Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 10:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wostok 1/25
BerichtGeplaatst: di 06 dec, 2016 23:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Nou die verandering is zover nog niet slecht , neem je tijd voor het figuurtje , ik zou er met stapjes aan werken . :brouw:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Wostok 1/25
BerichtGeplaatst: wo 14 dec, 2016 22:39 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 sep, 2009 22:50 pm
Berichten: 160
Nou, dat was even wat anders.
Het kopje van Yuri is gereed. Helaas heb ik van het proces geen foto's.

photo 394980

even een close-up
photo 394983

Het hoofdje is gemodelleerd, waarbij ik de koptelefoonschelpen later erop heb gemaakt en rond gevijld.
Verder zijn de microfoons gemaakt van 0,4 mm koperdraad at platgeslagen is.

Ik vond een helm zonder vizier helemaal niets, temeer omdat je bij alle bekende foto's dat half geopende vizier ziet. Ik heb deze van een doorzichtig stukje plastic gemaakt en aan de binnenzijde vastgeplakt. De onderkant is gemaakt van een dun afgesneden wit stukje kunststof.
photo 394985
photo 394984
photo 394981
photo 394980

Het hoofdje heb ik er een beetje schuin ingelijmd voor het "dynamische " effect.


Zo, nu kan ik de helm verder gaan afwerken.

Groet,
Arnold

_________________
My biggest worry when I die, is that my wife will sell all my models for the price I told her I bought them for.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Wostok 1/25
BerichtGeplaatst: za 04 feb, 2017 1:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 sep, 2009 22:50 pm
Berichten: 160
Na een lange tijd was het fröbel-time!

Toch maar eens voorzichtig een begin gemaakt met het scratchen van alle kabels en andere herrie op de daaltrap.
Ik heb het hierover
photo 400406
Als herkenbaar punt ben ik begonnen bij de antennes.

Daaronder moet een rek komen waar iets van transmitters of zo ( denk ik) aan komen. Het rek is gemaakt van 0,2 mm plaat, wat in de juiste vorm gevouwen is.
Daarnaast zit een kast die precies de scheuine kant moest volgen. Gewoon 1 mm plaat genomen, kastje gemaakt en gedetailleerd.
photo 400403
Links is een soort van klep gemaakt van een kraal en twee buisjes die op elkaar geplakt zijn zodat er een stapje ontstaat.
In het midden het rekje en de kast.
Daaronder ook leidingen gemaakt van een kraal waarbij één leiding gewoon om de ander gevouwen is.
De electrakabels zijn gemaakt van dun electradraad. PLastic gestript en de koperdraadjes gedraaid. Het zwarte plastic omhulsel is met een tang platgeknepen zodat de stekker gesimuleerd wordt.

Het eindresultaat tot nu toe is begin van herrie op de daaltrap.
photo 400404
photo 400405

Groet,
Arnold

_________________
My biggest worry when I die, is that my wife will sell all my models for the price I told her I bought them for.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Wostok 1/25
BerichtGeplaatst: zo 05 feb, 2017 18:15 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 sep, 2009 22:50 pm
Berichten: 160
Vandaag wilde ik verder met de detaillering van de daaltrap, maar de foto's die op de computer staan kon ik niet gebruikten. De schijven van de computer moesten gebackuped worden.

Dus heb ik besloten om een werkje te gaan doen waar ik eigenlijk al een tijdje tegen aan stond te hikken, namelijk de detaillering van de zuurstof cilinders. Er moeten in totaal 12 cilinders gemaakt worden, dus dat betekent productiewerk.
Ik had er al eentje min of meer voor proef gemaakt om te zien hoe ik de productie aan kon pakken.
Uiteindelijk moeten ze er zo uit gaan zien
photo 390126
En dit was het eerste resultaat
photo 390119

Dus zijn er vandaag gemaakt:
15 leidingen linksom
15 leidingen rechts om
28 banden van 0,2 mm dik. Deze zijn 44 mm lang en 1 mm breed. Aan beide uiteinden zijn gaatjes geprikt en zijn ze 2 mm omgebogen ( nadat ik ze had ingekerfd).
Hierdoor komen 0,3 mm staafjes die de bevestiging moet voorstellen
50 kraaltjes uitgezocht ( die voor "moertjes" door het leven moeten gaan)

photo 400667
Links onder ligt nog het eerste voorbeeld

Ik heb bedacht dat ik als volgt te werk ga:
leidingen in de cilinders aanbrengen en beide helften dichtlijmen
cilinders groen spuiten
banden aluminium spuiten en aan de cilinders lijmen.
Hierna wordt het staafje gemonteerd en aan beide zijde voorzien van een "moertje"
Als laatste worden de leidingen en het staafje staalkleurig geschilderd.

En dat 12 x ( zucht)

Intussen zijn 5 cilinders voorzien van leidingen dus dat schiet al op.

Groet,
Arnold

_________________
My biggest worry when I die, is that my wife will sell all my models for the price I told her I bought them for.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Wostok 1/25
BerichtGeplaatst: do 25 mei, 2017 20:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 sep, 2009 22:50 pm
Berichten: 160
Vandaag was het voor mij weer tijd om de scratchen. Ik had er gewoon de afgelopen tijd geen puf om dit project aan te pakken. Mijn tussen projectje van de Saab Draken is zo goed als af, ben zelfs even een andere projectje in de papierbouw begonnen namelijk een Soyoez launcher. ( dit door inspiratie van paperkosmonaut en Fred die meer schepen en gebouwen doet). Ik dacht dat een modelltje wel even in elkaar te zetten maar kan je vertellen, papierbouw valt vies tegen zeg, het is zeker niet gemakkelijk. Diepe buiging hoor voor diegene die prachtige modellen weten te produceren.

Maar goed, de Wostok,
wat ik vandaag wilde doen is
photo 411599

de "herrie"aan de rechterzijde van de kabels. Ik weet niet precies wat het is. Verder de goot aangepast en aan de capsule gelijmd. Aan weerzijde zijn koperen leidingen te zien. Deze zullen naar het spuiten aangebracht gaan worden.
photo 411598
photo 411597
photo 411596

En wat voor scratchen altijd geldt: je steekt er een boel tijd in en achteraf denk je , eigenlijk is er niet veel gebeurt ( lijkt het)

Groet,
Arnold

_________________
My biggest worry when I die, is that my wife will sell all my models for the price I told her I bought them for.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Wostok 1/25
BerichtGeplaatst: zo 24 sep, 2017 13:46 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 sep, 2009 22:50 pm
Berichten: 160
Ik schrok van mij zelf toen ik zag dat de laatste update in mei was geweest. Ik heb het model een tijdje aan de kant gelegd omdat de zin erin ontbrak.
Zelf heb ik tijdens de vakantieperiode mijzelf gestort op een ander verfsysteem. Dat is vallejo geworden, en zoals het altijd geldt je moet eraan wennen om er goed meer te werken. Daarom had er twee oude kits gebruikt, een F15 ( 1/72) en een F16 ( 1/48) beide van Revell.

Maar goed, de Wostok stond dus in de kast en ik vond het tijd om de draad weer op te pakken.
Nu heb ik even doorgehaald en is al de "herrie" die aan de service module gescrated.
photo 421532
photo 421531
photo 421530
photo 421529
Ik heb zelfs, echt waar, wat orginele onderdelen van de kit kunnen gebruiken. Op welke foto je ook kijkt, het lijkt wel of er geen enkele Wostok het zelfde is. Dus kwam ik op enkele foto's leidingwerk tegen die wel heeeeel erg veel leken op de kitonderdelen. Dus heb ik deze uiteraard gebruikt.
photo 421527
photo 421526
photo 421525
Op deze foto zien jullie eigenlijk nog het meeste werk van gisteren. Op de connector rechts naast het schijfje zijn twee staafjes van 0,5 mm met secondelijm in de connector gelijmd. Daar tussen zit een draadje van 0,2 mm gelijmd.
photo 421523
Kortom alle koperleidingkjes en plasticgefröbel zit erop.
Er zijn wel alvast enkele gaatjes geboord om na het spuiten nog enkele koperkleurige leidingen erop te zetten.

Het wordt tijd om deze jongen te gaan spuiten.

Groet,

Arnold

_________________
My biggest worry when I die, is that my wife will sell all my models for the price I told her I bought them for.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Wostok 1/25
BerichtGeplaatst: zo 24 sep, 2017 14:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Mooie vorderingen !!!

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Wostok 1/25
BerichtGeplaatst: zo 04 maart, 2018 18:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 26 sep, 2009 22:50 pm
Berichten: 160
Oef, na 5 maanden het project weer opgepakt.
Niet dat er in de tussentijd niets gebeurt was, maar de bekende perikelen stonden gewoon domweg in de weg.

Vandaag is het eentonige werk van het aanbrengen van de leidingen op de cilinders voltooid.
Alle 13 cilinders zijn klaar om gespoten te worden.
Daarna volgt er nog een lekker werkje namelijk te aanbrengen van de strippen op de cilinders die dan met een bout moeten worden vastgemaakt.
Om het geheugen nog een keer op te frissen, uiteindelijk moeten de cilinders er zo uitzien.

photo 390126
En dit tot nu toe het resultaat
photo 439066
Bij alle leidingen moesten er 1 rechtsom en 1 linksom gedraaid worden. De leidingen zijn van 0,2 mm koperdraad gemaakt.
photo 439067
Daarnaast ben ik aan de parachute van de schietstoel begonnen.
Het was even puzzelen maar uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om een basis van lightbody afdrukmateriaal te gebruiken. Dit vloeit enorm goed waarbij je kleinste details kunt weergeven. Daar overheen heb ik wit nylon gedrappeerd.
Ook was ik "crea" beziggeweest om een standaard voor de stoel te maken. Deze wil ik gebruiken om de stoel naast de capsule ten toon te stellen.
photo 439068
photo 439069
Daaroverheen komen riemen. Om deze na te bootsen heb ik van hetzelfde nylon een stuk afgehaald en groen geschild.
photo 439070
Het grijze stuk is bedoeld om de riemen van Yuri van te maken.

photo 439071
Nu alleen nog afwachten hoe meneer het zelf vindt zitten.

Groet,
Arnold

_________________
My biggest worry when I die, is that my wife will sell all my models for the price I told her I bought them for.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Wostok 1/25
BerichtGeplaatst: ma 05 maart, 2018 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 08 dec, 2006 22:51 pm
Berichten: 2618
Woonplaats: gelderland
Top kerel , mooie vorderingen :brouw:

_________________
http://bubblespacemodels.blogspot.com/2011/09/models-dioramas-from-past.html


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Wostok 1/25
BerichtGeplaatst: di 06 maart, 2018 20:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 17:21 pm
Berichten: 313
Woonplaats: Velserbroek
Cool dat je weer verder gaat met deze :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 117 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement