Dank je Deef

We bouwen rustig verder. Nu staat de bouw vooral in het teken van het airbrushen en ander detail schilderwerk. Het patroon is vrij eenvoudig. Neutral grey onder en olive drab bovenop. De neus en de staart rood. Ik heb ook de ruimtes waar de fowler flaps in vallen yellow chromat gespoten. Geen idee of dit zo hoort maar wat referentie foto's gaven dat als optie. Aan de bovenkant heb ik het olive drab lichte highlights gegeven om de lossen bekleding te onderscheiden.
Dit mag nu drogen zodat morgen de HG floorpolish erop kan. Wie weet morgen al wat decals. Als het zo door gaat kan ik voor het nieuwe jaar begint alweer aan mijn volgende doos beginnen.
De propeller heb ik in de basis kleuren gezet. Helaas gaf de aluminium van Mr MetalColor wat af bij het onttapen ondanks dat het al droog was. Hierdoor heb ik wat op het swart overgebracht maar, de gebruikelijke chipping gaat dit wel weer wegwerken.
De wielpoten hebben een draad gekregen en staan nu ook in de aluminium. Wielen gespoten etc. Kortom, zoals gezegd, we gaan weer gestaag.

Visuele ondersteuning
Wielpoten met draad

Pantserglas

Kleppen in basis kleur en met detailschildering

Overzichtje van de basis kleuren van de hele kist (highlights al gedaan) en mijn standaard proces bij rood; eerst wit aanbrengen zodat het rood beter uitkomt.

Propeller en mitrailleurlopen.

Na de detailschildering

Hier moeten de details nog worden aangebracht. Vooral Yellow chromat op de mechanismen. Niet te fancy.