Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:01 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 20 feb, 2009 9:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2009 16:09 pm
Berichten: 138
Woonplaats: Enschede
Ik heb echt lang lopen denken wat ik nou eigenlijk zou willen gaan bouwen in dit groepsproject. Ik heb gedacht aan een A10 Thunderbolt, F14 Tomcat en dit allerlei uitvoeringen todat ik gisteravond ineens 'gebeten' werd door een doos. En nog wel door een doos van Italeri. Want ineens bedacht ik mij dat deze Huey volgens mij ook in Desert Storm heeft meegedaan dus heb ik net even snel gekeken op de site van http://www.dstorm.eu/pages/en/usa/uh-1.html en daar blijkt inderdaad dat er Huey's hebben meegevlogen.

Dit is de boxart van de kit die ik heb liggen
Afbeelding
en mijn bedoelding is om er uiteindelijk iets als dit van te kunnen maken:
Afbeelding

Ik hoop dat ik er aan toe kom om dit weekend foto's te maken :)

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 feb, 2009 13:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Nostalgie all over. I see a red door and i want to paint it black...

Zo op het oog alleen een andere uitlaat. Go for it.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 20 feb, 2009 17:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Een huey is in mijn ogen altijd goed, ik vijnd het de meest indrukwekkende heli door zijn diensttijd, incasseringsvermogen en mogelijkheden

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 2:11 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
chop....chop....chop....chop....chop....chop....chop....chop....chop....

Huey altijd goed, ik heb meer een verband met Vietnam, maar als ze in de gulf ook meededen, prima. Mooi kloppertje, gewoon doen. Succes!
chop....chop....chop....chop....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 21 feb, 2009 13:28 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
De "n" deed sowieso mee

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 10:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2009 16:09 pm
Berichten: 138
Woonplaats: Enschede
Oke de foto's laten nog even op zich wachten :( maar ik ben al een heel eind opgeschoten. De cockpit geschilderd, verlijmd en naar mijn kunnen klaar. Ook zit het cockpit gedeelte al in de romp gemonteerd en tot mijn grote verbazing past het voor geen meter.

Het achterste gedeelte van de romp zit mooi strak op elkaar en daar hoef ik niet eens te plamuren. Maar vanaf de neus tot aan het motor gedeelte is het nogal tochtig. En zelfs zo erg dat ik onder invloed van wat spierkracht de beide romphelften met moeite tegen elkaar aan krijg. Het lijkt erop als of de hele romp verwrongen is. Tis net een vaatdoekje die uitgewrongen is en niet meer in z'n originele toestand terug is gekomen.

Hoe ik dat op ga lossen...geen idee want doordat de romp zo verwrongen is word het nogal lastig om het 'dak' erop te zetten. En omdat het dus lastig word het dak erop te zetten zal het nog lastiger worden om de voorruit fatsoenlijk te plaatsen. Ik heb ook al besloten dat ik deze Huey aan 1 kant dicht doe en aan de 'mooie' kant het toestel openlaat. De lelijke kant die ik dichtdoe is echt heel erg lelijk geworden omdat het dus niet goed past en het kiert van hier tot tokio en weer terug.

Hopelijk kan ik vanavond even wat foto's maken en dan zal ik laten zien wat ik bedoel.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 11:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
hee, das erg jammer. Op zich niet echt normaal van mr Italeri. Die maakt over het algemeen nog wel passend plastic.
Affijn gewoon doorprutsen, wellicht wordt het toch nog wat moois.

by the way. Ook ik zal deze slagroomkloppert gaan maken. Ik wacht nog even tot het doosje (1:32) onze deurmat aantoetst, maar ik hoop komend weekend mijn eerste post te kunnen maken.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 11:40 am 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Met een fohn de romp er niet van overtuigen dat de originele vorm toch het meest comfortabele is?

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 24 feb, 2009 12:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2009 16:09 pm
Berichten: 138
Woonplaats: Enschede
darka schreef:
hee, das erg jammer. Op zich niet echt normaal van mr Italeri. Die maakt over het algemeen nog wel passend plastic.


Ik merkte al bij de cockpit dat het net niet helemaal past. Ik moest echt bepaalde onderdelen recht duwen en goed stevig verlijmen omdat het anders weer los liet. Sommige onderdelen kon ik op tafel leggen en dan zag je gewoon duidelijk dat het bol stond. Dus ik vermoed dat deze doos mischien te lang op een te warme plek heeft gelegen.

Bert Takken schreef:
Met een fohn de romp er niet van overtuigen dat de originele vorm toch het meest comfortabele is?


:lol: you've got a point... maar voordat ik het hetelucht pistool er aan te pas laat komen wil ik vanavond eerst eens even kijken in hoeverre ik het op een rustige manier bij elkaar kan brengen. Als het niet lukt dan lukt het niet en dan zien we wel verder.

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 feb, 2009 9:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 21 jan, 2009 16:09 pm
Berichten: 138
Woonplaats: Enschede
De foto's zijn er :)

Zoals gezegd was ik al begonnen met m'n Huey en op zich ben ik alwel goed opgeschoten maar ik kom nogal wat net-niet-passende onderdelen tegen. 1 foto zegt vaak meer dan duizend woorden dus..... :

Nou dit is um dan. Let niet op m'n kwast kunsten want daar moet ik nog op oefenen. Het dashboard paste erg moeilijk en hier heb ik dan ook behoorlijk wat lijm tegen aan moeten smijten om het zo te krijgen zoals het er nu uit ziet.
Afbeelding

Inkijk in de linkerzijkant waar je goed kan zien dat ik de vloer opzettelijk licht gekleurd heb. Dit ga ik later nog aanpassen door het lekker vies te maken waardoor de lichte kleur er doorheen zal komen en lijken als zijnde slijtplekken.
Afbeelding

Nog iets meer inkijk. Het glaswerk bij de deuren zit al op z'n plek en ik zie nu pas dat er een vlek op m'n lens zit. :evil:
Afbeelding

Afbeelding

Hier kan je duidelijk zien dat ik iets te veel met lijm heb gesopt maar dit ga ik later nog wegwerken :)
Afbeelding

Het buikje gaat nog de nodige plamuur en schuurwerk opleveren zoals je kan zien. Bij het dry-fitten kreeg ik de beide romphelften niet beter tegen elkaar dan dit. Na lang mieren en modderen kreeg ik het nog niet voor elkaar dus heb ik besloten om er wat plaksel tegen aan te gooien en dan zien we wel wat er gaat gebeuren.
Afbeelding

Z'n staartje ziet er daarintegen wel weer heel erg strak uit. Dur zal een naadje weggeschuurd moeten worden maar dat is dan ook meteen het enige.
Afbeelding

Van bovenaf gezien valt meteen de mega kier op.
Afbeelding

Dezelfde kier maar dan van iets dichter bij. Om deze kier dicht te krijgen kan ik 2 dingen doen. Of brute-force gebruiken met als risico dat er ergens iets knapt of kapot gaat. Of lijmen en dan goed opvullen met plamuur.
Afbeelding

En als je dan het dak erop legt krijg je dus dit :(
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Er zal ook nog wel het e.e.a. aan z'n neusje geschuurd moeten worden maar das peanuts vergeleken bij die fijne keren bij het dak.
Afbeelding

Hoe sluit het dak aan bij de beide romphelften? Nou zo dus...niet dus...
Afbeelding

Vanaf de zijkant gezien.
Afbeelding

Inkijk in z'n neusholtes. Dat grijze ding met die gaatjes erin (weet de naam zo effe niet) kon ik dus op de tafel neerleggen en daar zag ik dan dat dit ding zo krom was als maar kan. Heb het voorzicht recht kunnen buigen maar het is nog steeds een beetje krom alleen is dat op deze foto lastig te zien.
Afbeelding

Deurtjes met glaswerk. Tot mijn grote 'schrik' zie ik nu pas dat ik de riemen vergeten ben te schilderen :roll:
Afbeelding

Een gedeelte voor de aandrijving van de wieken :) Let niet op de blauwe kleur. Dit moest alu-blauw zijn en ergens lijkt het er ook wel een beetje op maar naar mijn mening is het veel te blauw dus dat ga ik nog veranderen.
Afbeelding

Velletje met decals die in de doos zaten. Ik heb nog niet uitgezocht welke decals ik nodig heb voor m'n desert strom Huey maar dat gaat nog goed komen.
Afbeelding

Total shot ;)
Afbeelding

Nice... :)
Afbeelding

Als ik dit zo zie dan moet ik denken aan het nummer "heard it through the grapevine" denken van (volgens mij) Marvin Gaye. Er staat me iets van bij uit de film 'Goodmorning Vietnam' dat dit nummer ook gedraaid werd toen de Huey's in beeld kwamen. Correct me if i'm wrong.
Afbeelding
Afbeelding

Nou dat waren dus de foto's en de huidige stand van zaken. Mischien dat ik vanavond nog kans zie om het dak er goed op te freubelen en hopelijk krijg ik dan ook de voorruit er goed in. Als ik die 2 dingen goed voor elkaar krijg dan ga ik daarna de boel afplakken...schuren...plamuren en in de grondverf zetten. En dan gaan we daarna nadenken over de uiteindelijke kleur en decals :)

Bedankt voor het kijken en elke vorm van kritiek zal ik kunnen waarderen!

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement