Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 16:39 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 apr, 2015 14:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Hallo allemaal,
Hier een rijtje foto's van mijn laatste voltooide ruimtevaartdioramaatje, Gemini GT12 (de laatste van de rij) gedockt met de Agena terwijl Buzz Aldrin een ruimtewandeling maakt.
Zoals gewoonlijk is alles van papier, zelfs Buzz Aldrin. Behalve deze keer het tuinhekje op het motorgedeelte en de antenne van de Agena. En Buzz' helmpje. Dat is een verbouwd visloodje. Het model is dan Dan Shippey's Delta 7 studio's. Oorspronkelijk is het in 1/24, dus de grootte van het bekende Revell model maar deze variant is veel gedetailleerder. Binnen in de capsule kan je ook nog eens Jim Lovell zien zitten maar die staat niet op de foto's hier. Afijn, hier zijn wat plaatjes dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Bubble, wat betreft de papieren Saturn V, die is door vele omstandigheden even uit het zicht geraakt. Wat in het vat zit...
Binnenkort een volgend model, ik ben bijna klaar met een 1/96 Ariane 5 met Herschel en Planck aan boord. Meer daarover later of neem een kijkje op mijn weblogje, waar het bouwverslag staat.
De groeten!

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 apr, 2015 19:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Totaly niet mijn ding, maar het ziet er wel indrukwekkend uit. Het kriebelt weer om Apollo 13 weer eens in de dvd-speler te drukken.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 01 mei, 2015 10:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 08 aug, 2012 22:09 pm
Berichten: 786
Ziet er mooi uit zeg!! Buzz is een indrukwekkend brouwsel, lastige vormen en de kunst om er een organisch poppetje van te maken, knap gedaan!

Wat voor papier gebruik jij eigenlijk? Ik gebruik zelf altijd 160 grams, maar mijn papier glanst een beetje en dat is niet goed.


@tsjopper bob
Ik kijk veel liever de documentaire "When We Left Earth". https://youtu.be/s0bT35G5Q0M


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jul, 2015 0:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 29 maart, 2015 18:08 pm
Berichten: 33
Waanzinnig! Dat je dit van papier kunt maken...echt heel knap.

Grtz, Ray


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 jul, 2015 21:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 26 jun, 2010 13:26 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Grunn
Bedankt voor de complimenten.
Welk papier ik gebruik? meerdere soorten, eigenlijk. Voor de Agena gebruikte ik metallic gecoat papier van 160 tot ver in de 300 gram, voor de Gemini wit papier voor de basisdingen à 200 gram, voor de astronauten heb ik 80 grams papier gerold en gelijmd gebruikt, soms gebruik ik gekleurd papier voor objecten die in diezelfde kleur horen, ik heb een hele grote voorraad van allerhande soorten papier. Vloeipapier, transparant papier, knutselkarton van 250 gram, you name it.
Voor raketten als de Falcon 9 of de fairings van de Atlas V, de Delta IV en wat al niet gebruik ik zijdeglans fotopapier. Dat print nog altijd goed, glanst niet als een gek en lijkt erg op hoe de echte fairings er uit zien. Zijdeglans fotopapier is niet erg veel voorkomend in bulkverpakkingen helaas, dus als ik een pak er van zie liggen bij de budgetsuper van onze oosterburen (die vierlettervariant met de A verkoopt ze af en toe) dan sla ik er meteen een aantal van in. Ik gebruik het veel.
Hoogglans doe ik een stuk minder, maar soms bij vliegtuigen is het wel mooi. Ik heb een X-1 in 1/72 gebouwd uit hoogglans fotopapier. Dat zag er heel goed uit. Dat soort papier is dus wel in de collectie.

Hoe ik Buzz heb gebouwd heb ik helaas in the spur of the moment niet gedocumenteerd maar het is allemaal uit de losse hand gegaan. Papier is nog altijd redelijk goed buigbaar en je kan kleine stukjes van de gerolde cilindertjes in een hoek afsnijden zodat je een gewricht krijgt. Het lichaam is een paar gefrommelde propjes waar ik papier om heen wikkelde.
De helm is een visloodje dat ik wat heb bewerkt.

_________________
PK - Dij t dut mout t waiten!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement