Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 23:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 02 apr, 2023 18:30 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 03 jan, 2014 17:27 pm
Berichten: 316
Woonplaats: Boskoop
De Meteor, staat ook nog op mijn to do lijstje....
Ziet er allemaal erg goed uit wat je tot nu toe hebt gedaan.
De kit ziet er ook goed uit inderdaad, niets vergeleken met de oude Airfix.
Enige waar ik mensen over hoor is dat de panellines nog wel eens wat grof willen zijn.
Hoe vind jij ze?

_________________
Op de tafel:
Iedere keer iets anders....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 apr, 2023 19:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Zoals gewoonlijk weer een zeer hoog tempo, ik loop gemiddeld een heel model achter met reageren :wink: .
Ziet er allemaal weer heel verzorgt uit, ik hoop wel dat je voor een Klu kist gaat. Die kan, als dat naar je smaak is, ook in camo kleuren.

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 05 apr, 2023 22:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank heren :brouw:

@Ruud I know :D

@peppie Ik vind de panel lines niet slecht. Eigenlijk heel fijntjes en voor zover ik heb kunnen zien ook kloppend met de rechte meteor. :)

@Sjaak Sorry.. :( Ik heb al gekozen voor een van de twee Aussieland versies. Maar redelijke kans dat ik deze nog een keer ga bouwen en dan wel de KLu versie. :)

Stapeltje kleine details. Wielen, remkleppen, canopy en windscreen, neus.. Ben ik wat vergeten? Ach, de foto's laten het wel zien :)

Remkleppen dicht. Ze passen redelijk goed. Slechts een beetje bijschuren hier en daar en ik heb ze wat dunner gemaakt zodat ze beter aansluiten op de vleugels.
photo 578735
Glaswerk. Eigen tapewerk. Geen masks deze keer want het leek me te gemakkelijk om het zelf te doen deze keer.
photo 578727
photo 578734
Onderstel in de verf en in elkaar.
photo 578728
photo 578729
photo 578732
Neus en jet exhausts.
photo 578730
En het statief voor de motor die buiten de meteor te displayen is. Eerst in wit en dan met geel er overheen. Chipping etc komt natuurlijk nog.
photo 578731
photo 578733

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 apr, 2023 23:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
En we knutselen verder. Alles afgeplakt, neuswiel eronder, luikjes vastgeplakt met maskingfuid zodat ik ze straks gemakkelijk los kan trekken.
Dan is het tijd voor de airbrush. Laagje aluminium erop. De naad op de neus mocht nog wat aandacht krijgen maar dat is nu gebeurd en plots zitten er ook decals op. Mooie decals maar ze hebben wel warm water nodig dus dat betekent regelmatig heen en weer lopen naar de kraan.
Overigens, als ik toch ergens over mag zeuren dan is het dat de textuur van het oppervlak soms wel heel erg korrelig is. Dat ziet er niet realistisch uit. Dus, mocht ik deze nog een keer bouwen dan polijst ik alle onderdelen die aan de buitenkant komen te zitten tot een spiegelend oppervlak.

Maar tot nu toe ziet het er zo uit. :)

Neus in stapjes:
photo 578794
photo 578792
photo 578793
Afplakken en luikjes
photo 578795
photo 578796
photo 578797
Aluminium
photo 578798
En ineens decals. Hoppa. (Nog lang niet alles want er zitten echt absurd veel decals op dit model. Ik dacht dat de Amerikanen graag stenceling op hun kisten aanbrachen maar die Britten kunnen er ook wat van :lol: )
photo 578834

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 apr, 2023 9:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Zo, ik ben even wat afwezig en er staat meteen alweer een kist die bijna klaar is. Ik zal toch wat vaker moeten kijken weer :D Ziet er weer verzorgd uit allemaal Klaas.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 apr, 2023 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank je Ferry. En eh... Heb je met je ogen geknipperd? Want...

Nou, deze is ook alweer klaar. Ik ga deze keer geen wash doen. Ik vrees dat het oppervlak daarvoor niet geschikt is. Op sommige plekken is het echt ruw. Maar het lijkt ook niet echt nodig want het ziet er wel prima uit zo.

De kit is verder prima qua pasvorm. Mooie decals en... die decals zijn ook eens goed genummerd op het decal sheet dus zoeken was een makkie. Punten voor Airfix. Wat minder is aan deze kit is het oppervlak. op zich is dat wel heel mooi gevormd met hier en daar ook welvingen door de interne structuur maar helaas ook behoorlijk wat sinkmarks. Beetje meer plastic inspuiten en niet te heet zodat het teveel krimpt zou ik als tip willen geven aan de producent. Maar verder is dit een leuke kit om te bouwen waar je ook als beginner weinig moeite mee zou hebben. Die bouwbeschrijving is echt top. Een van de duidelijkste die ik ooit gezien heb. Complimenten daarvoor dus. Redelijke kans dat ik deze nog een keer ga doen maar dan polijst ik die buitenkant zodat het oppervlak natuurlijker wordt.

En dus nog wat voorlopige plaatjes. Uiteraard, als de zon schijnt, dan maak ik nog wat buiten. :)

photo 578959
photo 578960
photo 578958

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 12 apr, 2023 10:32 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 28 jun, 2007 0:23 am
Berichten: 689
Hij is heel mooi geworden! is de 1/72 Airfix Meteor afgeleid van deze kit?

_________________
Mijn website: www.ElveScaleModeling.com


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 13 apr, 2023 19:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Nog een serie eindfoto's bij daglicht. Enjoy :)

photo 579015
photo 579014
photo 579013
photo 579016
photo 579017
photo 579018
photo 579019
photo 579020
photo 579021
photo 579022
photo 579023
photo 579024
photo 579025
photo 579026
photo 579027
photo 579028
photo 579029
photo 579030

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 apr, 2023 10:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Mooi resultaat hoor!

Toch had ik denk ik wel geprobeerd een wash toe te passen. Niet het hele toestel insmeren met de wash, maar het alleen in de paneellijnen laten lopen. Dan zou je op zich geen last moeten hebben van de oppervlaktestructuur (die je overigens in de buitenfoto's inderdaad nog wel hier en daar ziet)?

Maargoed, ik begrijp je keuze wel.
Op naar de volgende! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 18 apr, 2023 15:26 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Ziet er weer super gelikt uit.
Toch mis ik iets. misschien zoals gezegd een kleine wash. of een paneeltje net een ander kleurtjes.
Het komt een beetje als een even vliegtuig over. Als je snapt wat ik bedoel.

Maar goed blijft strak werk waar ik ook best jaloers op kan zijn. Om over de snelheid maar niet te spreken :brouw:

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement