Even een nabrander wat betreft de de ''Control Sticks'' in goed Nederlands de Stuurknuppels, ben op het ogenblik het boek
''Herinneringen van een Jachtvlieger'' van Evert Motshagen aan het lezen en daar word de indeling beschreven van een NL Harvard in 1959.
Deze verschilde qua Instrumenten totaal anders dan de US Texan versie, de Canadese Noorduijn versies waren voorzien van Engels instrumenten.
zo ook de stuurknuppels, in de Hollandse Harvards zat voor in een Engelse Stick en achterin een een gewone rechte Stick.
Weet niet als dat origineel af fabriek is geweest, maar voor de puristen onder ons misschien wel een leuk weetje.
Zelf heb ik het vermoeden dat dit de originele setting was, ieder geval wel in de jaren '50......
Over het boek, vind het een echte aanrader voor liefhebbers van Vlieger verhalen, Motshagen deed de opleiding in de US en was
operationeel op de Thunderstreak, later instructeur op de Harvard en T-33, later ook Commandant 323 sqn. in de F-104 tijd op
Leeuwarden en uiteindelijk kwam hij ook nog op de F-16 terecht.
De boeken zelf zijn twee dikke pillen op A4 formaat, echt een aanrader......
Wat het model betreft, ziet er erg goed uit, erg benieuwd naar het eindresultaat.....
Gerhard