Gisteren weer even verder gegaan met de vogel.
Eerst maar eens de clear delen van een extra laag doorschijnend groen gegeven. Hierna de delen in de motoren geplakt en gekeken of het effect wat ik wilde hebben was bereikt. Bijna, maar niet helemaal. Binnenkant van de behuizing van chrome voorzien om zo wat reflectering te krijgen. Bijna... de randen van de grote heldere delen hebben over het clear groen (aan de binnenkant) nog een laagje chrome gekregen en de kleine groene ruitjes aan de voorkant zijn volledig van een laga chrome extra voorzien. Daar was ik tevreden mee en zijn beide helften aan elkaar voorgesteld. Net als bij de rest was de pasvorm grandioos. *kuch* Gelukkig geen inliggende delen die opgevuld moeten worden, dus het plamuurwerk gaat meevallen. Eerst maar eens goed laten drogen (tot einde van de middag) en dan weer bewerken.
Toen verder met de rest. Eerst de kop en staart aangevallen. Het plamuurwerk op de kop is gevijld en geschuurd, waarna beide delen van de 2e laag verf is voorzien. Ik heb het potje teruggevonden waar ik mee begonnen was ruim 16 jaar geleden, dus dat kwam mooi uit.
Op de vleugels waren de dikke randen plamuur op sommige plekken nog niet breed genoeg, maar het valt al een stuk minder op. Bijvijlen en schuren en toen een laag verf er overheen vond ik voldoende. Knappe vent (m/v) die bewijst dat ze in het echt er niet zo uitzien.
Vanochtend bij het fotorondje even een dry fit en van verschillende hoeken ene plaatje geschoten. De 1e is steeds zonder flits, 2e met. (om zo de clear delen zichtbaar te krijgen)
Ik ben niet ontevreden, ziet er netjes uit voor een kit waar ik 2 decennia geleden aan begonnen ben. Er is nog zat te doen, de motoren een 2e laag groen geven na het bijwerken van de randen, detaillering aan de binnenkant van de vleugels voor ie in elkaar gaat, kieren plamuren nadat ie in elkaar gezet is, verdere detaillering,...
Leuk vogeltje in elk geval.
Tijdens het typen bedacht ik me dat een foto van het trio wel een leuke was, dus weer even de grote vogel in elkaar gezet en de rest erbij gelegd...
Ik ben wel tevreden met het resultaat tot nu toe. De decals gaan er toch op komen, maar dan moet ik wel een setje set en sol hebben. Goede test bij deze set, vooral de bird of prey gaat een leuke worden.