Beste mensen,
tijd om een nieuw projectje te starten. Deze keer geen extra toeters en bellen maar gewoon puur, recht uit de doos......

Dit word het kleurenschema dat ik ga gebruiken.

Dit toestel werd gevlogen door Perry J. Dahl, een ace met 9 overwinningen op zijn naam en die actief was in the Pacific Theater.

En een foto van het gerestaureerde toestel hetzelfde kleurenschema.

Ziezo, tijd om te starten.......
Zoals zo vaak het geval is word er gestart met de cockpit. Op zich zijn de details vrij mooi en dus heb ik gekozen om geen aftermarket cockpit te gebruiken. Ik ga hier ook eens de piloot instaleren.

Veel opkuiswerk is er niet aan, deze Tamiya kit toont weer een perfect gietwerk zonder flash of onoverkomelijk pin-marks.
Ik ga deze keer eens de Ammo One-shot zwarte primer gebruiken voor de cockpitonderdelen. Voor de piloot ga ik de AK zwarte primer gebruiken. Ik wilde gewoon even het verschil van de twee vergelijken in kwaliteit en gebruiksgemak.

De AK primer heb ik een beetje verdund met de AK thinner en ik moet zeggen dat deze primer prima zijn werk doet.

De Ammo One shot primer heb ik rechtstreeks uit de flacon gespoten zonder verdunning, zoals dit voorgeschreven word door Ammo. Eerlijk, deze vond ik niet zo vlot spuiten, dus volgende keer gebruik ik hiervoor ook verdunner. Voor de rest gaf deze primer wel de nodige resultaten die ik had verwacht.

Vandaag worden de cockpitonderdelen en de piloot in hun respectievelijke basiskleur gespoten. Ook de voorste wheel-bay word aangepakt.

MVG
Danny