Dank heren!
Imiddels weer een paar dingen gedaan. De poten worden er in resin bij geleverd. Maar er is niets geregeld om ze aan vast te maken. Dus ik heb in de neus en midden in de romp wat plastic toegevoegd om de poten aan te bevestigen. De wieldeuren heb ik uit de romp weg gesneden. Ik heb in elke poot een stuk paperclip gelijmd en in de bevestigingsplaatsen zijn gaten geboord. Op de foto een proefpassing van het hoofdlandingsgestel. Het was even zoeken om de juiste plek en de juiste hoeken te vinden. Dat moest op basis van foto's, want de tekeningen die ik van de kist heb kunnen vinden zitten nogal wat foutjes.

De cockpit is een beetje aangevuld, zodat er niet alleen een stoel staat.

En daarna kon de romp gesloten worden.

Ook de vleugeldelen zitten aan elkaar en ik was toch met de airbrush in de weer, dus heb ik de in en uitlaten van de straalmotoren vast een kleurtje gegeven.
naast het openen van de wielbakken is ook de plek van de vleugel open gesneden. Nu de romp in elkaar zit heb ik een soort ruggengraat toegevoegd, waarop ik de vleugel kan richten en vastlijmen.

De hoogteroeren (het zijn eigenlijk elevons) zijn ook voorzien van een stukje paperclip. De roeren zijn van het all-moving type. Ter info: ook het vertikale staartvlak is een all-moving constructie op deze kist. De elevons werken bij lage snelheden als hoogteroeren en dan zijn er in de hoofdvleugels rolroeren beschikbaar. Die rolroeren in de hoofdvleugel worden bij hogere snelheden vergrendeld, waarop de elevons, in combinatie met het vertikale staartvlak, zowel hoogte, als rol sturen.

Vervolgens moest ik weer even puzzelen met de foto's om de juiste hoek en plaats van de elevons te vinden. Bij het monteren heb ik een sjabloon gebruikt voor het richten.

En dan ziet de kist er nu zo uit:

En zij-projectje is het maken van de Matra dummy-raket die onder de kist komt te hangen. Ik heb de tip van een NF-5 centerline tank en een ongebruikt onderdeel uit de sparebox samengelijmd en daarna gelijk geschuurd.

Met een paar stukjes plastic als vin moet dit 'm worden. De raket is een voorbeeld van waar de tekeningen mis gaan. Op de tekeningen zitten de voor- en achtervinnen netjes achter elkaar. Op de mockup die onder de Trident hangt zijn de voorvinnen een achste van de omtrek gedraaid en zitten dus in vliegrichting gezien precies tussen de staartvinnen in.

Dat was het weer voor deze update.