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 maart, 2009 1:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18506
Woonplaats: Hurdegaryp
Tja, zit met rode oortjes je verslag te lezen en vooral te zien. Wat mooi dat je zoveel plaatjes gebruikt. Vind het een goede vinding van je om je motorgondels wat op te pimpen. Dit moet een supermodel worden.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 maart, 2009 2:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Nice leuk verslag weer om te lezen.. ziet er tot nu toe goed uit!

Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 maart, 2009 8:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Dit wordt weer erg mooi, met lekker veel eigen inbreng. Een genot om het verslag te lezen. (al ben ik stiekum wel erg jaloers op je vaardigheid....) :wink:

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 maart, 2009 9:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2009 16:09 pm
Berichten: 138
Woonplaats: Enschede
Ik zou bijna een staande ovatie willen geven maar daar wacht ik nog even mee tot het eindresultaat :) Wat ben je goed bezig man echt waar! Helemaal top!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement