Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 12:26 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 maart, 2009 0:24 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 20 jul, 2005 20:26 pm
Berichten: 5697
Woonplaats: Rijssen
begint al mooi vorm aan te nemen

_________________
Bert
______________________________________________________________________________
Onthoud de 5 P's =>Proper Planning Prevents Poor Performance !


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 23 maart, 2009 23:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Het is alweer enige tijd geleden sinds mijn laatste update. Er is alweer veel gebeurt en dus is het tijd voor de volgende. Alle grote onderdelen zitten erop. Wat mij opviel is dat de onderdelen zelf naadloos in elkaar paste, maar om het goed aan de romp te krijgen was het nodige kunt en vliegwerk nodig. Vooral de vleugel heb ik meerdere malen anders moeten spannen en lijmen voor ik ze naar mijn zin had. Ook de motorgondels pasten niet lekker, of eigenlijk waren ze gewoon niet geheel lekker gegoten. Niet klagen, want het is nu al een plaatje.

Ik ben met de motoren al een beetje met kleur aan het testen geslagen. Dit omdat ik de fanblades al in de verf moest zetten. Nadat ik ze in het zilver had gezet was ik niet tevreden. Het miste SWUNG. Ik heb ze opnieuw in de tjet gezet en dit maal donkerder. Dit vond ik al 100 x beter ogen. Maar omdat ook de binnenzijde van de inlaat in de camokleur zou moeten word het dan een donker gat zonder detail. Ik heb ervoor gekozen, ook al is het niet conform origeneel, om de een gedeelte van de inlaat in een lichtere kleur te zetten. Dit geeft gewoon veel meer diepte en komt het detail van de motor erg ten goede. Wellicht dat ik het nog aanpas als het model zijn eindstadium nadert, maar voorlopig men ik van plan om het zo te laten. De donkere rand om de inlaat zal wel groen worden, maar dat was gewoon een test en ook al smoelt het goed, het moet wel een beetje op het origineel lijken.

Let ook eens op de hoeveelheid lood in het vooronder. Dat was heel mijn voorraad en pas bij mijn allerlaatste loodje kwam er een eind aan het staartzitten. Dit was natuurlijk wel te verwachten met zoveel meuk op zijn kont. Er komt natuurlijk nog het nodige aan de voorzijde zoals de canopy en andere frutsels, dus komt het helemaal goed.

Kijk, huiver en bekritiseer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 maart, 2009 2:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 19 okt, 2006 22:16 pm
Berichten: 2535
ideaal zo'n loodjesluik op de neus :wink:

ziet er allemaal vrij netjes uit tot nu toe. klopt het dat ik nog een naadje bovenop het buisdeel van de perforatort en vooraan bij de linker vleugelwortel zie zitten? (kan het mis hebben; ik zit hier op het werk achter een erg knakerige monitor op het moment...)

*gaat weer verder met nachtzustert spelen

_________________
psst, kitje kopen?
_____________________________________________________________
'de beste smeerzakkerij is die, die iedereen ziet maar die niemand opvalt'

the art of kliedering
Grendel Tzu


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 maart, 2009 1:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Grendel schreef:
ideaal zo'n loodjesluik op de neus :wink:

ziet er allemaal vrij netjes uit tot nu toe. klopt het dat ik nog een naadje bovenop het buisdeel van de perforatort en vooraan bij de linker vleugelwortel zie zitten? (kan het mis hebben; ik zit hier op het werk achter een erg knakerige monitor op het moment...)

*gaat weer verder met nachtzustert spelen


Het is echt een ideaal luikje inderdaad, maar wel broodnodig. Het de hoeveelheid lood dat erin is gegaan kun je een ouderwetse burgeroorlog winnen. Het heeft mijn loodvooraad gekost tot op het laatste balletje. Dan komt het gewoon goed uit dat ik nog geen visvergunning heb en toch niet mag vissen.

Dat kiertje heb je helemaal gelijk in, maar dat komt zeker aan de beurt als ik de overgebleven kiertjes bij de vleugels ga plamuren. Ik gebruikte voorheen altijd millyput twee componenten plamuur, maar met mijn kunde en middelen is het daarmee haast niet te doen, maar ik gebruik nu een grote tube van de action en daarmee gaat het perfect.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 maart, 2009 11:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 aug, 2005 10:16 am
Berichten: 2232
Woonplaats: Beekbergen
Ziet er goed uit! Ik zou de inlaat persoonlijk maken zoals het hoort d.w.z. de juiste kleur, maar wel wat kleurdiepte mee geven.

Gr.
Sid

_________________
Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2009 12:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Sidney de Koning schreef:
Ziet er goed uit! Ik zou de inlaat persoonlijk maken zoals het hoort d.w.z. de juiste kleur, maar wel wat kleurdiepte mee geven.

Gr.
Sid


Daar ga ik zelf ook steeds meer naar neigen. Ik laat het verfen nog even op een lager pitje staan, omdat ik de aanschaf van een airbrush ernstig overweeg en dat is iets wat dit model verdient. Ik heb dus nog even om te overwegen.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 30 maart, 2009 12:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Sebooo schreef:
omdat ik de aanschaf van een airbrush ernstig overweeg



gelijk doen!!!!!!

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2009 1:10 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Geen update van het model, maar wel een die ten goede komt aan het model, hoop ik.

Vandaag het verlossende woord gekregen dat mijn airbrush-set reeds onderweg is naar huize Basman. Ik heb mezelf verwend met een mooie set. Ik had wat vragen gesteld in het juiste topic, maar die werden maar niet beantwoord helaas dus deed ik maar wat.

Ik heb mezelf een Revell Omega compressor en een Revell Master-class Vario Complete spuit kado gedaan. Ik kon deze via marktplaats kopen voor een serieus goeie prijs en ik verwacht hem morgen of overmorgen.

Ik ga dus eerst even lekker ontspannen oefenen op van alles en nog wat. Ik heb nog een hoop knalspul voor onder mijn A-10 liggen wat er vervolgens aan moet geloven en dan ga ik mijn verse kunsten loslaten op mijn A-10. Even geduld dus nog voor de volgende update en dan kunnen we weer los.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 apr, 2009 13:17 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Ik heb een starterssetje van revell maar ik ga ook een wat geavanceerder model aanschaffen. Ben benieuwd naar je nieuwe update!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 apr, 2009 23:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Ik heb afgelopen dagen lekker zitten oefenen met mijn airbrush en ik durfde het model wel aan. Man wat valt dat tegen zeg. Ik moet echt nog kilometers lijnen spuiten voor ik het gevoel in die motorisch gestoorde vingers van mijn krijg. Toch ben ik op een aantal plekkies best tevreden met het resultaat, maar het kan beter. Op een enkele plaats heb ik te abrubt aan de dual action trigger gezeten waardoor en spontaan een roggel verf het model raakte. Het klinkt erger als het is. Ik ga denk ik de verknoeide panels afplakken en met een hele fijne korrel wat proberen te polijsten. Mocht dit niet lukken dan zal ik ze opnieuw moeten spuiten. Eerst de verf nog maar een aantal dagen lekker laten uitharden.

Ik heb wel de intakes in kleur meegespoten. Deze had ik natuurlijk al met de kwast gedaan, maar ik wist dat ik dat kon en ik wilde dit ook proberen. Nu moet ik alleen nog de fanblades opnieuw verfen, maar dit is ook het werk niet.


Over de gebruikte kleuren wil ik nog het volgende kwijt. Ik heb alle kleuren, op het antraciet na, zelf gemaakt en heb deze uitvoerig getest op een sjabloon wat bij de kit zit. De kleuren komen perfect overeen, maar toch vind ik het groen wat te fel. Dit ga ik nog wat verzachten door wat met sapjes te stoeien. Ik wil de panellines een wat zanderige tint mee gaan geven. Ze stonden immers in een zanderige omgeving. Ik hoop dat ik de kleur wat kan verzachten.

Ik heb trouwen het hele schema uit de losse hand gespoten. Ik had wat op hard knutselkarton geoefend met afplakken met tape en ook met rolletjes posterbuddies, maar ik vond dit het mooiste resultaat geven. Ik zal veel moeten oefenen voor ik een duidelijk beter resultaat zal kunnen geven. Het word dus eel goedkope kitjes kopen en in elkaar flansen om veel te kunnen spuiten.

Genoeg gelult, kijk, huiver en beoordeel:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement