Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 22:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jun, 2009 22:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik denk dat Grendel even een paar weekjes (maandjes) een sabbattical neemt om straks in september / oktober een eindsprint te nemen. Hij heeft / is dan alle tegenslagen al lang kwijt en verbaasd ons dan ineens met een super indiaan, zoals - onder andere - hij dat kan. Wellicht nog wat andere projectjes tussendoor om de zinnen wat te verzetten, wellicht hier en daar wat vakantie vieren. Of hij gelooft de mega-updates wel en is al klaar en laat ons - nieuwsgierigen - lekker wachten op z'n eindresultaat.

Als je er al zoveel werk in hebt gestoken, ga je dat niet zomaar richting kliko sturen.... toch ???

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2009 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
Grendel... give us your answer. Afbeelding

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2009 14:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13621
Woonplaats: Haarlem
Luchtscout schreef:
Grendel... give us your answer.


Je kunt ook gewoon verder gaan met je F-16 ofzo, een update van Grendel komt vanzelf wel weer zodra hij daar zin en tijd voor heeft.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 19 jun, 2009 18:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 26 maart, 2009 17:55 pm
Berichten: 1869
Woonplaats: Hilversum
doe ik ook, maar ik ben ook op dit forum actief.

_________________
Groeten, Lars
Op de bank:
F-4F Phantom II in 1/32


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jun, 2009 0:17 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
Hij doet pauze doen

Ondanks dat ik er aanvankelijk niet aan wilde heb ik uiteindelijk toch maar besloten om het te doen. hij doet pauze doen.

na een maand of 3 aankloten met dit ding heb ik er dusdanig genoeg van dat ik, om te voorkomen dat het indiaantje geklikoneerd wordt, besloten dat het tijd wordt om even wat andere modelletjes in mekaar te gooien om te voorkomen dat ik in een echte bouwdip terecht kom. als je je bedenkt dat ik normaal gesproken een modelletje of 2 a 3 per maand d'r door jas en ik nu al zo lang aan het zwoegen ben op één lullig revell pakketje kun je je waarschijnlijk bedenken dat ik zo onderhand een beetje last van m'n zelfvertrouwen begin te krijgen.
aangezien het een beetje jammer zou zijn om de foto's die ik nog heb op de servert weg te laten stoffen had ik zo bedacht dat het wellicht wel een handig plan zou zijn om het laatste stukje werk wat ik heb verricht te laten zien voordat ik ergens anders een nieuw schrijfseltje open gooi, dus daargadiedan....
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
Dus

goed dan, de spuiterijwerkzaamheden. dit ding is dus leverbaar in de kleuren groen, groen en groen dus om origineel te zijn besloot ik het anders te doen en te kiezen voor groen. aangezien ik het hele apparaat al een poosje geleden in de primera had gezet kon ik fijn al beginnen met lekker onregelmatig spuiten en het eerste stukkie zag er al wel aardig uit:

Afbeelding

tuurlijk nog lang niet genoeg verf verkledderd dus vrolijk doorgesproeid en na een poosje had het indiaantje z'n groene jasje aan:

Afbeelding

tot zover all fine and dandy enzo. totdat ik dus bezig ging met de p+....

p+ heeft de fijne eigenschap verfjes wat donkerder te maken, maar zo extreem als dit had ik dus niet verwacht:

Afbeelding

je zag dus praktisch niks meer van de kleurverschillen terug! ikke opnieuw de verfsproeiert gevuld, nieuwe verfjes d'r opgejast en huppakee:

Afbeelding

schade weer herstelt. maar ja, d'r moesten dus nog wèl plakkerts opkomen natuurlijk. in het kader van ezels en stenen en meervoudig raken enzo besloot Hobbybob niet weer p+ te gebruiken maar gewoon lekker ouderwets met normale blanke lak te gaan knutselen. dun laagje aangebracht, even laten drogen en oh ja!

...wéér veuls te donker :roll:

Afbeelding


nou ja, het glimsapje zat er toch op dus lekker eigenwijs aan het plakken gegaan. fijn boel veel silvering dus als een gek aan het tamponeren gegaan met sol om het nog enigzins netjes te krijgen en daarna besloten dat het met deze kleuren niet wat ging worden. dan maar nog een keer de verfspuit d'r over!

Afbeelding
Afbeelding

onderhand zat ik al meer richting de grijstinten dan de oorspronkelijke groentinten maar och, het zag er wel aardig uit. en die apaches hebben toch uiteindelijk bijna allemaal weer een ander kleurtje als ik zo m'n voorraad foto's bekijk.

toch nog een klein beetje tevreden was 'ie wel maar de boel was nogal bleekjes. hij dus fijn een leuk groenig wassapje gemaakt om de tinten weer wat op te trekken en toen ik zo aan het soppen was zonk de moed toch wel enigzins in de kisten; die gespoten verf leek wel een spons en het wassap slurpte d'r gewoon in. en dat niet alleen...:

Afbeelding

het kreng werd gewoon wéér donkerder.

:roll:

nou ja, ik was het wel een beetje zat zo onderhand dus besloten om de rest van het ding maar gewoon verder in te soppen:

Afbeelding

...en vervolgens uit te pakken:

Afbeelding

...en na het maken van dit voor voorlopig laatste plaatje:

Afbeelding

...de boel aan de kant te schuiven en eerst maar eens even een paar andere kitjes te doen. ik heb #$%@!! dit jaar nog geen enkel ding daadwerkelijk afgebouwd volgens mij!

hij's nog niet dood verklaard maar eerst maar eens even een poosje pauze dus.


______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

gren out

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jun, 2009 0:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
komkom kinders, niet zo ongeduldig; hij heeft ook nog andere dingen te doen dan plasticjes aan mekander plakken :wink:

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jun, 2009 1:35 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Hij leeft....hij leeft.... Toch aardig ingeschat, of niet :wink: :wink:

Jij vind 'm te donker, ik vind zo laten. Heb wat US Apaches bekeken van foto, zijn veel donkerder dan de KLu.

Have a break, have a.... (iets lekkers), enjoy your sabbatical...

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jun, 2009 11:31 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Nou dat is een mooie apache geworden. Dat donker worden van de olivedrab herken ik trouwens. Bij dit tankje gebeurde het ook en iemand vond hem zelfs zwart. http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... 0&start=20

Trouwens, ik ben bezig met je ecolinetip voor mij M1 Abrams, ik gebruik je T55 een beetje als volgdraad. Beiden woestijnversies.

Grt Eelco


Laatst bijgewerkt door Eelcog op za 20 jun, 2009 13:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jun, 2009 12:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Strak Grendel, niets mee aan doen en je zeker niet laten opjagen. Gewoon lekker bouwen wat leuk is en op de tijden die je uitkomen. Al dat gezeur, gewoon negeren :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 20 jun, 2009 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 feb, 2009 15:05 pm
Berichten: 197
Woonplaats: Tilburg
Als ik het topic zo nalees en alle ellende die je met deze kit hebt gehad, vind ik toch dat er een ontzettend strakke indiaan uitgekomen is!
Helemaal niks mis mee.

_________________
Groet,
Maarten

Airbus A380 Air France 1:144 Revell
ME163B Komet
BF109_E1


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 177 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement