Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: HH 60-H Seahawk
BerichtGeplaatst: vr 30 okt, 2009 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Vriendjes en vriendinnetjes, :D

Nu ik de Challenger 1 heb afgerond, en het met de M109 niets is geworden heb ik een nieuw kitje opgezocht om wel mee te laten doen aan de groepsbouw! :)

Het is de Italeri HH 60-H Seahawk in de schaal 1:48. Leuke kit, niet al te veel detail aan de binnenkant maar goed, het is ook de 1ste tjoppert.
Verder zit er een decal velletje voor twee verschillende versies.
Jammer genoeg zitten er geen figuren bij, die zou ik er wel graag bij willen, dus heb je ze nog liggen en wil je er vanaf, of weet je waar ik ze vandaan kan trekken? Dan hoor ik het graag :wink:

Deze seahawk heeft trouwens geopereerd van af de Kennedy, en is voornamelijk ingezet voor Combat Seach and Rescuemissions (CSAR).

Genoeg gepraat hier zijn de foto's:

Afbeelding
De doos!
Afbeelding
Decal velletje
Afbeelding
En de doos inhoud

Zoals je kan zien vinden we in de doos 3 grijze sprue's, en een doorzichtige met de ruiten.

Eerste update soon :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2009 23:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Kom maar op met die update. Het decalvel ziet er best aardig uit. Ik zeg, maak er wat moois van en succes.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 07 nov, 2009 0:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Hallo vriendjes en vriendinnetjes,

Sinds gisteren eindelijk weer is wat kunnen doen aan de Seahawk. Jammer genoeg verliepen de bouwwerkzaamheden erg gestaag deze week, maar ik hoop deze week eigenlijk flink op te kunnen schieten met de tjoppert. :D
Wat ik ondertussen wel gedaan heb is dus het kantoor van de heren. Niet echt veel soeps trouwens, er is geen enkel detail. De cockpit zijn zoveel als 2 decals, en in de laadruimte brengen we eenmaal 1 stoel aan en later in het proces nog een boordwapen. :(
Nu had ik eerst het veel te ambitieuze idee gekregen om de binnenkant te gaan scratchen. Opzich leuk, maar aangezien ik de basis nog niet eens goed onder de knie heb, en het dan een oeverloos project wordt, en dus niet meer op tijd komt heb ik dat idee laten gaan.
Nu gaat het deze keer trouwens ook niet echt om de binnenkant van de tjoppert, maar meer om wat er buiten gaat gebeuren .. maar daar over later meer :wink:

Foto's zijn nog niet te best, ik werk er nog aan .. maar voor dit kleine beetje werk is het wel even genoeg.
Voor nu even genoeg gezwets, hier zijn de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien, niet veel soeps dus :? . Jammer, want het is wel een heel leuk kitje waar veel mee gedaan worden.
De pit blijft niet leeg, hier komen 2 vliegers in waar ik momenteel mee bezig ben, en ook achter in wordt het druk :wink:
Komende week gaan we weer verder met de heli, en ik denk dat er dit weekend vast nog wel een update te melden is.

Voor nu zeg ik': Laat het maar horen :P

p.s Trouwens, ik zoek nog wel naar een 1:48 boordwapen. Het liefst een MAG/M60 maar een .50 mag ook .. misschien heeft iemand nog wat liggen?

_________________
Jeder zeit, feuer bereit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2009 18:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Vriendjes en vriendinnetjes,

Hierbij weer een update van de Seahawk. Als allereerst .. ik ben deze week veel te weten gekomen over helikopter bouw, en ook over italeri :( Wat een slechte kit :? Het past allemaal maar matig, en overal zitten grote kieren.
Nu ben ik niet zo ervaren, dus deze kit is eigenlijk niets voor mij.
Ik heb meerdere malen op het punt gestaan hem in de afvalbak te deponeren maar ben er toch maar mee door gegaan. :roll:
De helikopter opzich is wel heel erg leuk, en ik denk dat er met wat meer ervaring en scratch werk een mooie tjoppert van te maken is.

Zoals de heli er nu bij staat is het niet veel. Onder de helikopter en over de voorkant is duidelijk te zien dat het niet past. De onderkant laat ik staan ivm straks toch niets meer van te zien. Ook alle dingen die op de onder geplakt moesten worden scheef. Italeri geeft namelijk niets aan. De les voor mij dus voor de volgende keer: (uit) Meten = weten :D
Er moeten nog wat kleine onderdelen bij gewerkt en geplakt worden maar verder laat ik het hierbij. Ik hoop dat aan het einde van de week de decals er op zitten.
Trouwens, nog even over de voorkant ... die past dus inderdaad slecht. Voor geen meter zou ik niet willen zeggen, maar heel veel goeds is het niet. Maar ik ga proberen er wat van de maken! Anders ga ik ook voor de zeil oplossing :wink: Ik moet trouwens ook nog een van de rotor bladen omdraaien :P

Oke, genoeg geblaat hier de foto's van hoe die er eerst bij stond en nu:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo dat waren flink wat foto's :D. De reden trouwens dat ik in een keer doorbouw en nu geen aanpassingen maak is dat ik hem nog af wil hebben voor het einde van de DS groepsbouw, en binnenkort staat er weer een 1:48 helikopter op het programma, en alle punten hier geleerd (en op geschreven) gaan mee naar de volgende ronde. :wink:

Laat maar horen heren en dames.. :)

_________________
Jeder zeit, feuer bereit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 nov, 2009 23:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Jammer van deze pasvorm. Was het niet eerst verstandig om de onderkant toch wat vlakker te maken en vervolgens de uitstulpingen / antennes aan te brengen? Ja, ja, ik weet het, je ziet weinig van de onderkant (schreef je), maar toch...

Wat wordt de volgende 1:48 ??

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 12 nov, 2009 10:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 16 maart, 2008 22:09 pm
Berichten: 461
Rene,

Je hebt 200% gelijk. Ik had toen ik de heli heb dicht gelijmd alles moeten schuren en vlak maken .. maar helaas dacht ik daar niet aan :roll:

De volgende ben ik nog niet zeker van ... Misschien de Jahawk.

_________________
Jeder zeit, feuer bereit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement