Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 11:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 22 feb, 2009 18:04 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
IK weet het Bert, ik heb al zoveel mooie dingen gezien en ideeën vor mijn eigen motorhelm opgedaan :lol:

Maar ik denk dat ik wat heb

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 10:29 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
je maakt het wel erg spannend :D

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 11:27 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ja, ik had een naam en helm van een piloot van het VF41 Black Aces F14 Sq. Alleen de foto is van tijdens een landing vanuit de cockpit en je ziet dus in principe alleen de achterkant van de helm. Bij nadere bestudering bleek dit geen HGU33 te zijn maar ws een HGU26.
Ik ben dus nu overgestapt naar het VF84 Jolly Roger vanaf de USS theodore Rooseveldt . Diverse foto's en filmpjes gezien van het VF in actie tijdens Desert Storm/Provide Comfort. Alleen in 1991 waren de helmen wit als ik het zo zie en niet geel zoals daarvoor.

Ik ben dus nu aan het kijken of ik een naam en bijbehorende plaatje als bewijs kan vinden van een vlieger aldaar. Het valt alleen erg tegen. Ik kom werkelijk honderden vliegtuigen tegen. Maar dat maakt niet uit, het hoort bij de hobby vind ik. In concreto ben ik dus info aan het zoeken van

Piloot incl naam en bijbehorende patch (al heeft de buste geen mouwen)

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 16:33 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Het wordt de piloot van een F14A van het VF 84 met Buno 192688 of 162692

Op de 162688 heette de RIO tijdens de DS Bill Fox Fallon (nu admiraal Fallon) maar de piloot heb ik nog niet gevonden. Het is alleen erg verwarrend dat er op een aantal sites waar de BuNo's worden genoemd men niet eenduidig is is het aanwijzen van de juiste Squadrons. De 692 heeft bij de VF 84 gevlogen maar volgens de M.A.T.S site juist niet. Hoezo zoek je je dan eigen een ongeluk

Ook worden de neusnummers nog wel eens verward lijkt het wel, dan is het wee de AJ200 en opeens wordt het weer de AJ201
Nou ja, we puzzelen lekker verder.
Ik vond wel een foto van de AJ201 waar de piloot de gele uitvoering vand e helm draagt en de RIo een witte, ben alleen de foto weer even kwijtgeraakt

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 22:17 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Okee ik ben er uit, eindelijk en het laatste duwtje kwam van Bert "Joe Silent"

Mag ik uw voorstellen
Mike "Smiles" Bucchi
piloot op een F14A van het VF084 Jolly Rogers
Mike vloog de AJ200 BuNo 162688
RIO was Bill "Fox"Fallon

Zij vlogen vanaf de USS Theodore Roosevelt en vlogen voornamelijk beveiligingsmissies voor de carriers en later ook in operation Provide Comfort

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 feb, 2009 23:53 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Maar goed, mocht er nog iemand op zoek ijn naar een naam van een F14 piloot en bij welk sq hij vloog
Zie hier

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 13:19 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Zo de kop is er af, ja letterlijk en ik ben van de week al wat basiskleuren aan het aanbrengen geweest met olieverf, na de onderdelen eerst gewassen en toen geprimerd. Dan met acryl een onderkleur aanbrengen en dan gewoon lekker aan de gang

Zie hier de kop, waarvan de huiddelen nu eigenlijk bijna klaar zijn
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb besloten de helm in het wit te doen, maar wel met de tekening zoals de gele uitvoeringen hadden
Afbeelding

Dit zuurstofmasker moet ik dan nog wel effe zelf maken
Afbeelding

Nu zit ik nog wel te twijfelen daar iedereen VF84 Jolly Rogers kent met de gele helmen, maar in DS waren het over het algemeen witte, al heb ik een foto gezien waaarbij de piloot wel een gele helm had. Ach zover ben ik nog niet.

De visor, daar wil ik eens wat anders meedoen, maar of het lukt, dan zien we dan wel

Afbeelding


De romp is basisgroen met al wat shadows en hoghlights, de belts worden grijs/groen en de kraag moet terugetoned worden naar wat meer groengrijs

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 13:36 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 okt, 2005 13:36 pm
Berichten: 5952
Woonplaats: Roermond
De gele helm is echt kenmerkend voor VF-84 Jolly Rogers..dus die moet eigenlijk niet ontbreken op jou mooie buste.

Sommige squadron heeft ook witte helm..maar er zit nog altijd een afbeelding op de helm die bij bepaalde squadron hoort..

Bv..mijn favoriete squadron VF-143 Pukin Dogs heeft 3 blauwe strepen achterop met squadronembleem.

Maar in ieder geval heel veel succes..

_________________
Al mijn gebouwde modellen, voor als foto's niet werkt:
http://modelbouw.corbesir.nl


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 14:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Leuk zoektochtje :wink:

Wat je ook wel veel ziet op foto's zijn de helmen met camouflagenet d'r over, in desert kleur. Ook heel fraai en geeft wel een duidelijke draai aan het Desert Storm onderwerp. Leuk om te zien hoeveel spul er verzameld wordt op het gebied van helmen en flightsuits als je daar dan weer op gaat zoeken. Ieder z'n hobby.

Al een eind op weg als ik zeggen mag als leek op het gebied van figuurschilderen.

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 14:44 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
Ja klopt, maar dan is de persoon niet zo goed herkenbaar vwb het squadron
Was het een andere helmtype geweest dan had ik de visorcover kunnen doen, al zijn die vaak persoonlijk getint, ook op het onbreken van de armen is de mogelijk weg om een patch te maken, misschien dat ik die op de vlakken doe waar de armen zouden moeten horen.Wordt dus wel even kunstschilderen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement