Ja, en dan heb je je HK models Lanc klaar, en dan staart de volgende je alweer aan...
Vond bij de locale Hobbieboer deze geweldige beauty. Eigenlijk een raar gezicht zonder die geschutskoepels, maar dat maakt hem voor mij geweldig. Uiteraard is momenteel de tegenhanger van HK in de 1/32 schaal op de markt, maar dit was een leuke om straks naast m'n HK Lanc 1/48 neer te zetten.

Deze kit komt dus met micro motors. 1,5v elektromotoren welke door een batterij in de romp gevoed worden.
Ik ben persoonlijk helemaal niet van bewegende delen op statische modellen, maar dit zag er wel gewoon supergaaf uit.
Verder komt deze kit met de voorbeschilderde ramen welke echt wel super nice zijn, maar qua kleur waarschijnlijk niet helemaal matching.

Ik heb dus al het één en ander gemaakt, geschilderd en verbouwd.
- Flamedampers weggehaald. Dit was niet van toepassing op de "daylight" bommenwerpers.
Helaas komt de kit met slechts 2 'display' motoren, dus 4 spruitstukken. Ik had hier nog 2 setjes van een Bf 109 liggen welke in mijn ogen perfect bij de kit passen, zelfs beter dan 't origineel. Echter kwam ik hier pas achter toen ik al 2 motor compartimenten had dichtgemaakt en geplamuurd. Een blinde zal het niet zien.
- Het batterij compartiment weggegooid. Deze wordt vervangen voor een step-down omvormer. Ik ga en 6V USB voeding een printplaat laten voeden welke weer 1,5 of minder afgeeft. Hiervoor heb ik de draden verlengt en via het staartwiel naar buiten gebracht. Dit werk ik uiteraard helemaal weg zodat het nagenoeg niet zichtbaar is.

- de nodige antennas en tubes weggehaald. Ik gebruik de nieuwe Wingleader voor deze bouw, geeft je een mooi beeld van de real deal.
- De cockpit is slechts deels in detail. De rest is niet meegeleverd in deze kit. Ook zijn de decal wel echt minder dus heb een 3D print instrumentenpaneel in de bestelling evenals wat PE spul. Ik kan dit later allemaal nog toevoegen.
Naja hierbij ff wat foto's

Jeroen