Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 12:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 mei, 2008 19:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Weer eens een middagje kunnen arbeiden aan de LAV.
De wielen zitten er nu op, de definitieve kleur zit overal op en het geheel is nu samengevoegd. Her en der moet ik nog een en ander bijtippen, enkele onderdelen moeten nog een apart kleurtje krijgen en natuurlijk moet het glaswerk er nog in.
Dus nog genoeg te knutselen, maar in grote lijnen is hij af. Echt chippen en verweren ga ik hem niet, ik vind dat niet zo passen bij een dergelijk voertuig. De bandjes en misschien de boeg en onderkant een beetje vies maken, het is tenslotte een amfibisch voertuig.

Het binnenwerk schilderen is natuurlijk onzin, geen mens ziet er wat van, maar toch......

Afbeelding


En an wat overzichtsfoto's
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 22 mei, 2008 19:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 dec, 2006 20:14 pm
Berichten: 3836
Je schiet al lekker op. Kleur past goed zo te zien en inderdaad zie je nog wat "schade" plekjes die bijgewerkt moeten worden, maar dat heb je zelf ook gezien. Dat is ook het nadeel van spuiten van losse onderdelen.

Het lijkt of het voertuig niet overal met de banden de grond raakt of zitten ze nog los? Ik zie ook wat groene verf op de wielen, maar dat is ook prima bij te werken. Wat dat betreft inderdaad nog genoeg te doen :wink:

Vaak zit er toch meer werk aan dan het lijkt :-) Succes!

_________________
--------------------------------------
Historisch correct? De waarheid ligt op het slagveld en zal daar blijven liggen ....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 17:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Vanmiddag aan het besmeurderen gegaan met een setje van Tamyia. Ik vind het zelf net een beetje teveel, maar wellicht is jullie oordeel anders. Houdt er wel rekening mee dat het om een amphibievoertuig gaat dat regelmatig nat wordt en dan niet meteen wordt afgedroogd.

Hier komen wat foto's van de verschillende stadia van behandeling. Ik heb de "schoenendozen" met roet behandeld omdat volgens mij die raketten een verbrandingsspoor achter laten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 18:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 sep, 2007 16:15 pm
Berichten: 1003
Woonplaats: Limbricht (tegen Sittard aan)
misschien had je beter eerst de details kunnen schilderen (zoals de lampen enzo) voor dat je ging verweren. een wash zou hem ook geen kwaad doen. Voor de rest ziet hij er goed uit. mooi gedaan.

Wat zijn eigenlijk die rood-witte dingetjes op de linkerzijkant van de geschutskoepel?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 18:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 02 feb, 2008 2:23 am
Berichten: 547
Woonplaats: tilburg
zitten je jerrycans niet scheef achterop het voertuig ?

tevens de vraag zitten de raket werpers al vast ? daar ze niet uitgelijnt zijn zo te zien op de foto

verder mooi modeletje

alex (die hoopt snel in te lopen op iedereen )


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 18:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 23 feb, 2008 20:06 pm
Berichten: 292
Woonplaats: berlare (dendermonde)
BigBen1 schreef:

Wat zijn eigenlijk die rood-witte dingetjes op de linkerzijkant van de geschutskoepel?


denk dat dat het aantal kills zijn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 24 mei, 2008 18:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 29 nov, 2007 17:47 pm
Berichten: 1929
Een soort verbodsbordjes met een wit driehoekje erin. Geen idee, misschien wel dat je geen schuine moppen mag tappen of zo.

Het meeste roest is er overigens weer af, ik wilde het niet te lang erop laten zitten vanwege niet meer eraf kunnen krijgen. Hij is nu weer grotendeels terug in de staat van de bovenste foto's.

Een wash gaat er nog overheen, daarna of daarvoor de lampjes en andere kleine dingetjes?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 14 nov, 2008 16:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 nov, 2008 16:52 pm
Berichten: 13
Hey, het resultaat ziet er heel mooi uit.
Ik ben deze ook van plan te bouwen (wellicht een winter-camo versie), maar ik had een vraag over de set.

Op de tekening staat die links lanceerder niet bovenop die mitrailleur (ken de juiste term van het wapen niet) maar erlangs. Is het mogelijk deze erlangs te zetten net zoals de rechter?


EDIT: heb het antwoord al binnen het topic gevonden :P
denk dat ik er na n 2-tal weken mee ga beginnen (wordt mn 2e project pas)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement