Dank voor de complimenten voor het touwtjes werk. Maar het is nog niet af. Volgende stap was het aanbrengen van de ""incident wires", die tussen de voorste en achterste vleugelstijlen lopen en waarmee de instelhoek van de vleugels bepaald werd (wat hebben die Engelsen toch een mooie, functionele namen voor de touwtjes).
Daarna de buitenste, dubbele "flying wires" die de krachten bij het vliegen opnemen.
De enkele "landing wires", die tussen de flying wires door lopen en de krachten gedurende de landing opnemen.
Intussen zit de boel aardig vol met plakkers.
Alle spandraden tussen de twee vleugels zitten er nu op, maar lijmen kan nog niet, want er moeten nog meer spandraden op. Die op de staart waren nog simpel.
Die hebik al gelijmd, maar de overtollige vislijn moet nog afgeknipt worden.
De laatste spandraden zijn niet zo makkelijk en maken het model (of liever: de spandraden) aardig kwetsbaar. Hier gaat ie dan.
Dit moet de "outer anti drag wire" worden. Zoals de naam al zegt, biedt deze spandraad tegenwicht tegen de "drag wires" die de luchtweerstandskrachten moeten opnemen (die touwtjes zitten er nog niet op). Deze spandraad moet gaan lopen naar de bovenkant van de voorste buitenste vleugelstijl. En dan zonder de andere spandraden te storen. Kijken hoe dat gaat.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.