Dank je om mee te denken Silenoz. Uitgepluisde stukjes van een wattenstaafje was ook mijn eerste gedacht, maar misschien dat er iemand een ander idee heeft.
Dus andere ideeën zijn nog steeds welkom
Ondertussen de eerste 2 stappen overgeslagen en ineens bij stap 3 begonnen. Namelijk de ogen.
Je krijgt hier de keuze tussen een grijs stukje sprue of een doorzichtig.
Ik heb gekozen voor het doorzichtige, omdat dat meer glans geeft, wat volgens mij meer karakter in de ogen steekt.
Als ik het schema goed begrijp, zou ik de oogbol ook eerst zwart moeten verven en dan daar (indien gewenst) de decal op bevestigen. Dit gaan we niet doen
Ik heb de decals wel gebruikt, maar ik heb ze erin bevestigd i.p.v. erop. Hierdoor behoud ik meer die glans.
Doordat de decals wat groter zijn dan de holte, was het niet makkelijk om het er netjes in te krijgen, maar ik vind dat het zo goed als mogelijk gelukt is. Je ziet aan zijn rechteroog vooral wel wat "rimpels". Dit komt doordat ik ergens een stukje over elkaar moest doen om het erin te krijgen en met de decal soft is dat wat verschoven. Ik kreeg het niet beter dan zoals je het hier ziet.
Hieronder een eerste test fit. Ik hoop dat als ik de ogen er volledig in duw en bevestig dat er minder ruimte zichtbaar gaat zijn aan de zijkanten. Anders zal dat wat opgevuld moeten worden. We will see.
Het zwart verven heb ik pas na het aanbrengen van de decals gedaan. Natuurlijk enkel rondom de oogbol (decal). Ook de oogkas zelf een deeltje zwart geverfd, zodat eventuele inkijk beter "oogt"
Nu wachten tot de verf goed opgedroogd is alvorens ik het in de oogkas bevestig en het hoofd aan elkaar bevestig. Ik wil dan een laagje liquid mask aanbrengen op de ogen om zo het hoofd ineens te kunnen airbrushen. Dat had misschien ook niet gegaan als de decal aan de buitenkant zit.
Grtz Bert