Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 17:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 sep, 2008 19:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Vandaag was ik in Haarlem aan het kijken bij perry en zag daar deze kit liggen voor 18 euro ik dacht dat is geen geld! Dus heb ik deze aangeschaft en gaat ik ook voor deze groepsbouw gebruiken.
Voor ik met de Gotha verder kan moet ik nog een vel decals uit Canada bestellen.

Dan nu deze kist is ontworpen door Igor Ivanoich Sikorsky in 1913 deze werd gebruikt tot 1920 en in die tijd zijn er 88 gebouwd.
Serie producktie begon in 1914 bij de Aircraft division van de Russo-Balt-facktory in Petrograd (Sintpetersburg) elk vleiguig die gemaakt is was uniek zoals de: spanwijte, motoren, bewapening, lengte.

De carriere van dit vliegtuig begon op 12 februarie 1915 door I.Bashko met een bombardement in duitsland

Technical specs

Crew - 4/5
Span - Uperwing 28.0 m
Lowerwing 19.2 m
Length - 17.1 m
Weight emty - Approx 3000 Kg
Service ceilling - 3500 m
Max Speed - 120 km/h
Flying time - 4-5 Hours
Engine - 4x Argus, each rated 140 h.p

En dan nu de kit:
Toen ik deze doos open maakte was ik best wel verbaast voor dat geld heb je een hele goede kit althans dat lijkt op het eerste gezicht zo.
Ik moet alleen nog ifo zoeken of hij ook schaal getrouw is en dat de detailles kloppen.
De Doos
Afbeelding
De Kit bestaat uit 9 spreus waaronder 1 Clear deze zien er kwa flash en deatailles indrukwekkent uit
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dan de tekening is ook zeer duidelijk en wat betreft de kleuren staan uitgebreid aangeduid op de tekening.
Afbeelding
Ik gaat meschien vanavond beginnen met deze kit maar ik moet eerst de Spreus schoon maken want die zitten onder het vet. dan nog info zoeken dus ik gaat er eens lekker voor zitten (althans als me werk me niet beld)

Groeten Ron


Laatst bijgewerkt door Ron Kootje op za 25 okt, 2008 22:40 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 27 sep, 2008 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 feb, 2007 15:59 pm
Berichten: 3111
Woonplaats: venlo
Lijkt me een erg mooie kit, heb er nog over gedacht om
te bestellen maar vanwege te weinig tijd toch maar niet gedaan.
Als je in de sticky ""referenties allervroegste strategische bommenwerpers"" kijkt , daar heb ik een paar links neergezet
over deze kist.

Groet Henny


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep, 2008 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 sep, 2008 3:44 am
Berichten: 32
Woonplaats: Stockholm
Oh, wow

this is really the kit I expecte here in the group build. I have the kit somewhere too in my cupboard as well as the Maquette kit. I think the ICM provide a much more better base for a model.

If I remember right the allmighty Harry Woodman had some concerns about the fit of the parts. But I havn't read his article and I ditn't some "research" for the kit, so I don't know who is right. But even oob it will be a great model.

Go to www.internetmodeler.com there are 1 mayby two builts of the Ilya some can provide some useful hint for the built.

Keep calm, keep modeling!


_________________
Modellbygge är framställning av förminskad avbildning i tre dimensioner av något föremål med större eller mindre grad av imitation!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 28 sep, 2008 23:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 10 jul, 2007 16:56 pm
Berichten: 255
Woonplaats: kuurne
Euhm ik heb een vraagje ?
de speed die er staat
Max Speed - 1230 km/h
is dat niet heel snel voor een dubbeldekker

_________________
aude audenda
bezigheid van het moment: http://forum.modelbrouwers.nl/phpBB2/vi ... 83&start=0


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 sep, 2008 0:55 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Dat was een typ fout moet 120 zijn hebt et al veranderd


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 29 sep, 2008 20:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Wegens de bouw van de Gotha licht still omdat ik op decals wacht, heb ik een begin gemaakt met de Iliya.

Ik ben begonnen met het schoonmaken van de sprue's daar zat een soort van olie op en kleefde enorm.

Toen ben ik het boekje van Harry Woodman door gaan bladeren en vond een mooie 1/72 schaal tekening.
Volgens die tekening mankeerd er heel veel aan de kit, de romp is te hoog en tekort dus de zaag erin.
Afbeelding
Ik heb eerst het dak eraf gezaagt met een tamiya razor saw, dat ging prima was al bang dat het zou mislukken.
Afbeelding
Na enig zagen zag het zaakje er zo uit:
Afbeelding
Ik hoop dat jullie het kunnen zien maar als je dus de romp op de tekening legt dan is hij te kort en te breed dus dat ga ik aanpassen vandaag.
Afbeelding
Zoals je kunt zien is het dak er nu af als die erop zat was de romp 5 mm te hoog, plus de ramen zitten ook niet op de goede plek wordt ook aangepast.
Ik heb dus zeg maar een leuke kit gekocht waar ik een hoop werk aan heb. :shock:

Groeten Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep, 2008 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Zo! Dat zijn geen halve maatregelen ;) Je verbouwwerk kennende gaat het vast wel weer goed komen!

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 30 sep, 2008 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 19 jan, 2008 22:23 pm
Berichten: 1263
Vandaag ff bezig geweest met deze kist en het gaat goed!
Afbeelding
Op deze foto is te zien dat ik tape op de romp heb geplakt wat volgens Harry woodman de afmeting van de romp is.
Dus de zaag erin waardoor de romp nu op maat volgens tekening is.
De volgende stap is de raampjes in de zijkant van de romp: die zitten totaal op de verkeerde plek :shock:
Afbeelding
Dicht geplakt met stryreen beetje putty hier en daar en glad geschuurt. Evenals de detailles aan de binnenkant heb ik verwijdert.
Daarna een tekening van de binnenkant erbij gepakt een strips van 1mmx1mm erbij gepakt waarmee ik de Spanten van gemaakt heb, waar ik later visdraat tussen ga spannen. (door de hele romp is bij elke spant een kruis gespannen waardoor je dus niet ff makkelijk door de staart kan lopen, dat word wel duidelijk als ik zover ben.)
Afbeelding
De ramen op de goede plek uitgesneden (was een klote werk want dit plastic is 5 meter dik :?) en een aantal spantjes aangebracht. Evenals een vloer gemaakt van 0.5 mm stryreen
Dat geheel ziet er nu zo uit.
Later als de main kleuren erop zitten ga ik me bezig houden met de detailles.
Afbeelding
Het zaakje goed ontvet en stofvrij gemaakt met ruitenwis vloeistof PUUR. (Reden dat ik dit gebruik is als ik de fhune pak, verdamt het sneller dan water)
Vervolgens een kleurtje erop en dat licht nu te drogen.
Afbeelding
Volgende stap waar ik me mee bezig ga houden is de Rear wings. Tot mijn verassing zijn die te KLEIN lol dus dat wordt nieuwe sckratcen, gelukkig heb ik dit eerder gedaan bij de saulnier.
Afbeelding
Ben ook nog ff de main wings gaan nakijken dat lijkt prima op schaal te zijn. :D
Moet alleen op de Underwing wel het een en ander aanpassen omdat bij deze kist de motoren niet op 1 lijn zitten de binnenste motor staat iets verder naar voren dan de buitenste waarom ICM dit niet gedaan heeft is mij een raatsel :? , daarin tegen zijn de detailles op de motoren uitstekend!
Dit was het weer ik gaat weer verder met bouwen.

Groeten Ron


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt, 2008 0:27 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 aug, 2007 10:08 am
Berichten: 361
Woonplaats: Deurne
Ik ben met verstomming geslagen... Ikzelf zou mij er niet aan wagen, maar ja, die ouwe bommenwerpers zijn dan ook prestige projectjes.

Ik zit met open mond te kijken naar je werk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 okt, 2008 8:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 19 sep, 2008 3:44 am
Berichten: 32
Woonplaats: Stockholm
hej Ron,

Really great what you are doing here!

Mayby it is time to take my Ilya kit, get the Woodman drawings and a Dutch dictionary!

Regards


_________________
Modellbygge är framställning av förminskad avbildning i tre dimensioner av något föremål med större eller mindre grad av imitation!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement