Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 maart, 2009 17:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Die vind ik eerlijk gezegd wat aan de donkergele kant, maarja....ik heb er dus niet echt goede kijk op 8)

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 12:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
inderdaad wat Bert zegt, de kleur is namelijk heel licht en Tan is te donker. Desert Yellow komt beter in de buurt. Het bruine is chocolade bruin en de stippen wit met een zwart randje. De camo wordt ook chocolade camouflage genoemd, dus wellicht kun je daar een kleuridee door krijgen.
Succes!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Maar in mijn ogen is Desert Yellow XF-59Afbeelding ook nog tamelijk donker of zelfs donkerder dan Deck Tan XF-55 Afbeelding.
Misschien dat J.A. Grey XF-14 Afbeelding of Sky XF-21 Afbeelding nog beter is?

Afbeelding

Geloof me, ik waardeer jullie adviezen zeer, maar er zijn zoveel meningen over 'de juiste kleur', en op mijn eigen zicht kan ik niet afgaan maar dat doe ik ongewild toch...
Gek eigenlijk, ik weet niet eens wat voor kleur 'Deck Tan' eigenlijk is. Is het groen, bruin, roze of wat is het?

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 14:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Maakt toch niet zo veel uit. Een nieuwe broek heeft helderder kleuren dan een al een tijdje gedragen broek. Dus het is maar net wanneer je soldaatje het broekje gekregen heeft en hoe lang hij het al gedragen heeft. Je gaat toch ook niet exact het camouflagepatroon overnemen, dat is toch ook van: het lijkt er op.

Ik vind het camo-schema goed.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 14:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
tsjopper bob schreef:
Maakt toch niet zo veel uit. Een nieuwe broek heeft helderder kleuren dan een al een tijdje gedragen broek. Dus het is maar net wanneer je soldaatje het broekje gekregen heeft en hoe lang hij het al gedragen heeft. Je gaat toch ook niet exact het camouflagepatroon overnemen, dat is toch ook van: het lijkt er op.

Ik vind het camo-schema goed.

René


Daar heb je helemaal gelijk in, en dat was ook mijn eerste gedachte. Maar omdat ik eigenlijk niet weet welke kleur Deck Tan precies is, werd ik een beetje onzeker. Ik dènk namelijk dat Deck Tan een soort 'pinkish tan' is, maar anderen noemen het misschien weer groenig.
Ik wil de kleuren natuurlijk wel enigzins benaderen en niet totaal verschillende gebruiken.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 14:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Deck Tan is eerder beige, lichtbruin beige. Dat is volgens mij de beste aanduiding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 14:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Ik ben het ook met Tsjopper Bob eens, de kleuren hoeven nooit exact te zijn, want dat zijn ze in praktijk eigenlijk ook nooit. Ik vind de kleuren zoals die nu op het figuurtje zitten redelijk goed lijken, voor zover ik dat kan beoordelen, dus ik houd het gewoon zo. Lichtbruin Beige vind ik ook een mooie benaming voor Light Pinkish Tan. Ik heb Beige altijd al een soort Roze gevonden.....
Wel bedankt voor alle feedback tot dusver. Binnenkort ga ik verder met dit figuurtje, en er komen er nog twee bij. Ook hoop ik snel te kunnen beginnen aan het voertuig zelf.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 16:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Nouuuu beige is niet roze, eerder lichtbruin en dat is zeker niet hetzelfde als roze. Maar goed, inderdaad het hoeft niet allemaal perfect te zijn :-)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 16:59 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21303
Woonplaats: Bodegraven
Ik vind het altijd heel erg moeilijk om een kleur te kiezen tegen een witte achtergrond, zet die desert yellow nu eens op een zwarte achtergrond en je zult verbaasd staan over het visuele effect. Maak eens een vlakje bruin (chocoladebruin) schilder daar de desert yellow in en daar dan weer in een chocolade vlek. Ik denk dat je het reuze zal meevallen qua donkerte. Daarbij, de kleuren van de broek komen nu niet echt goed over, altahns op mijn laptopscherm

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 maart, 2009 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 feb, 2008 10:08 am
Berichten: 2439
Woonplaats: Oegstgeest
Bert Takken schreef:
Ik vind het altijd heel erg moeilijk om een kleur te kiezen


Dat is de essentie. Daarom kunnen de kleuren voor sommigen niet goed lijken, maar ik vind van wel. Er komen nog twee figuurtjes, dus wie weet experimenteer ik nog wel wat, maar deze blijft nu zoals die is.

_________________
"Boxart, it's all the reference you need..."
Mijn verlanglijstje: Wishlist
Mijn dozenstapel: Stash


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement