Ik weet het:....dit is een schandalig oud topic dat ik nu een schop naar boven geef. Maar ik doe het toch want ik ga het ding afmaken.
Het modelletje stamt uit 1979 en heb ik al sinds 1986 liggen, waarschijnlijk is het ouder dan menig Brouwer hier.
We gaan dus lekker verder met waar we in 2007 gebleven zijn. Hopelijk vinden jullie dat geen probleem.
De vacformromp is wel een dingetje. Zoals ik schreef vormt dit wel een goede basis maar lijkt het nog niet helemaal op die van de KNIL-Hawk.
Belangrijkste aandachtspunten zijn de grote luchtinlaat onder de neus, de vorm van de onderzijde van de romp en de details aan de zijkant van de romp zoals ribben en toegangsluiken met veters.
Eerst een rechthoekig plaatje tegen de neus gelijmd als basis voor de grote luchtinlaat. Vervolgens de neuscontouren grofweg aangepast met stukjes plasticard.

En een eerste plamuurlaagje erop.

Hoewel ik sinds 2007 best al wat tubetjes Vallejoplamuur heb weggesmeerd , was het niet de beste keus voor de romp onderzijde.
In de loop van de tijd heb ik ook wat meer informatie verzameld en heb daarmee een beter idee hoe de onderkant van de romp eruit moet zien.
Daaruit blijkt dat ik de romponderzijde veel te vlak heb vorm gegeven. De romp zelf is tamelijk slank van achter naar voren gezien en begint eigenlijk pas bij de motor een stuk dieper en lomper te worden.
Soms is het gewoon goed dat je een model even opzij legt
Bedoeling is om eerst de contouren aan de onderkant goed te krijgen en dan verder te gaan met de neus. Om te beginnen een plaatje onder de vleugel aangebracht en het geheel in een laagje Alabastineplamuur gezet.

Het grove werk zit erop. Volgende stap is om de romp in de goede vorm en symmetrie te schuren. Waarschijnlijk komen daar nog wel één of twee plamuursessies bij kijken voordat ik tevreden ben.
Groet,
Paul