Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 13:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Captured Sherman 1/35
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2009 14:12 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 jan, 2006 20:22 pm
Berichten: 596
Woonplaats: Twente, Oldenzaal
Hoi allemaal,

Hierbij mijn project. Het wordt een (bijna) veroverde Sherman. Ik ben van plan om er een diorama bij te gaan maken. Het speelt zich af in de Ardennen. Duitse tankers zijn bezig hun tank over te schilderen. Sommige markings zitten er dan al op, maar sommige zijn ze nog mee bezig. Hierbij 3 foto’s van veroverde sherman’s, zodat jullie een beetje een beeld krijgen van hoe het er hopelijk uit gaat zien. Ook moet ik nog wat duitse decals van deze markings te pakken krijgen. Heeft iemand deze toevallig thuis liggen?
Als jullie nog wat foto’s hebben, kan ik die goed gebruiken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De figuurtjes die de tank aan het schilderen zijn, worden gedekt door een MG team. Het MG team wordt gedekt door zandzakken die ik ga maken van DAS klei. Ik heb al een kleine test gedaan. Boven het MG team hangt een camo net. Ik moet nog even kijken hoe ik dat ga maken, maar ik denk met verbandgaas.

De kit die ik gebruik voor de Sherman is van Dragon.
Afbeelding
Was ik al een beetje mee begonnen, maar gestopt toen ik zag dat er een groepsbouw kwam.
Ik maak me een beetje zorgen om de tracks, of ik er wel genoeg heb. Want ik heb er al aardig wat verkl**t eerlijk gezegd, maar vraag me niet hoe :$
Afbeelding

Ook heb ik deze twee setjes aangeschaft:
Afbeelding

Voor de schilderende figuurtjes had ik het ideale setje gevonden, nl. deze van Verlinden:
Afbeelding

Waar ik al bij 1tje een beetje ben begonnen:
Afbeelding
Met hoofdje (is nog niet klaar)
Afbeelding

Dan het MG team
Is nog niet klaar behalve alleen de huidskleur geschilderd. Ook mist er een deel van de kogels, die moet ik er nog weer even aan vast lijmen, hij was afgebroken :D

Afbeelding

Hier heb ik ook nog een vraag over. Het diorama speelt zich dus af in de Ardennen 1944, winter. De kleren die mijn MG team draagt zijn niet echt geschikt voor de winter. Of wel?
Deze zonder winterjas
Afbeelding

Deze met
Afbeelding
Kan het wel, of moet ik toch wel iets veranderen aan de kleren, zo ja hoe en wat?

Dan heb ik nog een foto van het testje met de zandzakken, en een olievat waar er een paar van inkomen.

Afbeelding

bron laatste twee foto's: German Army Uniforms, 1933-1945


P.S. Macro laat wel (veel te) veel details zien :(

Groetjes
Joep

_________________
Afbeelding

Mijn modelbouw site:
http://www.joepsmodelbouw.nl.tt
Laat even een leuk berichtje achter in gastenboek ;)


Laatst bijgewerkt door joep109 op zo 18 jan, 2009 19:36 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2009 14:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 02 jul, 2007 15:51 pm
Berichten: 986
Woonplaats: Malden (regio Nijmegen)
Ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar die sherman van de foto's is heel anders dan die van jouw. Op de foto's zie je een M4A4 VC firefly :wink:

Over de decals: ik denk dat het 't mooist is als je ze zelf schilderd. Zoals op de foto's te zien is, zijn ze overduidelijk met de kwast geschilderd.

Had je niet even kunnen wachten op de nieuwe kit van dragon? De geeft een captured M4A2 sherman uit :wink:

Gr.
Mike

_________________
Afbeelding
"You and what army?"


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 18 jan, 2009 14:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 16 jan, 2006 20:22 pm
Berichten: 596
Woonplaats: Twente, Oldenzaal
Hoi Mike bedankt voor reactie

Over die foto bedoelde ik eigenlijk de markings dat ze er heel veel op deden.. begrijp je? Klopt wel dat dat een verkeerde versie is.
groetjes
Joep

_________________
Afbeelding

Mijn modelbouw site:
http://www.joepsmodelbouw.nl.tt
Laat even een leuk berichtje achter in gastenboek ;)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 jan, 2009 17:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 18 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 547
Woonplaats: Hengelo OV
Leuk project, ik denk dat vooral dat setje van Verlinden de dio heel leuk maakt!

Succes!

_________________
Blog:
http://panzerscratcher.wordpress.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 03 feb, 2009 7:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 17 maart, 2007 11:01 am
Berichten: 1700
Woonplaats: Woerden
Als je nog extra tracks nodig hebt stuur je maar een pm

Succes verder.

_________________
Gallerij
[url]https://www.scalemodelfactory.nl/members-galleries/gallery-martin-visser[/url]


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 18 maart, 2009 18:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 26 nov, 2008 15:14 pm
Berichten: 6
Zonder je idee te willen afbreken hoor, maar het lijkt me niet echt realistisch dat tankers even hun nieuwe verovering gaan staan schilderen midden in een frontlijn en de volle actie die daar mee gepaard gaat. De poses van de MG-schutters laten immers vermoeden dat ze op dat moment er een bandje kogels aan het doorjagen zijn.

Het idee van dat machinegeweernest dat hen dekt is super, maar dan zouden er beter "rustende" figuren bijgezet worden denk ik. Zo krijg je een scene waarbij ze achter de linies hun tank schilderen terwijl de MG mannen even bekomen van de slag die ze de dag er voor hebben geleverd.
Tweede kleine opmerking : ik denk dat je de randen van de zandzakken ietsje meer afgerond moet maken. Zand in een jutezak vormt weinig of geen rechte lijnen maar geeft steeds een afgeronde indruk. Voor de rest vind ik ze best goed. Ik heb er ook al aan willen proberen maar wist niet goed hoe je zoiets voor elkaar krijgt (zo dus blijkbaar :wink: ).
In een boek van Verlinden heb ik ooit es gelezen dat je ook een leuk effect kan verkrijgen door op de nog natte klei een afdruk te maken met verbandgaas.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement