Ik heb inderdaad gel gebruikt; maar ook het visdraad is niet helemaal lekker volgens mij. Ik heb nog eens goed gekeken, maar ook sommige draden waar ik nog niet aan geweest was om af te korten, waren ook slap. En die zaten nog gewoon vast? Kwam er achter, dat het visdraad nogal rekbaar is en eenmaal uitgerekt slap komt te staan. Dus nu van te voren opgerekt, en
hoera het blijft nu wel strak staan!
Wel ga ik de volgende keer normale vloeibare gebruiken want nu krijg je allemaal van die hobbeltjes van knalharde secondenlijm die je nauwelijks weggeschuurd krijgt. Bij de nieuwe draden heb ik één uiteinde in de lijm gedipt, in het gaatje gehouden, laten drogen, en het andere uiteinde door het andere gat heengetrokken. Iets slap hangen, dan met een tandenstoker lijm op de draad gedaan en die strak getrokken zodat de lijm in het gat komt. Had geen vloeibare secondenlijm bij de hand, dus dan maar even zo.
De meeste draden waar ik nog bij kon heb ik vanmiddag met hernieuwde zin overnieuw gedaan, en ook gelijk de controledraden van de rolroeren gedaan. Helaas staat een enkeling niet helemaal 100% strak, maar ja, wederom een les voor de volgende!
Kwam er ook nog achter dat ik de gaatjes voor de draden van het onderstel nog moest boren, dus dat ook gelijk maar gedaan.
De vleugels zijn ook geschuurd, nog even met fijne korrel nat nageschuurd en ik denk dat je een aantal plekjes wel blijft zien, maar beter krijg ik het niet, zonder kuilen in de vleugel te schuren.
En zo leer je elke keer weer wat bij, wat dan ook wel weer belangrijk is.
Nog even ontvetten, afplakken met post-its en dan kan de verf erop en begint het zowaar richting de eindstreep te gaan!
Fotootje komt van de week nog even.
Groeten Jeroen