Na een blik op de voorraad en wat rekenwerk kwam ik tot de conclusie dat de voorraad te groot is

.
Daarom besloten dat het verhogen van de productiviteit de oplossing moet bieden. Om maar meteen een flinke slag te slaan alle drie de NF-5’jes die ik heb tevoorschijn getrokken.
Dit zijn 2 NF-5A’s van Italeri en een NF-5B van Esci. Hieronder de sprue’s waarbij de dubbele niet op de foto staan.

En de aftermarket schietstoelen en luchthappers.

Als naslag het bekende boek van C.J. van Gent.

Voor dit project heb ik de volgende toestellen in gedachten:
K-3067 (314 sqd.)
Schema 1, het oorspronkelijk kleurenschema van donkergrijs/groen/lichtgrijs, 3 droptanks, tiptanks en 2 LAU-3A rocket launchers.

K-3025 (313 sqd.)
Schema 2, 3 tinten grijs in hetzelfde patroon als schema 1. Alleen de centerline tank, 2 wing pylons en aan de vleugeltips (fleurige) sidewinders.

K-4024 (316 sqd.)
Schema 4, 2 tinten grijs. 3 droptanks, 2 tiptanks en 2 BLU-755 bommen.

© Dick Lohuis, gebruik met toestemming
Aangezien er de laatste tijd aardig wat NF-5’jes langskomen en er behoorlijk veel kennis op het forum aanwezig blijkt te zijn, wil ik hier graag op meeliften.
Zo heb ik de volgende vragen;
De take off doors: aangezien ik erover denk een toestel met dichte canopy en vlieger weer te geven vraag ik me af wanneer deze open gaan. Kijkend naar foto’s zie ik taxiënde kisten met deuren open en dicht, dus ik vermoed dat deze pas bij een bepaald toerental open gaan en ik ermee weg kom de deuren gesloten te laten.
De hydrauliek: Vliegend en taxiënd zijn de wieldeuren gesloten, geparkeerd lijkt het erop dat de NF-5 alles laat hangen. Wieldeuren en airbrakes open, slats naar beneden en naar ik aanneem ook de flaps op ? graden. Was dit standaard na het parkeren?
De rollermap: Standaard bij de NF-5A en waarschijnlijk ook in de voorste cockpit van de NF-5B. Zat er ook een rollermap in de achterste cockpit van de NF-5B?
Gr. Sjaak