Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 17 apr, 2024 0:08 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 jul, 2020 21:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Cool onderwerp. Net iets groter dan de versie van Lego ;)

Ik heb wel eens een YouTube video gezien van een bouw waarbij er honderden lampjes (glasvezel) werden ingebouwd. Wat een werk maar is het uiteindelijk wel waard. Ik blijf deze wel volgen. :)

Cool subject. Just a little bigger than the Lego version.

I've seen a vid on YouYube once of a build in which hundreds of lights (fibreglas) were built in. Quite the task but worth it at the end. I will certainly keep following this build.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 jul, 2020 7:36 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Gisteren de PE sets, resin een verlichting ontvangen. Super mooi spul. En ik ben voorzichtig begonnen met de kleine hangaar die net voor de grote hangaar zit. De grote deur die op de foto's zichtbaar is kan open of dicht worden gemonteerd. Als je hem open laat, kun je de TIE Fighter opslag zien. Dus ik laat hem open :D Helaas zitten er geen toestellen bij. Maar die zouden iets groter zijn dan 2mm... dus dat ook wel heel klein
Yesterday I received the PE, resin and lighting detail sets. That stuff is beautiful. I carefully started on the first parts on the secondary hangar in front of the main hangar. The big door you can see on the photo can be build open or closed. I will leave it open :D showing the TIE fighter storage. Unfortunately the are no TIEs in the set. Probably because they would be about 2mm in size.

photo 512483
photo 512484

Het mooie is dat alle 'kamers' zijn voorzien van gaten en sleuven waardoor ik verlichting maar binnen kan laten schijnen.
A beautiful feature is that all room's are prepared with holes and slots where light can shine through from build in lighting.
photo 512485

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 jul, 2020 9:37 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
De kleine hangaar zit inmiddels op zijn plek. Nog niet met alle kamers er aan, omdat ik die anders niet meer kan spuiten.
The small hangar is glued in place. I left all the small additional rooms unglued to I can get my airbrush in them
photo 512900
photo 512901

Daarnaast ben ik begonnen met het grote hangaar. In eerste instantie met het rechtop buigen van de wanden en een dry-fit van enkele kleinere kamers. Ook deze blijven voorlopig nog los om het schilderen makkelijker te maken.
Then I started working on the main hangar bay. Main work was bending all walls upright and creating again some small rooms. As with the orthers, these will remain unglued until everything has been painted
photo 512902
photo 512903

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jul, 2020 9:46 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Dit weekend flink gewerkt aan de grote hangaar. Eerst maar eens begonnen met het maken van de brug, die uitkijkt over die hele hangaar. Omdat er geen 'plakrandje' zit om de gebogen raampjes op vast te zetten, heb ik van een flinterdun randje styreen even wat versteviging aangebracht. Dat lijmt een heel stuk beter.
A lot of work done on the main hangar. First a start on the bidge that is looking out over the entire hangar bay. Because there is hardly any room on the bend metal edges to put glue, I've added a super thin ridge of styreen. That will make the bonding a lot stronger.
photo 514134

Daarna verder gegaan aan het plafond. Er is een hele hoop kleine grut, maar het meest in het oog springende is het rail systeem bedoeld om shuttles te lanceren of te taxiën. En ook voor aan en afvoer van andere spullen.
Then I continued work on the ceiling. A lot of small greebles, but the main thing you can see is the rail from which they can launch and taxi shuttles and equipment.
photo 514133
photo 514188
photo 514190

En uit eindelijk moest een bestaand onderdeel uit de bouwdoos worden aangepast. Namelijk de grijparm die grotere shuttles, als een soort van sleepboot, op zijn plaats kan houden bij het 'aanmeren'.
And finaly an existing kit part needed to be modified. This is the docking arm that, like a tug boot, can guide larges shuttles into position while docking.
photo 514132
photo 514189

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jul, 2020 13:51 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 19 apr, 2005 20:39 pm
Berichten: 21310
Woonplaats: Bodegraven
jee wat een gepriegel, Arno, maar het wordt wel mooi zo met die PE toevoegingen

_________________
BertUS Klik hier voor mijn site
Zit ik op een Modelbrouwforum om te modelbouwen of te forummen?
photo 416849

Disclaimer: Opmerkingen, kritiek en tips zijn altijd gebaseerd op wat zichtbaar is op mijn scherm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jul, 2020 14:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7911
Woonplaats: Ingelmunster
Ziet er mooi uit. Die rails etc, zijn dat allemaal aparte stukjes, of is het een puzzel in lagen?

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 jul, 2020 15:14 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Op de foto waar het plafond op het aambeeld ligt bestaat uit 3 lagen. Heel moeilijk om dat netjes uit te lijnen. Het is zó fijntjes. En dan het treintje, die bestaat ook nog uit 2 lagen.
Straks komt er op nog een soort wissel op. Die komt dan uit 1 van de kleine kamertjes. Nooit geweten dat er zoveel detail in die hangaar zat, maar het klopt echt met de film. En het heeft ook allemaal een verklaarbare functie.

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 jul, 2020 22:46 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
De set van GreenStrawberry is echt heel mooi, maar ik heb toch een klein foutje ontdekt. Mocht iemand meekijken en ook deze set willen bouwen, let dan even op.
Op de instructie is te zien dat onderdelen 10 en 11 op elkaar moeten. Echter is op onderdeel 11 een duidelijk patroon te zien
GreenStrawberry's update set is really beautiful, but I did spot a small mistake. So for the ones watching this meaning to build this set themselves, pay attention to the following.
The instruction is telling to stack part 10 and 11 onto eachother. You can already see a clear pattern on part 11.

photo 514406

Op de sprue zie je dat onderdeel 67 exact overeenkomt een die hoort dus nog boven op onderdeel 11.
On the sprue there is a part 67 that matches that patern perfectly and needs to be stacked on top of part 11
photo 514405

Echter is er nog een onderdeel met nummer 67. Ook deze heb ik niet terug kunnen vinden in de bouw beschrijving.
And there is another part called 67. However, I can't find these in the building instructions either
photo 514403

Ik heb contact gehad met GreenStrawberry en zij zullen waar nodig de spullen aanpassen.
I have been in contact with GreenStrawberry about this and they are looking into it to see what is the best way to correct this

Dan verder met de bouw. De trussen zijn gemonteerd.
Then let's continue the build. I've put in all trusses into the big 'garage'
photo 514751

Links boven de grote hangaar deur heb ik een fijn reepje styreen gelijmd. Daar zat eerst wat reliëf van de kit. Maar er moet wat PE op gelijmd worden en dan heb ik liever een vlakke ondergrond
Just above the main hangar door on the left, I glued in a strip of styreen. On the kit there was a bit a detailed plastic, but I prefer a smooth surface when applying the PE parts
photo 514752
photo 514750

Tijd om de dwarsschotten te maken.
Then the bulk heads were up next.
photo 514754

Straks zal er een strijk licht worden gecreëerd die mooi het plafond verlicht. Hier even een overzichtje van hoe het er nu uit ziet
When all is done, a nice light will be emited from underneath, a bit like a flood light. This is were we now stand
photo 514753

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 jul, 2020 8:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mooi werk met dat PE. Petje af.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 aug, 2020 9:07 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 03 sep, 2004 20:08 pm
Berichten: 9942
Woonplaats: Kaatsheuvel
Geen hele grote visuele update, want ik ben vooral bezig geweest met gaatjes boren. Tijdens de F1 van Silverstone alleen al 78 stuks geboord. Alleen in de laatste lap van de race, bijna mijn boortje gebroken :wink: Dit is dan het enige wat je er van kunt zien.
No real big visual changes as I've been drilling holes mainly. During the grand prix of Silverstone I drilled 78 holes. Almost broke my drill in the last lap :wink: This is about as much as you can see from the progress
photo 515358

Daarna een kleine proefopstelling gemaakt om te kijken hoe makkelijk de optische vezels door de gaatjes kunnen en hoe het licht er dan uit komt te zien. Zoals je kunt zien, rechts op de foto, de eerste 5 lichtpuntjes 8)
And then I was anxious to see how easy the fiber optics would go through the holes and how they would shine. As seen from the picture, on the right side the 5 dots light up.
photo 515359

En tot slot nog de bekende 'garbage chute' welke wordt getoond in deel V - The Empire Strikes Back als de Milenium Falcon ontsnapt door met de rest van het afval weg te drijven.
And finaly the famous 'garbage chute' that was shown in part V - The Empire Strikes Back when the Milenium Falcon escapes by drifting away with the rest of the garbage.
photo 515360

Arno

_________________
Arno
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

WIP:
Porsche 911 964 Carrera RS
Porsche 935 1978 Moby Dick


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement