Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 06 nov, 2021 10:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Beste mensen,

tijd om een nieuw projectje te starten. Deze keer geen extra toeters en bellen maar gewoon puur, recht uit de doos...... :?

photo 546488

Dit word het kleurenschema dat ik ga gebruiken.

photo 546489

Dit toestel werd gevlogen door Perry J. Dahl, een ace met 9 overwinningen op zijn naam en die actief was in the Pacific Theater.

photo 546500

En een foto van het gerestaureerde toestel hetzelfde kleurenschema.

photo 546499


Ziezo, tijd om te starten....... :)

Zoals zo vaak het geval is word er gestart met de cockpit. Op zich zijn de details vrij mooi en dus heb ik gekozen om geen aftermarket cockpit te gebruiken. Ik ga hier ook eens de piloot instaleren.

photo 546491

photo 546490

Veel opkuiswerk is er niet aan, deze Tamiya kit toont weer een perfect gietwerk zonder flash of onoverkomelijk pin-marks.
Ik ga deze keer eens de Ammo One-shot zwarte primer gebruiken voor de cockpitonderdelen. Voor de piloot ga ik de AK zwarte primer gebruiken. Ik wilde gewoon even het verschil van de twee vergelijken in kwaliteit en gebruiksgemak.

photo 546493

De AK primer heb ik een beetje verdund met de AK thinner en ik moet zeggen dat deze primer prima zijn werk doet.

photo 546492

photo 546494

De Ammo One shot primer heb ik rechtstreeks uit de flacon gespoten zonder verdunning, zoals dit voorgeschreven word door Ammo. Eerlijk, deze vond ik niet zo vlot spuiten, dus volgende keer gebruik ik hiervoor ook verdunner. Voor de rest gaf deze primer wel de nodige resultaten die ik had verwacht.

photo 546496

Vandaag worden de cockpitonderdelen en de piloot in hun respectievelijke basiskleur gespoten. Ook de voorste wheel-bay word aangepakt.

photo 546497

photo 546495

photo 546498

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 nov, 2021 12:14 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Beste Danny One shot primer schijnt hetzelfde product te zijn als de Stynylrez primer of UMP.
Mijn ervaring is dat j deze met een grote naald moet spuiten en dat is dan groter dan 0,3.
Overigens kan je hem altijd verdunnen met water als je een dunnere naald gebruikt.
Mijn ervaring is wel gebaseerd op de Stynylrez uitvoering die ik heb maar misschien helpt het!
Je hebt trouwens weer een mooie kit uitgekozen.

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 nov, 2021 12:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2007 15:45 pm
Berichten: 2568
Woonplaats: Hildifridishaim
Mooie keuze qua warbird Danny.

Succes met deze. :brouw:

Eddy

_________________
Mijn modelbouw website (update 10-02-2022)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 nov, 2021 14:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Mooie keuze, maar kan een lastige worden qua afplakken. De toestellen die naar daar getransporteerd werden werden op de luiken afgetaped voor op zee. Deze gaf ook uiteindelijk kleurverschillen op de camo.

https://forum.largescaleplanes.com/inde ... ling-tape/

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 nov, 2021 20:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Carvair schreef:
Beste Danny One shot primer schijnt hetzelfde product te zijn als de Stynylrez primer of UMP.
Mijn ervaring is dat j deze met een grote naald moet spuiten en dat is dan groter dan 0,3.
Overigens kan je hem altijd verdunnen met water als je een dunnere naald gebruikt.
Mijn ervaring is wel gebaseerd op de Stynylrez uitvoering die ik heb maar misschien helpt het!
Je hebt trouwens weer een mooie kit uitgekozen.

Groetjes, Jan


Beste Jan, alvast bedankt voor uw inbreng aangaande de primer. Ik kan me vinden in uw gedachtegang aangaande het feit dat je een grotere naald en nozzle nodig hebt als je de primer onverdund zou spuiten. Maar de volgende keer ga ik gewoon verdunnen zoals ik gewoon ben, we zien dan wel wat het resultaat zal zijn. Stynylrez primer ken ik niet, kan je me hier even verder mee helpen?

Citaat:
Mooie keuze qua warbird Danny.

Succes met deze. :brouw:

Eddy


Beste Eddy, dank u. Persoonlijk vind ik deze ook wel zeer interessant, zeker omdat het een early bird is.

Citaat:
Mooie keuze, maar kan een lastige worden qua afplakken. De toestellen die naar daar getransporteerd werden werden op de luiken afgetaped voor op zee. Deze gaf ook uiteindelijk kleurverschillen op de camo.

https://forum.largescaleplanes.com/inde ... ling-tape/


Heel interessant feit, daar stond ik nog niet bij stil :? Daar ga ik toch even wat dieper moeten ingaan hoor. Alvast bedankt Bart voor uw inbreng :brouw:

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 nov, 2021 20:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
Beste mensen,

deze middag heb ik nog wat werk verricht aan de Tamiya Lightning aangaande de cockpit.

photo 546558

Wheelbay en de piloot zijn voorzien van hun respectievelijke basiskleurtjes.

photo 546559

Voorlopig resultaat van de cockpit, zonder enige wheatering, behalve dan wat basic chipping en dry-brushing.

photo 546560

Ook even een dry-fit uitgevoerd en zoals het Tamiya betaamt lijkt dit prima te gaan.

photo 546561

photo 546563

photo 546564

De piloot keek mij aan en vroeg wanneer krijg ik mijn kleurtje, dus bij deze dacht ik bij mezelf.....laat ons eens gek doen..... :lol:
Ik ben geen op en top figuurschilder maar dit ventje verdiende toch een mooi uniform, dus ging ik aan de slag.....

photo 546566

photo 546562

photo 546565

photo 546567

En hierbij is het genoeg voor vandaag.... :brouw:

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 nov, 2021 21:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Mooie vorderingen Danny. Je piloot kijkt ook blij nu hij zijn kleurtjes heeft.
Normaal ben ik 1:32 gewend van je maar ik zie nu alleen maar 1:48. Ben je overgestapt? Of bouw je gewoon alles door elkaar?

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 nov, 2021 0:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Zeer gedetailleerde kit van Tamiya waar je vol mee uit de voeten kan zo te zien.
Mooi pilootje geworden!

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 nov, 2021 9:33 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 14 jul, 2013 12:48 pm
Berichten: 533
fvdm schreef:
Mooie vorderingen Danny. Je piloot kijkt ook blij nu hij zijn kleurtjes heeft.
Normaal ben ik 1:32 gewend van je maar ik zie nu alleen maar 1:48. Ben je overgestapt? Of bouw je gewoon alles door elkaar?


Beste Ferry, bedankt voor jouw compliment :brouw:

Ik ben inderdaad volledig overgestapt van 1/32 naar 1/48. Reden hiervoor is plaatsgebrek, zowel voor mijn ongebouwde kit's als voor afgewerkte modellen. De enige 1/32 modellen die ik nog heb zijn mijn Wing Nut Wing kits en enkele andere Wereldoorlog 1 vliegtuigen.

Citaat:
Zeer gedetailleerde kit van Tamiya waar je vol mee uit de voeten kan zo te zien.
Mooi pilootje geworden!


Dank u David. :brouw:

MVG

Danny

_________________
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 nov, 2021 10:14 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
ziet er gaaf uit volgmoduls aan :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement