Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 14:50 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 okt, 2008 13:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Ik vond in het lariekoekdagblad het volgende artikel:

Den haag 15-10-2008

De Nederlandse regering heeft na lang overleg toch besloten om af te zien van de aanschaf van de Lockheed-martin F-35 Joint strike fighter. De steeds hoger wordende aanschaf prijs als gevolg van het feit dat steeds meer landen afhaken is de voornaamste reden voor dit besluit.
Als vervanging van de huidige F-16 van de Klu is nu gekozen de Eurofighter Typhoon.
Deze is een stuk voordeliger dan de F-35.
Als gevolg van dit besluit heeft het Amerikaanse congres besloten om Nederland in de toekomst niet meer te vragen om deel te nemen aan buitenlandse missies. Het congres geeft als reden voor deze beslissing de logistieke problemen op. Er zou dan teveel divers materiaal onderhouden moeten worden. Achter de schermen wordt echter gefluisterd dat de echte reden gewoon pesterij is, omdat Nederland zich heeft terug getrokken uit het JSF projekt.
Deze beslissing van het Amerikaanse congres is niet direkt een nadeel voor Nederland.
Het nieuwe gevechtsvliegtuig zal nu namelijk als hoofdtaak het verdedigen van het luchtruim van het vaderland krijgen. Hiervoor zijn minder gevechtstoestellen nodig dan wanneer er ook nog buitenlandse missies moeten worden gevlogen. Als gevolg van die beslissing is het aantal te bestellen toestellen dan ook naar beneden bij gesteld. Van de oorspronkelijke 180 exemplaren die er van de JSF besteld zouden worden blijven er nu 100 van het nieuwe type over (20 tweezitters en 80 eenzitters). Dit betekent weer een enorm financieel voordeel. Tevens zullen er geen torenhoge kosten meer zijn van de buitenlandse missies.
Met deze financiele meevaller heeft het ministerie van defensie besloten om de verdediging van het luchtruim anders aan te pakken.
Men wil in navolging van zweden de toestellen in geval van een dreiging kunnen spreiden. Zodat de kans van vernietiging op de grond klein is. Hiervoor zullen enkele delen van de Nederlandse snelwegen worden aangepast om in geval van nood dienst te kunnen doen als startbaan.
Dit heeft ook als gevolg dat de nieuwe toestellen een ander camouflage schema krijgen dan de huidige F-16.
Deze hebben een grijs schema om minder op te vallen tijdens luchtgevechten. Onderzoek heeft echter uitgewezen dat piloten tijdens deze luchtgevechten steeds minder visueel contact met de vijand hebben. Het nut van dit camouflage schema is dus nihil. Het ministerie van defensie heeft daarom besloten om de nieuwe toestellen van een groen camouflage schema te voorzien zodat de toestellen op de grond minder opvallen. De luchtmacht onderzoekt nu welk schema het best geschikt is voor de nieuwe toestellen. Maar er is een grote kans dat wordt terug gegaan naar het camouflage schema van de oude starfighters.




Daarom ga ik dus de Eurofighter Typhoon maken. Het wordt de tweezitter versie van Revell in schaal 1/72.
Ook zal het toestel een groen/grijs camo jasje krijgen.

deze doos bedoel ik dus

Afbeelding

en in die doos zit het volgende
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en voor de decals ben ik de voorraad doos in ingedoken. Daar kwamik deze tegen
Afbeelding
En daar moet denk ik wel een KLu toestel gemaakt kunnen worden.
zo, en dan nu gaan bouwen
tot de volgende update


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 okt, 2008 15:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
damn


ik wilde ook al deze e.f. met de boobies van diana maken.

hmm, dan maar wat anders proberen.

succes met deze

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 okt, 2008 15:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Citaat:
ik wilde ook al deze e.f. met de boobies van diana maken.


Doe maar gerust. Diana komt er bij mij niet op.
Ik gebruik alleen de roundels enzo.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 okt, 2008 18:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep, 2008 19:17 pm
Berichten: 393
Woonplaats: hardenberg
en ik zit al tijden te zoeken naar die tijgerkop van het 313.... en jij hebt m gewoon in je spare box...
verder mooi vliegtuig, was mijn 2e keus:D

groetjes Henri


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 okt, 2008 18:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Citaat:
en ik zit al tijden te zoeken naar die tijgerkop van het 313.


Pb je adres maar naar me, dan stuur ik hem naar je op


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 okt, 2008 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 25 maart, 2008 0:04 am
Berichten: 2229
Woonplaats: Gooische matras!
Leuk verhaal, vooral over dat kleurenschema. Maar naar mijn medeweten staat de teller nu op nog 85 JSF's.

Nouja, bouw maar lekker door, een eurofighter in starfighter kleuren zal wel mooi worden. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 okt, 2008 16:28 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 20 nov, 2006 21:28 pm
Berichten: 1150
Zo eindelijk een update.
nou ja update....
zeg maar updateje

Ik ben namelijk vorige week maandag door mijn rug gegaan. En sindsdien kan ik niet veel meer. De eerste week voornamelijk gelegen.
Maar deze week gaat het iets beter, ik kan nu een beetje door huis heen strompelen.
Maar het gevolg is dus wel dat er van modelbouwen niet veel terecht komt.
Het rechtop zitten lukt wel, maar niet te lang.
Dus vandaar een kleine update.

Ik ben dus begonnen met de cockpit.
Eerst de stoelen in mekaar gezet en deze even in de cockpit geplaast om te passen.

Afbeelding
Die oplettende luisteraar heeft natuurlijk die enorme sinkhole in de hoofdsteunen al gezien. :cry:
dus daar even wat plamuur in gesmeerd
Afbeelding
vervolgens de cockpit bakkies even een kleurtje gegeven
Afbeelding

Toen deze droog waren was het tijd voor de instrumenten in de cockpit.
Revell heeft hier een aantal decals voor bij gevoegd.
Afbeelding
Alleen past het voor geen meter. aan de linkerkant van de cockpit zit de throttle en daar moet een decal over heen.
Gaat niet lukken. Ook zit het relief van de cockpit niet op dezelfde plaats als de afbeeldingen op de decals. Het decal voor de schermen paste ook niet helemaal want er zat een te grote rand omheen. Ok heb nog geprobeerd om met sol de boel passend te krijgen. Maar het wou niet echt lukken. Dus exit decals.
Wat nu...
Er zit weinig detail in de cockpit maar een egaal grijze cockpit lijkt ook nergens op.
Dus de kleinste kwast gezocht en wat puntjes en streepjes gezet.
En der schermen ingekleurd.
Het is niet een hoogstandje, maar het is beter dan niks.
Afbeelding

Ook de stoelen hebben een kleurtje gekregen.
Ze zitten hier trouwens nog los in de cockpit omdat er nog wat aan bijgewerkt moet worden
Afbeelding
Afbeelding

En dat was het weer voor het serieuze bouw werk.
Wat ik nog wel even kwijt wil over deze kit van revell is dat het een van de mindere is die ik gemaakt heb. Er zit genoeg flash aan om een tweede kit te maken.
En aan sinkholes ook geen gebrek.
Check de volgende foto's maar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En zo is de hele kit.
Maar daar hebben we het plamuur en schuurpapier voor :wink:
nou dat was het voor deze keer.
hopelijk de volgende keer meer.

Oh ja, ik wil het toestel in de oude starfighter kleuren maken. en het leek me ook wel leuk om het starfighter patroon aan te houden. Dus daarom wou ik vragen of iemand misschien een beschrijving/plaatje heeft van het patroon van de oude starfighter. Zowel zijkanten als het boven aanzicht.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 18 okt, 2008 19:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
hee,


let op bij de achterste stoel, als je deze helemaal tegen de wand aan last dan gaat het geval dat nog op de rug van de kist moet niet passen.. Kijk maar ff een paar ploaties vooruit.

kan er verder nog niet veel over zeggen omdat er ook nog niet veel gebeurd is. maar dat heeft een reden weet ik.

good luck

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 okt, 2008 13:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 21 mei, 2006 19:29 pm
Berichten: 1086
Woonplaats: Oudenbosch
Ondanks het weinige detail in de cockpit vind ik het toch eebn leuk resultaat. En das volgensmij standaart bij revell om de decals zo te maken dat het eigenlijk voor geen meter past.
Succes met de rest.

Gr Ashwin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 nov, 2008 22:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 31 okt, 2008 22:09 pm
Berichten: 1
Hey die wou ik ook maken maar is niet gelukt.Moest branden maar branden kapot :(:(:(


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement