Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 21:19 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 9:26 am 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 09 sep, 2006 18:01 pm
Berichten: 2379
Woonplaats: hellevoetsluis
Hoi Bryan,

Leuk dat je ook aan de aftrap ben begonnen, je gaat het straks nog druk krijgen :wink:

Groeten Jeff

_________________
Al is een truck nog zo snel, de bergingswagen achterhaalt hem wel


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 okt, 2008 10:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
hee Brian,
leuk dat je ook begonnen bent! en met wat voor een! bij ons op de kermis rijden ze niet met zulke gouwe oudjes :P alleen maar van die oostblokautos...

veel succes!

greetz,
DAffIE :mrgreen:

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jan, 2009 21:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
En zo is het ineens alweer januari 2009!

Ik wil graag iedereen hier een geweldig 2009 toewensen!

Ik heb al lang niet meer gereageerd in dit topic... :oops: Helaas, het is echt tè druk geweest om mijn plannetjes voor de DAF 2800 in daden om te zetten; de wìl is er wel, maar het grootste probleem is op het moment en in de afgelopen maanden 'tijd' en een blessure in mijn rechterarm, waardoor ik mijn arm niet heb kunnen belasten... :cry:

Maar goed, er zitten ook leuke dingen aan te komen; zoals de geboorte van mijn kind, binnen nu en zes weken! 8)

Ik heb wel onlangs weer wat (modelbouw)werkzaamheden opgepakt en ben weer aan het bouwen aan de trip, die staat bij de vrachtauto's.

Ik zou in dit groepsproject wel een andere DAF kunnen afbouwen, waarmee ik al wat stappen verder ben, ik denk dan aan de XF 95?

Ik hoor wel hoe erover gedacht wordt!

Groeten, Bryan :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 jan, 2009 21:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 maart, 2008 9:06 am
Berichten: 2544
Woonplaats: Ochten
als oprichter en heeeeeeeel klein beetje beheerder van de DAF groepsbrouw spreek ik denk ik namens ons allen (wat niet betekent dat je niet mag reageren hoor :lol: )

Citaat:
Ik wil graag iedereen hier een geweldig 2009 toewensen!


U ook! :P

Citaat:
Ik heb al lang niet meer gereageerd in dit topic... :oops: Helaas, het is echt tè druk geweest om mijn plannetjes voor de DAF 2800 in daden om te zetten; de wìl is er wel, maar het grootste probleem is op het moment en in de afgelopen maanden 'tijd' en een blessure in mijn rechterarm, waardoor ik mijn arm niet heb kunnen belasten... :(

Das minder, hopen dat het binnen kort weer goed komt.

Citaat:
Maar goed, er zitten ook leuke dingen aan te komen; zoals de geboorte van mijn kind, binnen nu en zes weken! 8)

hoezo te druk met brouwen? dit is het mooiste brouwsel ooit! veel felicitaties en succes man! :P

Citaat:
Ik zou in dit groepsproject wel een andere DAF kunnen afbouwen, waarmee ik al wat stappen verder ben, ik denk dan aan de XF 95?


Hmmm..dat hangt er van af iin hoeverre die al gevorderd is, kijk, als alleen de motor en wat dingen van het chassis in elkaar zitten, hartstikke welkom!
maar als je alleen nog maar een paar decals moet plaatsen...nee, dan niet :P


Citaat:
Ik hoor wel hoe erover gedacht wordt!


leuk idee, mits er nog neit zoveel aan gebouwd is!

leuk je weer terug te zien! :P

greetz,
DAffIE :mrgreen:

_________________
Afbeelding
DAF XF105 "Oerend hard" :D
Peterbilt 359 :D
Australian Truck :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 25 feb, 2009 16:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Nou, lang leve de vakantie...

Vandaag heb ik eindelijk het mes of de zaag kunnen zetten in dit project en ben met het chassis van start gegaan. Ik heb niet van iedere handeling een foto gemaakt, maar wil even een tussenstand laten zien. De voorkant van het chassis is er één uit de 3300 doos en de achterkant van een standaard 95. Misschien zullen echte DAF-puristen vinden dat het niet klopt wat ik doe, maar straks valt er door de opbouw helemaal niets van het chassis te zien. Zoals ik het nu aan het plannen ben komt deze DAF straks in het kleurenschema van het transport van de Après-Ski Powertrip.
De cabine op de foto is niet de uiteindelijke, maar een ander exemplaar.

Afbeelding
Afbeelding

Groetjes, Bryan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 feb, 2009 10:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
En meteen verder!

Ook de motor met uitlaatsysteem hangt ondertussen in het chassis en ik ben bezig een topsleeper te maken op de dagcabine.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Door de andere dagcabine die er nu als dryfit opstaat ziet het er een beetje slordig uit, maar de onderdelen van de cabine gaan vandaag in de Mr Muscle, zodat ik één dezer dagen de cabine als nieuw kan gaan opbouwen.

Groeten, Bryan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 feb, 2009 17:36 pm 
Offline
Moderator met vakantie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 aug, 2005 23:22 pm
Berichten: 4977
Woonplaats: Brunssum
Gaaaaf, met die topsleeper! Ik ben van plan dit met die oude Revell 1628 Mercedes met dagcabine te doen....alleen zijn de Mercedes topsleepers iets moeilijker gevormd.. :cry: .
Succes met het vinden van tijd om verder te kunnen brouwen :P .

Groetjes Robert


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 26 feb, 2009 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
Vandaag heb ik de kelderbakken gemaakt en nog wat losse onderdelen aan het chassis gemonteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de vloer heb ik al uitgesneden en passend gemaakt.

Afbeelding

Ook heb ik een begin gemaakt met het uitsnijden van de zijwanden van de opbouw.

Afbeelding
Afbeelding

En omdat het zo'n lekker weer is vandaag, ben ik even buiten in de weer geweest met wat spuitbussen; na de plastic hecht primer, de grijze grondlak de blauwe kleur...

Dat was het weer voor nu..

Groeten, Bryan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 27 feb, 2009 23:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 10 okt, 2005 21:19 pm
Berichten: 2952
Woonplaats: Venray
Even dacht ik dat de XF achterspatschermen echt niet zouden kunnen op een oude DAF.
Maar ik zie dat jij de hele zijkant af gaat dekken en dan vallen de "verkeerde" spatschermen niet op.

De kleur zit er lekker op. Ben benieuwd naar de cabine in kleur.
Je gaat toch niet die trilex-velgen op de vooras houden of wel?
En ga je nog proberen de topsleeper meer af te ronden op de hoeken?

Alles bij elkaar ziet het er al netjes uit en met jouw bouwkwaliteiten moet het wel goedkomen om er een hele mooie oude typische kermis-DAF van te maken.

gr Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 02 maart, 2009 23:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2006 8:35 am
Berichten: 551
De oude laklagen zijn heel mooi met behulp van de Mr Muscle van de cabine afgekomen.

Afbeelding

Op de bovenstaande foto is ook het rode DAF dak uit de Italeri doos te zien; deze ga ik inderdaad gebruiken en heb hier de lelijke onrealistische dakspoiler al erafgezaagd. Ik heb hem meer op maat gemaakt en wilde het andere dakje bewaren voor een andere ombouw.

Verder ben ik bezig met de topsleeper op dit dakje te bouwen.

Afbeelding

Ook zit er al wat plamuur op het geheel; (da's om de hoeken mooi rond te schuren Jeroen ;-) ) - en de lelijke trilexvelg voor is tijdelijk, dat is er één die ik tijdens de bouwprocessen gebruik.

Groet, Bryan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement