Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 14:49 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2012 8:48 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
De -d versie, en dan met name de block 25 (zo wordt op wiki omschreven is in feite de eerste, van de diverse wijzigingen doorgevoerd in de razorback, met een bubbletop canopy.
Vanwege het slechte zicht naar achteren bij de razorbacks kwam met op het briljante idee om vanaf 1944 de thunderbolts met de bubble door te voeren.
Eerdere wijzigingen in de razorbacks waren al een groteren brandstofcapaciteit en beter motorvermogen en prestaties e.d.
Verder is in deze groepsbouw genoeg over dit fantastische vliegtuig van alles te lezen en te zien, dus mijn verhaal gaat hier verder over mijn bouwsel..

Deze P-47 D-25 vloog bij het 512th fighter squadron, based in Rammstein Deutschland!! (ekdom's schallplatte volume aan..)
Afbeelding
Originele foto van het echte exemplaar.

Ik heb voor de tweede keer deze kit in huis gehaald:
Afbeelding

doosje van hasegawa, die ik volgens mij ooit eerder had en naar ik meen verkocht aan 1 der ludolfs uit lelystad..

Anyhoe..

Wat ik van plan ben is de thunderbolt neer te zetten in een voor mij de enige situatie waarin ik de thunderbolt het mooist vind.. Vliegend.
Op z'n benen vind ik het altijd maar een zo zo kist. Een vliegtuig is niet gemaakt om op de grond te staan. Vaak zijn ze dan ook erg lelijk.. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd. Maar de thunderbolt moet vliegen.
Bijkomend geval is dat ik al zo'n drie jaar een PE setje van propblur in huis had en daar eigenlijk nog nooit wat mee deed (hiervan de details ook even kwijt was, maar daar kom ik zo op terug ;) )

In feite krijg je een bult plastic in huis waar mr. H. Asegawa iets moois van gesmolten heeft.
Afbeelding

De bouw van een vliegende kist is eigenlijk pretty easy going.. geen poespas over wielen, landingsgestel en al die flauwekul. Waar je mee zit is dat ze in modelbouwland er van uit gaan dat je m toch als driewielert knutselt. Dus de luikjes zijn niet helemaal voorbereid om dicht te kunnen.. Voor de voorbenen lukte dat nog wel, maar achter heeft even wat meer feet in earth. Verder niks onoverkomelijks.
bovendien blijven het in het echt ook luiken die in mijn ogen wel iets minder aan hoeven te sluiten dan een simpel bodypaneeltje..
Dus met een dagje knutselen had ik dit al snel staan:
Afbeelding

Aangezien ik de thunderbolt ook nog met alclad af wil werken zoals ik ook ooit met mn mustang en spit heb gedaan..
Afbeelding
Afbeelding

..Is een gladde afwerking wel nodig, dus na het samenvoegen van de helften ben ik toch maar even met wat autoplamuur aan de slag gegaan..
Afbeelding

afwerken met nagellak remover moest snel gebeuren vandaag, ik weet niet hoe het met jullie zat, maar bij ons in het hoge noorden was het vandaag best warm te noemen (en wie gaat er dan ook met z;n luie aars aan plastic zitten.. Nou ikke dus.. :? )

Zoals gezegd wilde ik de thunderbolt vliegend neerzetten, een beetje zo zeg maar:
Afbeelding

Moest er wel wat leven in de brouwerij komen... Vooral de prop moet alive and kicking.. Daar is Propblur voor uitgevonden.. Ik zei het al even.
Ik dus mooi het spul in elkaar smotsen en zonder te checken er van uitgaan dat het wel goed zou komen..
Was ikke dus mooi vergeten dat ik een driebladig systeempje had gekocht... ooit
Afbeelding

En.. tja, de thunderbolt vliegt met 4, dus probleempje.. Ik wilde eerst nog doen alsof ik een bloedneus had, maar na 20 lange seconden had ik daar genoeg van en ben aan de shop geweest en heb een setje van 4 bladen gekocht.. Waarvan er verder ook nog 4 in het fretje PE zitten dus er komt meer vliegend geweld aan vanuit huize darka :ok:

Zodoende nog even wachten op hoe dat er uit komt te zien, maar ik vind dat propblur altijd wel wat hebben. Je ziet het te weinig vind ik..
E.e.a. moet dan ongeveer zou worden
Afbeelding

Tot zo ver mijn inbreng in deze groepsbouw.

zoals altijd, tips en trucs welkom.. Ook van jou, drammie..

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Laatst bijgewerkt door darka op do 20 sep, 2012 21:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2012 13:11 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep, 2008 9:43 am
Berichten: 6031
Woonplaats: Zwolle
Nou ja zeg! Ik ga jou ook volgen! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2012 18:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 apr, 2009 17:11 pm
Berichten: 1067
Woonplaats: Zelzate-België
Héhé,

Ik ook.

Begin ziet er alvast veelbelovend uit.

Grtz.

Luc 8)

_________________
Op tafel: King Tiger 1/16
In de wachtrij: ?????


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2012 18:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Uhh, je maakt hem voor deze groepsbouw?????
Wel een leuk onderwerp, maar dat kun je aan jouw wel overlaten.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2012 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 13 jun, 2005 11:10 am
Berichten: 2685
Woonplaats: Stiens
Leuk ding zo te zien. Wil ik ook eens maken zoiets. Wordt het een picasso voor wat betreft de Alcladd of wordt het vrij egaal?

Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2012 22:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Picasso to the max.

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 20 aug, 2012 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ben benieuwd, zo met 'ramen en deuren' gesloten, zal het wel al bijna klaar zijn.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 21 aug, 2012 1:36 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 24 dec, 2008 1:28 am
Berichten: 5407
Woonplaats: Assen
Net als de andere stalkers hierboven ga ik je ook volgen :lol:

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 aug, 2012 10:58 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 aug, 2009 8:54 am
Berichten: 7539
Woonplaats: Drachten
Oow mogen we weer Twitteren hier? :P
U heeft dan bij deze een nieuwe volger... :lol:

_________________
Mijn modelbouw website


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 26 aug, 2012 1:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 28 jul, 2007 14:40 pm
Berichten: 5238
Wel graag met # graag..

Ik zit momenteel te wachten op een nieuw setje propblurs en 2 tinten alclad erbij.
Wil een mix met 4 tinten wat moois maken

_________________
LEKKER VOOR MEZELF BOUWEN


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement