Bedankt heren. Ik vind dit een heel mooie nieuwe vorm van modelbouw. Ik denk dat dit niet mijn laatste 3D decals zullen zijn.
Ondertussen niet stil gezeten natuurlijk. Lekker bezig geweest en dit is een erg goede kit met perfecte passing en erg mooie details. De bouw is daardoor een stuk gemakkelijker.
De cockpit heb ik voorzien van een wash van sterk verdunde olieverf en daarna nog wat chipping die ik wel aardig gelukt vind. Dit zit nu in de romp, samen met de turbo uitlaat. Toch nog een beetje plamuur langs de randjes en hier en daar zijn wat ondiepe sinkmarks die ik gevuld heb. Die moeten nog geschuurd worden.
Ik ben ook begonnen aan de motor. Wat ontbreekt zijn de bougiekabels en nog wat andere buizen en die ga ik er toch maar aan toevoegen. Ik heb daarvoor al wat gaatjes geboord in de ring rond de gearbox waar ik later met looddraad de kabels in kan lijmen.
De binnenkant van de cowling is onder grijs en boven groen. De splitter in die cowling past netjes en was gemakkelijk af te plakken. Later plak ik die verder af om de neus mooi rood te kunnen spuiten. Ik heb gekozen voor de met een indiaan getooide Thunderbolt van Lt Frank Klibbe en daarmee bereid ik die cowling alvast voor.
En dat is de stand van zaken.
Kijkt u maar even mee.
Cockpit assembled.

Testfit

En het past weer eens prima.

Plamuur

Motor onderdelen

En ten slotte al een begin gemaakt met de vleugels.