Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 17:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dodge Charger
BerichtGeplaatst: wo 04 jun, 2008 17:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 06 nov, 2006 20:57 pm
Berichten: 91
Ik wil iets gaan doen met een 1969 Dodge Charger (Revell Monogram), aangezien ik die dubbel heb i.v.m. missende onderdelen. Het gaat iets worden met veel roest/deuken/etc. en een aantal kleine aanpassingen.
Ik was zoiets al van plan vanaf het begin, maar ik heb me nu aardig laten inspireren door o.a. verschillende plaatjes op internet, films, en forumgebruikers, zoals bijvoorbeeld leen met zijn AMT Shelby Mustang. 8)
Aangezien ik weinig vrije tijd heb, zal er niet al te veel progressie inzitten, en ik moet nog even uitvinden hoe ik scherpere foto's kan schieten met m'n camera'tje. :roll:
Maar ik hoop erop dat ie afkomt voor de deadline. 8)
Andere deelnemers ook veel succes. :mrgreen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 06 jun, 2008 16:53 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 06 nov, 2006 20:57 pm
Berichten: 91
Aangezien een foto meer zegt dan duizend woorden:

Afbeelding

De doos. 8)

Afbeelding

Ik was er in de kerstvakantie al deels mee begonnen, totdat ik erachter kwam dat ik een flink aantal onderdelen mistte. :evil:
Maar gelukkig was Toyman bereidt om mij een nieuwe toe te sturen. :)
Aangezien ik hem nu dubbel heb, kon ik hem mooi gebruiken voor deze groepsbouw, en de missende onderdelen scratchen, dit past wel mooi bij het thema. 8)

Binnenkort meer. :o


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun, 2008 20:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 06 nov, 2006 20:57 pm
Berichten: 91
Ik denk dat ik me eerst een beetje moet bewijzen voordat jullie respons geven, hoop dat dit vast een start zal zijn. 8)
Ik ben begonnen met wat kogelgaten, alsof ik door een van de tegenstanders even op de korrel ben genomen. Ook heb ik wat roestschade gemaakt, de hoeken van de wielkasten wat minder scherp gemaakt en de boel een beetje opgeschuurd. Het ziet er nu nog niet uit, maar ik denk dat als ik het een beetje ga chippen e.d. dat het dan toch nog wel redelijk eruit kan komen te zien. Hier de foto's:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Tot de volgende keer dan maar weer. :roll:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun, 2008 20:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 jan, 2007 0:52 am
Berichten: 2012
Woonplaats: Drachten
Hey Stampkool, sorry voor het niet reageren. Maar er viel inderdaad nog niet zo veel over te zeggen. :wink:

Je kogel- en roestgaten zien er al goed uit. De kogelgaten zijn behoorlijk groot lijkt het - Misschien door toedoen van een shotgun?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun, 2008 20:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
Ziet er leuk uit. Hoe heb je die kogelgaten gemaakt??? En misschien kun je bij de afgeschuinde hoeken, ook nog roest maken???


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun, 2008 22:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 06 nov, 2006 20:57 pm
Berichten: 91
@ Vargen666:

Ik vond ze zelf eerst wat aan de kleine kant, dus heb ik ze wat groter gemaakt. Maar de eigenlijke kogelinslag is niet zo heel groot, misschien lijken ze wat groter doordat de verf eromheen eraf ligt. 8)

@ BigBen1:

De kogelgaten heb ik er gewoon met een mes uitgekrast, gelukkig lukt dat met dit plastic. 8)
En bij die afgeschuinde hoeken komt roest ja, maar ik ben nog niet aan verven toegekomen. Ik denk dat ik misschien ook wat ga experimenteren met flock als soort van roest, maar dat moet ik nog even zien.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 10 jun, 2008 22:18 pm 
Offline
V.I.B.
V.I.B.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 23 aug, 2007 16:28 pm
Berichten: 4791
Woonplaats: Helaas prive nu.
Dat is eens wat anders. Kogelgaten. :P Heb ik wel eens gedaan bij die van warhammer enzo. Kan erg mooi worden. De vorm heb je er alvast goed in zitten. Ik deed dit zelf altijd met een verhitte naald eerst doorprikken dan gaat het plastic ook iets vervormen naar binnen toe. Dan krijg je echt een soort van inslag van het metaal. Maar goed, zo deed ik het.

Ook ik had eigenlijk niet veel te melden. :oops: En hoop dat het zo een beetje goed gemaakt is. Is wel een leuk modelletje. :lol:

_________________
Met modelbouw-vriendelijke groet, Rik
Kijk ook eens op mijn website RiksGewijs.nl
Op de werkbank:
Een hollandse tweedekker uit 1660/1670


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun, 2008 8:42 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 apr, 2008 9:49 am
Berichten: 58
Woonplaats: Assendelft
Ziet er goed uit Stampkool! Mooi ook dat je die kogelgaten willekeurig in de zijkant hebt gemaakt en niet in een rijtje. Ik ben heel benieuwd hoe het afloopt met je roestplekken. Ik denk dat ik er wel weer het één en ander van kan leren :)

Vargen666 schreef:
...De kogelgaten zijn behoorlijk groot lijkt het...


Ik heb net even goed zitten kijken naar het kanon van BBT en de vliegtuig knallert van TheFlyingDutchman. Als je die dingen ziet dan valt het best wel mee met die grootte :wink:

_________________
A man who carries a cat by the tail learns something he can learn in no other way. (Mark Twain)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun, 2008 15:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 06 nov, 2006 20:57 pm
Berichten: 91
Ik weet niet of er veel te leren valt van mij, dit is pas mijn tweede auto. :roll:
Maar ik heb wel andere modelbouwervaring, dus ik hoop dat het goed komt. 8)

Turner schreef:
Ik heb net even goed zitten kijken naar het kanon van BBT en de vliegtuig knallert van TheFlyingDutchman. Als je die dingen ziet dan valt het best wel mee met die grootte :wink:


En wie van de twee mij geraakt heeft mogen ze zelf uitvechten. :wink:

modelengeneer schreef:
Ik deed dit zelf altijd met een verhitte naald eerst doorprikken dan gaat het plastic ook iets vervormen naar binnen toe. Dan krijg je echt een soort van inslag van het metaal. Maar goed, zo deed ik het.


Had ik ook aan zitten denken inderdaad, heb nog geprobeerd het mes te verhitten, maar dat wilde niet echt lukken. Maar het resultaat wat ik nu heb gehaald mag er ook wel zijn. 8)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 11 jun, 2008 23:13 pm 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 apr, 2006 16:38 pm
Berichten: 8798
Woonplaats: Utrecht
Ik vind het zeker ook niet overdone hoor :)
En als je bedenkt dat mijn kitje schaal 1/25 is, met een loopdiameter van 3mm, kom je op een loopdiameter van 75 mm in 't echie, lijken mij toch best flinke kogels :lol:

_________________
Afbeelding
Mijn verslagen
Modelbrouwers.nl broncode: Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement